Social media

Adverteren op Twitter

Naast Facebook en YouTube is Twitter het meest bezochte social media platform van Nederland. Met 500 miljoen Tweets per dag en meer dan 240 miljoen actieve gebruikers wereldwijd is Twitter voor veel adverteerders een aantrekkelijk marketingkanaal om hun doelgroep te bereiken.

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
  • 20 jaar online marketing ervaring
HomeDienstenSocial mediaAdverteren op Twitter

Advertentiesoorten Twitter

Twitter biedt verschillende advertentievormen aan:

  1. Promoted Tweets
    Met behulp van Promoted Tweets kunt u een Tweet-bericht onder de aandacht brengen bij een vooraf geselecteerde doelgroep. De kosten van Promoted Tweets worden berekend op basis van ‘Cost-per-Engagement’, zoals retweets, replies of nieuwe volgers.
  2. Promoted Accounts
    Het doel van een Promoted Account is om snel meer followers te verzamelen. Met Promoted Account breidt u het netwerk van uw onderneming uit met mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in uw bedrijf. De kosten van een Promoted Account worden berekend op basis van ‘Cost-per-Follower’.
  3. Promoted Trends
    Met behulp van Promoted Trends kunt u inspelen op actuele gebeurtenissen en daarmee uw account onder de aandacht brengen van een groot publiek. Ook de kosten van Promoted Trends worden berekend op basis van ‘Cost-per-Engagement’, zoals retweets, replies of nieuwe volgers.
  4. De mogelijkheden nemen toe, dus neem graag contact op voor de allerlaatste stand van zaken

De voordelen van adverteren op Twitter

Naast de diversiteit in advertentiemodellen zijn er nog tal van andere voordelen die adverteren op Twitter aantrekkelijk maken voor adverteerders. Adverteren op Twitter:

  • Biedt uitstekende remarketing mogelijkheden
  • Heeft uitgebreide doelgroep targeting mogelijkheden
  • Is geschikt voor zowel B2B- als B2C-campagnes
  • Heeft een sterk mobiel bereik
  • Is relevant doordat u specifiek en doelgericht kunt adverteren
  • Is financieel interessant doordat u alleen betaalt voor resultaat

Targeting mogelijkheden met Twitter Ads

Net als bij Facebook- en LinkedIn-advertising is het ook bij het adverteren op Twitter mogelijk om zo gericht mogelijk te adverteren. Zo biedt Twitter de volgende targeting mogelijkheden:

  • Keywords
  • Demografische kenmerken als geslacht en land
  • Type device (smartphones, tablets, desktop)
  • Profielen (wilt u uitsluitend op uw eigen followers targeten of ook Twitter-gebruikers die een vergelijkbaar profiel hebben als uw eigen followers?)
  • Accounts (welke accounts worden momenteel door uw doelgroep gevolgd?)
  • Categorieën

Twitter Ads campagnes bij SDIM

SDIM is gespecialiseerd in adverteren op Twitter en heeft ruime ervaring met het opzetten en optimaliseren van Twitter-campagnes en pagina’s. SDIM is in staat om kwalitatief hoogwaardige campagnes op te zetten en resultaatgericht te werk te gaan. Oftewel: meer kwalitatieve bezoekers op uw website en uiteindelijk het genereren van meer leads/verkopen. Resultaat, en met name het inzichtelijk maken hiervan in uw website statistieken, is dan ook altijd onderdeel van onze uitgebreide service.


Vragen over Adverteren op Twitter?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op