Online advertising strategie

Online advertising biedt mogelijkheden die u bij traditionele media niet heeft. Namelijk data en tussentijdse optimalisatie. Door het gebruiken van data kunt u online uw doelgroepen effectiever bereiken, in alle fases van het aankoopbeslissingsproces. U kunt tevens continue bijsturen. Budget commitment is daarmee verleden tijd. U adverteert alleen zolang dat ook bewezen effectief blijkt en blijft.

Wat omvat een online advertising strategy

  • Inventarisatie van aankoopbeslissingsproces (AIDA, full-funnel, touchpoints)
  • Communicatie boodschappen per fase
  • Doelgroep inventarisatie
  • Beschikbare data inventarisatie (analytics, CRM, emailbestanden, derdendata etc.)
  • Uitleg en keuze voor (campagne management) tooling
  • KPI uitleg/advies in verschillende fases van aankoopbeslissing
  • Middelen/kanalen/siteselectie advies
  • Budgetadvies en verdeling
  • Next-steps en actiepunten

Metrics en performance doelstellingen

SDIM werkt altijd vanuit een concrete performance doelstelling. Weet u deze zelf nog niet, of niet helemaal, dan helpt SDIM daar bij als onderdeel van de strategie. Belangrijke doelstellingen en bijbehorende metrics zijn:

  • Aankopen, omzet
  • Leads, aanvragen
  • Landingpages visits
  • Storelocator page visits
  • Nieuwe bezoekers vs herhaalbezoeken
  • Reach & frequency binnen doelgroep
  • Branded search volume

Voordelen SDIM online advertising strategie

  • Optimalisatie van advertising budget spend over middelen heen.
  • Inzicht in de bijdrage van middelen aan de doelstelling
  • Vaker potentiele kopers, eerder, goedkoper & effectiever bereiken
  • Waste beperken/elimineren
  • Inmarket targetting mogelijkheden uitnutten
  • Similar audiences gebruik
  • (big-) data gebruik voor effictiviteit increase
  • koppeling doelgroep analytics data actionable op programmatic
  • Conversievolume vergroting, naast lastclick conversie alleen
  • ROI verbetering
  • Brand lift
  • Aankoopproces beinvloeding in verschillende stadia vanaankoopbeslissing
  • Touchpoint effectiviteit
  • Altijd de nieuwste effectieve middelen

Waarom SDIM

  • Ruime kennisoverdracht
  • Unieke aanpak
  • Benutten van alle voordelen van online advertsing (biddable, bijsturing tussentijds)
  • Kennis, ervaring en benchmarks reeds beschikbaar
  • Kennis van alle tooling
  • Geen budgetcommitment
  • Direct effectief, door operationeel perfecte setup/uitrol en continue optimalisaite