Google Ads campagnes

Zoekmachine adverteren (SEA) – hoe werkt het

HomeHelpcentrumGoogle Ads campagnesZoekmachine adverteren (SEA) – hoe werkt het

Zoekmachine adverteren, of Search Engine Advertising(SEA) in in de afgelopen jaren uitgegroeid tot hét belangrijkste kanaal voor online advertising. SEA is voornamelijk geschikt voor het realiseren van directe omzet en aanvragen. Ook draagt goede zichtbaarheid op zoekmachines bij aan de (brand-)awareness. Onderstaand vindt u een globaal overzicht van de belangrijkste basiskennis die u nodig hebt voor succesvolle inzet van SEA.

Aanbieders SEA in Nederland: Google Ads & Bing

De belangrijkste aanbieders van search engine advertising in Nederland zijn Microsoft/Yahoo(Bing Ads) en Google. Google heeft ruim 93% van de zoekmarkt in handen. Geschat wordt dat maar liefst 60% van alle online advertising besteding in Nederland naar Google Ads gaat, vandaar dat de opdrachtgevers van SDIM meestal starten met een Google Ads campagne.

Veilingmodel zoekmachine adverteren

Google Ads en de meeste andere aanbieders maken gebruik van een veilingsysteem. U bepaalt zelf hoeveel u wilt betalen. Hoe hoger de advertentiepositie, hoe meer volume. Weten hoeveel u bereid bent te betalen is dus van groot belang. Wij helpen u daarbij met concreet advies.

Korting van Google? Ja, korting!

Om alles nog iets complexer te maken, beloont Google Ads adverteerders voor het schrijven van relevante advertentieteksten en het opstellen van een relevante lijst zoektermen, door een verkapte korting te geven. Hoe dit proces werkt, legt SDIM u graag persoonlijk uit. Ervaring is onontbeerlijk en dat kunt u het best aan experts over kunt laten….. experts zoals SDIM.

Afrekenmodellen

Google Ads hanteert verschillende afrekenmodellen:

  • Cost per click (CPC): u betaalt alleen als iemand op uw advertentie klikt. Dit is het meest gangbaar;
  • Cost per Mille (CPM): u betaalt per 1.000 gerealiseerde vertoningen. Dit is voor direct respons meestal minder effectief en kan niet op Google zelf worden gebruikt, maar wel bij hun partners.
  • Cost per sale/lead (CPS/CPL): u betaalt alleen voor een aanvraag of zelfs een daadwerkelijke verkoop. Ook dit kan niet bij Google zelf worden ingezet, maar wel bij Google’s partners.

Wat voor u het meest geschikt is leggen we u vooraf graag haarfijn uit.

Mogelijkheden tot adverteren op zoekmachine Google

U kunt adverteren op:

  • Google zelf en zoekpartners
  • Google en haar partnernetwerk (Adsense/inhoudsnetwerk)
  • Regionaal, op basis van een straal rond een bepaald adres
  • Specifieke uren, bijvoorbeeld business-hours
  • Verschillende devices: mobiel of alleen PC’s
  • Verschillende talen
  • Verschillende landen en/of regio’s
  • Remarketing inzetten
  • Google Maps
  • Etc

Wij adviseren u graag in deze keuzes, vooraf en kosteloos.

Waarom zoekmachine advertising uitbesteden?

Zoekmachine adverteren (SEA) is een ingewikkeld en tijdrovend proces. Uitbesteden is daarom aan te raden. Zelf doen is een optie, echter maximaal resultaat haalt u pas als u de specialistische kennis in huis haalt. S&D Interactive neemt al het werk uit handen en zorgt door continue optimalisatie en uitgebreide opzet van campagnes voor de best mogelijke resultaten tegen lage kosten.

Door een goede (Google Ads-) campagne op te (laten) zetten en continu te optimaliseren, verhoogt u het rendement. U betaalt minder, of u haalt meer uit het budget. Daarvoor is echter specialistische kennis, ervaring en vooral veel tijd nodig. Dat is wat SDIM biedt.

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.