In drie stappen naar de passende strategie voor uw organisatie

Digital Marketing strategie

Het online marketing landschap is breed en constant in beweging. Dat maakt het moeilijk om de juiste keuzes te maken voor de kanalen die u wilt inzetten om uw doelgroep te bereiken. Wat vertelt u, op welk moment aan wie en via welk kanaal? Om daar structuur en lijn in aan te brengen heeft u een strategie nodig die als leidraad kan bieden voor de campagnes die u gaat draaien. Lees hier hoe SDIM u daar bij kan helpen.

HomeOnline marketing strategieDigital Marketing strategie

Een strategie in 3 stappen

Elke organisatie is anders en dus is vrijwel elke strategie maatwerk. Toch zijn de stappen die u moet nemen om tot een strategie te komen vaak hetzelfde. Die stappen zien er als volgt uit:

Stap 1 – Inventarisatie en onderzoek

Hoe werkt uw organisatie? Wat zijn uw lange en korte termijn doelstellingen? Wie is uw doelgroep? Wat is uw propositie? Wat zijn uw usp’s? Een breed arsenaal aan vragen die waarvan de antwoorden de fundering vormen van uw strategie. Een briefing en debriefing sessie vormen de basis voor de uiteindelijke uitwerking van die strategie. SDIM verzorgt en begeleidt deze inventarisatie en analyse van begin tot eind.

Stap 2 – Concept

Op basis van de inventarisatie uit stap 1 wordt het concept uitgewerkt dat als basis geldt voor de strategie. Aan de hand van het ACAL-model wordt vervolgens invulling gegeven aan de volledige customer journey die uw doelgroep(en) heeft/hebben. Na 2 feedback sessies heeft u in hoofdlijnen het concept, de tactiek, kpi’s en de kanalenselectie op papier staan.

Stap 3 – Uitwerking, planning en uitrol

Vanuit het concept zal de stap worden gemaakt naar definitieve uitwerking. Wie gaat u bereiken? Wanneer? Wat gaat u vertellen in elke fase van de customer journey? Welke kanalen gebruikt u? Hoe om te gaan met productie van creatives, planning, budget, tracking en reporting. Alles wordt in het plan uitgewerkt waarna u samen met de specialisten echt aan de slag kunt gaan. Dit plan zal daarna structureel centraal staan en bijgeschaafd/geoptimaliseerd waar nodig. Ook hier neemt SDIM de volledige lead in uitwerking, toelichting en implementaie.

Wilt u ook aan de slag met de passende (digitale) strategie voor uw bedrijf? Neem contact op voor een eerste intake gesprek.


Vragen over Digital Marketing strategie?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op