Doelstellingen en uitgangspunten Google AdWords, Marktplaats en andere performance online marketing kanalen

Speerpunt in het advies van S&D Interactive Media aan opdrachtgevers is het adviseren in het vooraf opstellen van uitgangspunten van, bijvoorbeeld, een AdWords campagne. Hetzelfde principe geldt voor alle performance kanalen, zoals Beslist.nl, Marktplaats Admarkt. Het blijkt in de praktijk vaak lastige materie, vandaar hier meer uitleg over dit proces.

Idealiter heeft u de volgende informatie. Als deze informatie niet voorhanden is heeft SDIM benchmarks beschikbaar waarmee een accurate schatting kan worden gemaakt:

  • Huidige aantal bezoeken aan de website
  • Huidige website inkomsten. De inkomsten kunnen bestaan uit bijvoorbeeld:
  1. verkopen (omzet)
  2. marge per verkocht product/dienst
  3. advertising inkomsten
  4. waarde per lead

Wat verdient u aan een website bezoek

Als u deze informatie heeft, kunt u doorrekenen hoeveel u PER BEZOEK aan uw website eigenlijk gemiddeld verdient. Aangezien u bij Google meestal per click (lees: bezoek) betaalt, kunt u berekenen hoeveel u per click/bezoek gemiddeld maximaal moet bieden om een campagne te draaien die rendabel is.

Wat verdient u gemiddeld aan een lead

Als u weet hoeveel u gemiddeld aan een nieuwe klant verdient en u schat in hoeveel leads u nodig heeft om 1 nieuwe klant binnen te halen, dan kunt u uitrekenen hoeveel u gemiddeld verdient aan een lead.

Optimaliseren op conversie

Het is mogelijk om het Google AdWords resultaat verder door te meten dan click alleen, bijvoorbeeld:

  • online bestellingen
  • omzet
  • ingevulde contactformulieren (= leads)
  • inschrijvingen
  • downloads
  • etc.

Dat stelt u in staat om een campagne na aanvang verder door te optimaliseren op de doorgerekende kosten per lead, of sale. U kunt zelf optimaliseren om omzetvolume, in plaats van bestelvolume.

Simpelweg: meer bieden op zoektermen die goed renderen en minder bieden op zoekwoorden die niet, of minder goed scoren. Daarmee zorgt u ervoor dat uw budget optimaal wordt besteedt en haalt u onder de streep meer conversie resultaat uit uw campagne(s)

Gratis berekening

Elke adverteerder ontvangt bij S&D Interactive Media voorafgaand aan een (Google AdWords) campagne altijd een concreet advies over de te hanteren rendabele uitgangspunten. U ziet precies hoe de berekening in elkaar steekt en gezamelijk kan hier vooraf, of zelfs tussentijds, nog aan worden geschaafd.

Interesse in deze -gratis- berekening? Neem contact op via het contactformulier o.v.v. “berekening uitgangspunten”.

Vragen over Online performance marketing doelstellingen bepalen?

Menno Goossens

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.