Performance analyse

U heeft verkeer, u heeft ook wel wat conversies, maar u vermoed dat er meer uit te halen valt. Of u wilt dat een expert naar uw site kijkt, maar niet alleen door de ogen van een expert, maar ook gestoeld op data. Tijdens een performance analyse kijken we heel grondig naar uw site. Alle aspecten komen aan bod om knelpunten vast te stellen.

Wat doen we?

Een performance analyse bestaat uit 3 onderdelen.

– Mouse tracking analyse
– Data analyse op basis van Google analytics
– Expert review

Dit tezamen geeft een heel grondig beeld over wat er verbeterd moet worden om conversie te verhogen.

Mouse tracking analyse

Waar iemand naar beweegt met de muis en waar hij of zij naar kijkt komt voor meer dan 70% overeen. Dit kunt u zien als een goedkope vorm van eye tracking. Een groot voordeel van mouse tracking is dat er van de bezoeken een heatmap wordt gemaakt. Hierdoor kunnen we heel duidelijk zien waar bezoekers buisbewegingen maken/naar kijken en waar ze klikken. Op basis van het gedrag van de bezoekers op uw site kunnen we heel gericht aanbevelingen doen over de pagina’s. Hoe beoordelen bezoekers de content? Staat de call-to-action op de juiste plaats? Bezoekers klikken op een element dat niet klikbaar is. Dan kunnen we adviseren om dat klikbaar te maken. Kortom, een onderbouwde analyse om pagina’s te optimaliseren.

Data-analyse

Bij de data-analyse kijken we de bezoekerscijfers na.

  • Waar komen ze vandaan?
  • Hoe doorlopen ze de site?
  • Waar haken ze af?
  • Wat zijn de populaire pagina’s?
  • Wat zijn de pagina’s die belangrijk zijn binnen het conversiepad?

Op die manier krijgt alles wat meer context. We bekijken pagina’s, maar een bezoek aan uw site beslaat vaak meerdere pagina’s. Door de data-analyse krijgt het meer samenhang.

Expert review

We kijken tijdens de expert review wat ons opvalt. Er zijn een aantal meestgemaakte fouten waar we u graag voor behoeden. We kunnen niet in de toekomst kijken. We kunnen u niet voorspellen bij welke tekst u het hoogste doorklikratio zult behalen. Of waar de call-to-action moet staan om een hogere conversie te behalen. We kunnen wel aangeven dat het op de homepage niet duidelijk is wat uw toegevoegde waarde is ten opzichte van uw concurrentie. Of dat alles er even belangrijk uitziet, waardoor de sturing/focus mist. Of een reden om te klikken. Uiteraard kijken we bij de expert review ook altijd even in Google Analytics of we onze review overeind kunnen houden met data.

Vragen over Performance analyse?

Bart Wagener

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.