Als adverteerder wil je dat je in Google gevonden wordt. Door te bieden op zoekwoorden kun je iemand die zoekt in Google terecht laten komen op je website. Voordat je een Google Ads campagne gaat starten, ga je als adverteerder nadenken over op welke zoekwoorden je gevonden wil worden. Kom je niet verder dan 50 zoekwoorden? Maak dan kennis met de SDIM keyword mixer en zorg dat je op alle zoekwoorden gevonden wordt die je wil!
Wat is het voordeel van de keywordmixer?
Het woord zegt het al, je hebt een keyword & en een mixer. Met deze gratis tool kun je zoekwoorden met elkaar combineren. Stel dat je kleding verkoopt en je voert een aantal merken. Deze merken wil je misschien wel combineren met het zoekwoord webshop, maar eigenlijk ook in combinatie met een type, zoals jasje. Om dit handmatig in te voeren duurt een eeuwigheid en het kost naast tijd erg veel energie(bedenk dat je qua producttypes ook nog broeken, korte broeken, truien, etc wil opnemen in de campagne).
Hoe werkt de keywordmixer?
Dit tijdrovende klusje hoeft slechts enkele minuten te duren als je gebruik maakt van de keywordmixer. Deze tool is gratis te gebruiken en vind je op de website van SDIM. In onderstaande afbeelding zie je wat de keywordmixer voor jou kan doen.
In bovenstaand overzicht is te zien dat er 3 kolommen zijn waar je zoekwoorden kan invoeren. In het voorbeeld heb ik zoekwoorden gebruikt voor de woningmarkt. Het zal voor zich spreken dat je de kolommen met elkaar kunt combineren en zodoende de uiteindelijke zoekwoorden krijgt. Aan de rechterkant van de kolommen staat een toolbar waarmee je de zoekwoorden met verschillende instellingen kan opnemen in de campagne.
Resultaten uit de keywordmixer
De resultaten komen onder de kolommen te staan. In het voorbeeld zie je dat ik 3 kolommen met elkaar gecombineerd heb, maar de stap die ik daarvoor gemaakt heb zijn de 1e en 2e kolom met elkaar gecombineerd. De zoekterm wordt dan iets generieker (minder woorden), maar wil je wel opnemen in de campagne. Door op het slotje te klikken in de toolbar ‘onthoudt’ de keywordmixer de eerder gecombineerde kolommen. Zodoende kun je alle woorden die je wil maken in 1 overzicht krijgen en ze vervolgens knippen en plakken in de campagne.
SDIM gebruikt de keywordmixer veelvuldig bij de opzet van campagnes voor onze klanten. De keywordmixer is een handige tool om campagnes op te zetten, maar is geen garantie voor een succesvolle campagne. SDIM is ruim ervaren met Google Ads campagnes en kan je als geen ander helpen bij de opzet, de optimalisatie en het beheer van je campagne.
Ga direct naar de keyword mixer
hulp nodig van een specialist?
Reacties (0)