IAB Ad Spend eerste halfjaar 2015

Gister zijn de cijfers over de bestedingen aan online advertising in het eerste halfjaar van 2015 gepubliceerd. Het Ad Spend onderzoek, uitgevoerd door Deloitte, in opdracht van IAB Nederland, wordt sinds 2010 uitgevoerd. De belangrijkste conclusies over het eerste half jaar van 2015 zijn:

  • Digitale advertentiemarkt groeide met 7% ten opzichte van 2014
  • Ad spend op mobiel stijgt met 54%
  • Spend op laptop/browser daalt met 3%
  • Ad spend via programmatic kanalen stijgt met 47%
  • Search advertising spend groeit met 6% ten opzichte van het eerste half jaar 2014
  • Traditionele media zien hun advertentiebudgetten dalen
  • Classifieds uitgaven groeien met 11% (Marktplaats, Beslist, vergelijkingsites etc.)
  • Groei van online video advertising (26%)
  • Flinke groei van social advertising spend, 38%

Lees hier het volledige IAB artikel. Het volledige Deloitte/IAB Adspend rapport download u hier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *