Terug naar cases

Het social succesverhaal van Burgerbar: 648% meer bereik op Instagram

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% ten opzichte van 2022. Op Facebook was dit 260%. Welke stappen heeft SDIM gezet om deze groei te bereiken? Lees meer over de impact van onze strategische keuzes.

Uitdaging

Begin 2023 stond Burgerbar voor een uitdaging: hun digitale aanwezigheid versterken om meer lokale klanten te bereiken in een snel veranderende social media wereld.

Inzicht

In een markt waar hamburgerketens kiezen voor gestileerde beelden en perfecte mensen, koos Burgerbar met de ‘Unleash Your Lust’ campagne van Superglue Creatives (Jona Bronkhorst) met het design van Studio Buro (Auke Wieringa) voor een gedurfde anti-branding aanpak, die SDIM succesvol heeft doorvertaald naar spraakmakende content, veel bekeken video’s en een bijpassende fotoshoot. Echte mensen, echte hamburgers, zonder zorgen om perfectie, onderscheidend en authentiek. Deze benadering onderscheidt Burgerbar van de concurrentie en benadrukt het echte genieten.

Oplossing

Met dit inzicht creëerden we verschillende content formats die draaiden om spanning, sensualiteit en genot. Onze data-driven content aanpak zorgde ervoor dat we onze short video’s bleven optimaliseren voor TikTok en Instagram op basis van trends en kijkgedrag. De content werd aangevuld met een smakelijke fotoshoot waar passie en smaak centraal stond. Echte beelden, echte mensen. Daarnaast gingen we samenwerkingen met influencers aan waardoor er extra content en bereik werd gecreëerd. 

Rauw, ongepolijst, echt genieten.

As the proud marketing manager of Burgerbar, witnessing the phenomenal success of our digital transformation has been truly gratifying.

Partnering with SDIM has propelled Burgerbar to unprecedented heights, and we are thrilled to see our content finally reflecting our brand values, connecting with our audience, and setting a new standard in hamburger marketing.

Resultaat

Sinds onze aanpak heeft Burgerbar op Instagram een toename in bereik van 648% behaald. Daarnaast behaalden ze op Facebook een groei van 260%. Deze cijfers tonen, naast de effectiviteit van de strategie, aan dat de doelgroep aangesproken wordt met deze aanpak. Burgerbar heeft haar positie in de burgermarkt aanzienlijk versterkt.

Vragen over Het social succesverhaal van Burgerbar: 648% meer bereik op Instagram?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op