Bereken de juiste doelstelling voor maximale groei en rendement

Doelstellingen en uitgangspunten Google Ads, Amazon en andere performance kanalen

Speerpunt in het advies van SDIM aan opdrachtgevers is het adviseren in het vooraf opstellen van uitgangspunten van, bijvoorbeeld, een Google Ads campagne. Hetzelfde principe geldt voor alle performance kanalen, zoals Amazon, Indeed, Marktplaats Admarkt. Het blijkt in de praktijk vaak lastige materie, vandaar hier meer uitleg over dit proces.

HomeHelpcentrumGoogle Ads campagnesDoelstellingen en uitgangspunten Google Ads, Amazon en andere performance kanalen

Belangrijke data

Idealiter heeft u de volgende informatie. Als deze informatie niet voorhanden is heeft SDIM benchmarks beschikbaar waarmee een accurate schatting kan worden gemaakt:

  • Huidige aantal bezoeken aan de website
  • Huidige website inkomsten. De inkomsten kunnen bestaan uit bijvoorbeeld:
  1. verkopen (omzet)
  2. marge per verkocht product/dienst
  3. advertising inkomsten
  4. waarde per lead

Wat verdient u aan een website bezoek

Als u deze informatie heeft, kunt u doorrekenen hoeveel u PER BEZOEK aan uw website eigenlijk gemiddeld verdient. Aangezien u bij Google meestal per klik (lees: bezoek) betaalt, kunt u berekenen hoeveel u per click/bezoek gemiddeld maximaal moet bieden om een campagne te draaien die rendabel is.

Wat verdient u gemiddeld aan een lead

Als u weet hoeveel u gemiddeld aan een nieuwe klant verdient en u schat in hoeveel leads u nodig heeft om 1 nieuwe klant binnen te halen, dan kunt u uitrekenen hoeveel u gemiddeld verdient aan een lead.

Optimaliseren op conversie

Het is mogelijk om het Google Ads resultaat verder door te meten dan click alleen, bijvoorbeeld:

  • online bestellingen
  • omzet
  • ingevulde contactformulieren (= leads)
  • inschrijvingen
  • downloads
  • etc.

Dat stelt u in staat om een campagne na aanvang verder door te optimaliseren op de doorgerekende kosten per lead, of sale. U kunt zelf optimaliseren om omzetvolume, in plaats van bestelvolume.

Simpelweg: meer bieden op zoektermen die goed renderen en minder bieden op zoekwoorden die niet, of minder goed scoren. Daarmee zorgt u ervoor dat uw budget optimaal wordt besteedt en haalt u onder de streep meer conversie resultaat uit uw campagne(s)

Gratis berekening

Elke adverteerder ontvangt bij SDIM voorafgaand aan een (Google Ads) campagne altijd een concreet advies over de te hanteren rendabele uitgangspunten. U ziet precies hoe de berekening in elkaar steekt en gezamenlijk kan hier vooraf, of zelfs tussentijds, nog aan worden geschaafd.

Interesse in deze -gratis- berekening? Neem contact op via het contactformulier o.v.v. “berekening uitgangspunten”.

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op