Zo gebruikt u de zoektrends tool van Bol.com

Bol.com introduceert een nieuwe tool die waardevol is als u verkoopt via het platform, en zelf breder dan dat. Met de feature ‘zoektrends’ verkrijgt u inzicht in de zoektermen die bezoekers van Bol.com in de zoekbalk gebruiken. De tool geeft het zoekvolume en de zoektermen van producten binnen de website aan.

HomeZo gebruikt u de zoektrends tool van Bol.com

Waarom is deze tool interessant?

Wanneer u als e-commerce bedrijf producten verkoopt op Bol.com, kan deze nieuwe tool zeer waardevol zijn om een aantal redenen.

1. Ontdek welke zoektermen bezoekers gebruiken

Met de nieuwe zoektrends tool komt u erachter hoe mensen naar uw product zoeken. Aan de hand van deze inzichten kunt u producttitels optimaliseren. Bol.com is geen Google en heeft veel meer moeite of synoniemen, meervoudsvormen en spelfouten correct te interpreteren, dus wees hier scherp op en kies het juiste keyword en focus daar op. Zorg er voor dat u niet meerdere synoniemen verwerkt in een titel, pas de titel niet te vaak aan en let erop dat er zeker geen spelfouten in staan.

2. Inspelen op trends

Dankzij de zoektrends komt u erachter wanneer welke zoekwoorden op bepaalde momenten populair zijn op Bol.com. Op basis hiervan kunt u beter inspelen op trends. U krijgt inzicht rond welke tijd van het jaar bepaalde producten worden gezocht, zodat u op het juiste moment, met de juiste producten kunt adverteren en uw uitgaves kunt focussen op de juiste periodes.

3. Verkoop van de juiste producten

De tool zorgt er tevens voor dat u het zoekvolume op producten kunt bekijken. Dit geeft inzicht in bezoekers interesses. U kunt hierdoor een inschatting maken of er veel of juist weinig vraag naar een bepaald product is.

Hoe kunt u de tool gebruiken?

De nieuwe tool is beschikbaar binnen Bol.com en kunt u hier gebruiken. Overigens heeft hiervoor wel een partner- of verkoopaccount nodig. Binnen de tool kunt u een zoekwoord intypen en een gewenste tijdsperiode kiezen. Vervolgens ziet u in een tabel de zoektermen met het daarbij behorende zoekvolume. In de grafiek kunt u trends spotten aan de hand van de pieken. Het is daarnaast ook mogelijk om meerdere zoektermen in te voeren. Op die manier kunt u producten en trends met elkaar vergelijken.

Trends in zoektrends tool Bol.com

Weergave van trends voor zoektermen ‘inpakpapier sinterklaas’ en ‘inpakpapier kerst’.

Zoektrends tool Bol.com

Weergave van zoektermen en zoekvolume ‘inpakpapier sinterklaas’ en ‘inpakpapier kerst’

Meer weten over het verkopen op Bol.com?

Bol.com biedt interessante advertising en verkoopmogelijkheden voor e-commerce bedrijven. SDIM helpt u graag verder en adviseert u tijdens het gehele verkooptraject op Bol.com (en andere marketplaces, waaronder Amazon). Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies over verkopen op Bol.com.

Meer informatie over dit onderwerp?

Gerelateerde kennisartikelen

Blijf praten met een expert?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op