Online advertising strategie

Online advertising biedt mogelijkheden die u bij traditionele media niet heeft. Namelijk data en tussentijdse optimalisatie. Door het gebruiken van data kunt u online uw doelgroepen effectiever bereiken, in alle fases van het aankoopbeslissingsproces. U kunt tevens continue bijsturen. Budget commitment is daarmee verleden tijd. U adverteert alleen zolang dat ook bewezen effectief blijkt en blijft.

Wat omvat een online advertising strategy

  • Inventarisatie van aankoopbeslissingsproces (AIDA, full-funnel, touchpoints)
  • Communicatie boodschappen per fase
  • Doelgroep inventarisatie
  • Beschikbare data inventarisatie (analytics, CRM, emailbestanden, derdendata etc.)
  • Uitleg en keuze voor (campagne management) tooling
  • KPI uitleg/advies in verschillende fases van aankoopbeslissing
  • Middelen/kanalen/siteselectie advies
  • Budgetadvies en verdeling
  • Next-steps en actiepunten

Metrics en performance doelstellingen

SDIM werkt altijd vanuit een concrete performance doelstelling. Weet u deze zelf nog niet, of niet helemaal, dan helpt SDIM daar bij als onderdeel van de strategie. Belangrijke doelstellingen en bijbehorende metrics zijn:

  • Aankopen, omzet
  • Leads, aanvragen
  • Landingpages visits
  • Storelocator page visits
  • Nieuwe bezoekers vs herhaalbezoeken
  • Reach & frequency binnen doelgroep
  • Branded search volume

Voordelen SDIM online advertising strategie

  • Optimalisatie van advertising budget spend over middelen heen.
  • Inzicht in de bijdrage van middelen aan de doelstelling
  • Vaker potentiele kopers, eerder, goedkoper & effectiever bereiken
  • Waste beperken/elimineren
  • Inmarket targetting mogelijkheden uitnutten
  • Similar audiences gebruik
  • (big-) data gebruik voor effictiviteit increase
  • koppeling doelgroep analytics data actionable op programmatic
  • Conversievolume vergroting, naast lastclick conversie alleen
  • ROI verbetering
  • Brand lift
  • Aankoopproces beinvloeding in verschillende stadia vanaankoopbeslissing
  • Touchpoint effectiviteit
  • Altijd de nieuwste effectieve middelen

Waarom S&D Interactive Media

  • Ruime kennisoverdracht
  • Unieke aanpak
  • Benutten van alle voordelen van online advertsing (biddable, bijsturing tussentijds)
  • Kennis, ervaring en benchmarks reeds beschikbaar
  • Kennis van alle tooling
  • Geen budgetcommitment
  • Direct effectief, door operationeel perfecte setup/uitrol en continue optimalisaite

Vragen over Online advertising strategie?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.