Helpcentrum Conversie Optimalisatie

In deze conversie optimalisatie rubriek van het SDIM CRO helpcentrum vindt u antwoorden op een aantal veelgestelde website conversion optimization vragen. Doe er uw voordeel mee, of laat SDIM u helpen. SDIM levert een volledig Website Conversion Optimization traject, of neem direct contact op.

Website Conversion Optimization onderwerpen

Een kleine selectie van de Website Conversion Optimization onderwerpen die aan bod komen:
  • 10 basis tips voor Website Conversion Optimization
  • tips voor het verbeteren van het online aankoopproces
  • de Google Website Optimizer
  • etc.
Onderstaand vindt u het overzicht van de meest recent gewijzigde of nieuwste conversiem optimalisatie helpcentrum toevoegingen. Periodiek voegen we hier nieuwe praktische informatie en links toe, dus bookmark deze pagina, of volg SDIM via het SDIM blog of Twitter (@sd_im)

Handleiding website conversie percentage verbeteren

U werkt hard om veel verkeer naar uw website te realiseren. Maar welk percentage van deze bezoekers resulteert uiteindelijk ook in een betaalde klant? Oftewel: hoe groot is het conversiepercentage van uw website? De meest succesvolle online bedrijven: definiëren duidelijke doelen voor hun website; begrijpen hoe effectief hun sites zijn in het realiseren van deze… Lees meer »

Conversie optimalisatie website aanpassingen per type pagina

Een belangrijk onderdeel in het proces van het vergroten van het conversiepercentage van uw website bezoekers is het aanpassen van uw website design. Om de bezoekers van uw website beter door het verkoop proces van uw website te regisseren, geeft SDIM u graag een aantal tips voor hoe het design van de belangrijke pagina’s in… Lees meer »

Conversie optimalisatie tools en software

Dit overzicht bevat een aantal handige online beschikbare én door ons gebruikte, gelezen of geteste conversie otpimalisatie tools, links en informatie. Een groot deel gebruiken we zelf ook en in die zin is een vermelding hier een kwaliteitskeurmerk. Conversie testing tools Met deze tools kunt verschillende varianten en designs van uw website testen. Als u… Lees meer »

Wat is Direct Verkeer in Google Analytics?

In Google Analytics kunt u het gedrag van uw website bezoekers inzichtelijk maken. Een veelgebruikt rapport is het zogenaamde Verkeersbronnen rapport, waarin u kunt zien via welke verkeersbronnen uw website bezoekers uw website zijn binnengekomen. Een belangrijke verkeersbron is hierbij Direct Verkeer. Maar welk verkeer wordt er nou exact onder Direct Verkeer verstaan? In het… Lees meer »

Wat is conversiepercentage?

Definitie: Conversie is de actie die u wilt dat een bezoeker aan uw website doet. De conversie kan dus een aanschaf, inschrijving, doorklik of het kijken van een video zijn. Er wordt vaak gedacht dat een conversie gelijk staat aan een sale. Dat is zeker niet altijd zo. Een inschrijving op een nieuwsbrief kan net zo… Lees meer »

Error 404 pagina maken en voorkomen

“pagina niet gevonden” Hoezo? En wat kan ik daar eigenlijk allemaal aan verbeteren” Een error 404 (pagina niet gevonden) is een http response code die aangeeft dat de website server niet kon worden gevonden, of dat de server was geconfigureerd om het verzoek niet uit te voeren, terwijl de webbrowser wel in staat was te… Lees meer »

Conversie Optimalisatie: Definitie

Wat is conversie optimalisatie nou eigenlijk? Het lijkt misschien voor de hand liggend, maar toch blijkt het in praktijk vaak wat lastiger te vangen te zijn in een definitie. Eerst maar eens een uiteenzetting van conversie en optimalisatie. Wat is conversie? Conversie is dat de bezoeker doet, wat u als site-eigenaar/-beheerder wilt dat hij/zij doet…. Lees meer »

Wat is een DMP?

Een Data Management Platform (DMP) is een marketingtool waarmee verschillende interne en externe databronnen kunnen worden samengebracht in een centrale omgeving voor het verkrijgen van vernieuwde inzichten om vervolgens op zoek te gaan naar nieuwe, vergelijkbare doelgroepen. Lees hieronder alles over het nut van DMP’s en wat u ermee kunt bereiken. DMP / Data toepassingen… Lees meer »

Automatisch bieden in AdWords

Automatisch bieden in Google AdWords is al enige tijd mogelijk. Door het opzetten van automatische biedstrategieën, ook wel flexibele biedstrategieën genoemd, kan men voor een deel of volledig automatisch biedingen instellen op basis van de kans dat een advertentie een klik of conversie oplevert. Een biedstrategie kan verschillende doelstellingen hebben. In dit helpcentrumartikel worden de verschillende… Lees meer »

Hoe richt ik een BlueConic account in?

Wilt u BlueConic inzetten om unieke 360 graden klantprofielen te creëren en zo al uw online marketingboodschappen beter af te stemmen op uw doelgroep? Om dat voor elkaar te krijgen moet eerst het account nog worden ingericht. In dit artikel worden de te nemen stappen nader uitgelegd. Stap 1 – Het BlueConic script Een no-brainer:… Lees meer »

Wat is bouncepercentage?

Definitie: Een bounce is een sessie waarbij slechts één pagina van uw site wordt geladen. Hierbij opent de bezoeker dus een link van de pagina en verlaat deze vervolgens weer. Het bounceprecentage is het aantal sessies dat bounced ten opzichte van het aantal sessies dat niet bounced.  De reden waarom een sessie bounced kan verschillen. De… Lees meer »