Remarketing campagnes

Email retargeting

Email retargeting is een andere vorm van remarketing. Email retargeting stelt u in staat om uw bestaande klanten en relaties, waarvan u over een emailadres beschikt, opnieuw te benaderen met alle vormen van digitale advertising, over het gehele internet.

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
  • Altijd het snelst met de nieuwste ontwikkelingen
HomeRemarketing campagnesEmail retargeting

Hoe werkt email remarketing?

Voor ‘gewone’ remarketing worden veelal cookies gebruikt om bezoeker van uw website opnieuw te benaderen. U kunt dan doelgroepen opnieuw bereiken die een product hebben bekeken, of die zijn afgehaakt in het bestelproces. Via cookies dus. Of ander gezegd: cookies worden gebruikt om deze bezoekers te herkennen. U heeft echter nog een andere manier om uw doelgroep te kunnen herkennen, namelijk het emailadres van uw bestaande klanten en/of relaties. Ook daarmee kunt u over het gehele internet uw bestaande doelgroep opnieuw benaderen. Systemen kunnen de match maken door ze in staat te stellen een koppeling te maken met uw emailadres bestanden.  Uw emailbestand wordt versleuteld gematched aan online advertising kanalen en systemen die email retargeting ondersteunen. Daarna kunt u deze doelgroep via die systemen en kanalen inzetten voor advertising doeleinden.

Belangrijkste email retargeting kanalen en systemen

  • Facebook email
  • Gmail ads
  • Diverse programmatic advertising platformen, zoals AdForm
  • Via campaign management tools als Doubleclick

Voordelen email retargeting

  • Bestaande klanten efficient en goedkoop opnieuw bereiken
  • Bevorderen van herhaal aankopen
  • Verhogen van lifetime value van nieuwe opdrachtgevers
  • Converteren van trial accounts naar daadwerkelijk betalende klanten
  • Uitstekende toevoeging op traditionele email (nieuwsbrief-) marketing

Wat levert SDIM

De email retargeting mogelijkheden nemen toe. SDIM volgt alle ontwikkelingen en adviseert opdrachtgevers over nieuwe kansen. SDIM levert de volledige operationele setup van campagnes en optimaliseert de mediaspend tussentijds aan de hand van de gerealiseerde resultaten. De combinatie van een goede setup met continue optimalisatie zorgt voor maximale effectiviteit.


Vragen over Email retargeting?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op