SEO
Met zoekmachine optimalisatie vindbaar worden
Ben jij op zoek naar een partner die ervoor zorgt dat jij meer uit jouw online organische kanalen gaat halen of wil jij minder afhankelijk worden van conversies uit advertising? Dan ben je bij SDIM aan het juiste adres. Wij helpen organisaties al meer dan 15 jaar organisch beter vindbaar te worden. Dit doen wij door middel van een intensieve samenwerking met jou, maar ook voor hele specifieke vraagstukken kun je bij ons terecht.
- Hoog kennnisniveau
- Geen vaste pakketten, maar een samenwerking op maat
- No-nonsense adviezen

Waarom SEO voor jouw organisatie?
SEO helpt jouw website vindbaar te worden binnen (alle) zoekmachines. Het zorgt voor een duurzame stroom aan bezoekers die in aanraking komen met jouw bedrijf en jouw merk. Of het nu vanuit branding oogpunt is, of vanuit conversie perspectief, SEO helpt ervoor om op elk moment aanwezig te zijn, op de plekken waar jouw doelgroep zich bevindt.
Met SEO komt jouw doelgroep in contact met jouw bedrijf, overal.
Ook als jij veel investeert in advertising, is SEO essentieel. SEO werkt namelijk ondersteunend aan jouw advertising inspanningen. Het vindt kansen voor nieuwe pagina’s, het verbetert de kwaliteit van jouw website en het zorgt ervoor dat jij jouw advertising budget beter kunt verdelen.
- Zorg je voor een duurzame stroom aan gratis conversies
- Verlaag je de afhankelijkheid van jouw advertising kanalen
- Verbeter je de kwaliteit van jouw website
- Verkrijg je inzicht in jouw doelgroep en behoeften
Onze visie op SEO
SEO bestaat van oudsher al uit drie pijlers: Content, techniek en autoriteit. Door continu te sleutelen aan deze pijlers, verbeter jij de vindbaarheid van jouw website. SEO is een hypercompetitief speelveld dat continu verandert. Het is daarom essentieel om mee te ontwikkelen. Bij SDIM is SEO dus meer dan een manier om conversies uit Google te halen.
SEO = omnichannel en breed inzetbaar
SEO is niet langer enkel een performance kanaal. SEO ondersteunt alle marketing inspanningen en werkt aan je merkbekendheid. Het zorgt voor aanrakingen op alle momenten in een klantreis. Of iemand nog in een oriëntatie fase is of al klaar is voor de conversie.
Onder andere Google is continu hun visie op Search aan het aanpassen en SEO past zich continu aan. SEO is dus niet langer enkel een performance kanaal. SEO zorgt ervoor dat jij op meerdere plekken in de klantreis aanwezig bent
SEO = focus op authenticiteit en autoriteit
SEO is geëvolueerd in de afgelopen jaren. Het is niet langer vanzelfsprekend dat je automatisch vindbaar bent door de toevoeging van zoektermen. SDIM gelooft in het creëren van passende en unieke antwoorden op de zoekvraag van een zoeker. Door middel van een EAT ME strategie zorg je ervoor dat je een autoriteit wordt binnen jouw niche in de ogen van een zoekmachine. Alleen hierdoor maak je een duurzame vindbaarheid.
SEO = perfecte technische fundering
Wil je vindbaar worden, dan moet je website goed toegankelijk zijn voor zoekmachines en moet het een fijne ervaring zijn voor bezoekers. SDIM gelooft erin dat het technisch optimaliseren van jouw website zorgt voor de beste fundering voor een organische groeistrategie.
SDIM’s SEO aanpak
Bij SDIM heb je geen keuze uit vaste pakketten, want iedere situatie is uniek en vraagt daarom om een SEO samenwerking op maat.
Waar bestaat SEO uit?
SEO bestaat uit verschillende componenten die samen bijdragen aan een optimale organische vindbaarheid. Onze SEO specialisten hebben de expertise om aan te geven waar de meeste winst te behalen is die bijdraagt aan de doelstelling.
Technische SEO
Een zoekmachine moet een website kunnen begrijpen. Het effectief crawlen, indexeren en renderen zorgt er uiteindelijk voor dat een pagina goed kan worden beoordeeld. Deze stappen zijn cruciaal voor een goede vindbaarheid. Ook andere technische aspecten zoals websitesnelheid, sitestructuur en meertaligheid hebben invloed op de vindbaarheid.
Content
Content zorgt dat je gevonden wordt. Content is breder dan enkel SEO en tegelijkertijd is content een onderdeel van SEO. Uiteindelijk moet de content zo goed mogelijk aansluiten bij een zoekresultaat. De zoekmachine kijkt hierbij naar zaken als relevantie, zoekintentie, expertise, ervaring, autoriteit en betrouwbaarheid (EEAT) van de content.
Online Autoriteit
Dit richt zich voornamelijk op factoren buiten je website zoals het verkrijgen van verwijzingen en benoemingen van andere websites. Middels deze verwijzingen kunnen zoekmachines relevantie, betrouwbaarheid en autoriteit beter bepalen en dit meenemen in de ranking van zoekresultaten
SEO vraagstukken
Ook voor specifiekere SEO vraagstukken kan je bij SDIM terecht. Een aantal voorbeelden zijn:
- Het begeleiden en uitvoeren van websitemigraties
- Het trainen van jouw organisatie
- Het opschalen naar meerdere landen en talen
- Complexe technische SEO vraagstukken
- Een second opinion bij twijfels aan eerder SEO advies
SEO uitbesteden
Door jouw SEO aan SDIM uit te besteden heb jij meer tijd om te ondernemen. Wij brengen de expertise naar jouw organisatie en zorgen gezamenlijk voor een duurzame, organische groei. We werken aan jouw merkbekendheid. Je profiteert direct van jarenlange ervaring en kennis en bent altijd op de hoogte van wat er speelt binnen de zoekmachines. Niet zeker of SEO voor jouw organisatie ook van belang is? Vraag vrijblijvend een audit van jouw situatie. Je krijgt van ons een eerlijk antwoord.