Merkstrategie
Een merkstrategie is het ijzersterke fundament van jouw merk. Het helpt je om duidelijke keuzes te maken over onder andere visuele uitingen en de communicatie. De merkstrategie maakt namelijk heel duidelijk waar jullie voor staan en waarvoor niet. Dit geeft focus en duidelijkheid, zowel in de externe als interne communicatie.
- Maak kennis met de strategen van het SDIM team
- We nemen de tijd om jullie wensen in kaart te brengen
- Ook tijdens executiefase van de strategie kan SDIM verder ondersteunen
De merkstrategie is het fundament van jouw merk
Op basis van een merkstrategie maak je gemakkelijker keuzes voor het opzetten van marketing activiteiten.
Waarom kiezen voor een merkstrategie?
- Een merkstrategie zorgt ervoor dat er intern duidelijkheid is over het merk. Dit helpt bij het maken van beslissingen tijdens het opzetten van een campagne, het aanscherpen van de social media strategie, employer branding, crisiscommunicatie en nog veel meer.
- De merkstrategie is een belangrijk hulpmiddel om te zorgen dat de doelgroep op een consistente manier wordt aangesproken.
- Het merk krijgt een unieke positie ten opzichte van de concurrentie.
Is een merkstrategie toch niet wat je zoekt? Misschien past een social media strategie of creative concepting beter bij jouw doelstellingen.
Gerelateerde
Pagina’s
Laatste
artikelen
27 mei 2025
Jongeren besteden gemiddeld 5,4 uur per dag op social media. Hoe zorg je ervoor dat jouw post gezien wordt?…
27 mei 2025
7 minuten lezen
21 mei 2025
“Als je geen prijsvechter bent, dan ben je verplicht om aan je merk te gaan werken.” Introductie We introduceren…
21 mei 2025
2 minuten lezen
16 mei 2025
Als je aan zoekmachineoptimalisatie denkt, denk je waarschijnlijk aan zoekwoorden, technische SEO en linkbuilding. Maar social media? Die hebben…
16 mei 2025
3 minuten lezen