Content marketing

Creative Concepting

Met creative concepting bedenken wij ideeën voor merken en bedrijven die hun doelgroep willen bereiken, raken en tot actie over laten gaan. Dit doen we middelenvrij, want een middel volgt namelijk een idee en niet andersom. Dat geeft ons en onze klanten de vrijheid in kanalen, techniek en context. Bij SDIM is een goed idee in de lead in onze advertising, branding en content concepten. 

Waarom SDIM

  • Top 3 Emerce 100
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeDienstenContent marketingCreative Concepting

Hoe kom je tot een succesvolle creatief concept?

Door middel van inzicht door onderzoek en data, maken we strategische keuzes die de basis zijn van een potentieel idee. Hieruit vloeit een strategisch document voort waarmee we een heldere creatieve briefing formuleren voor het creatieve team.

Hoe gaan we te werk?

Vanuit de creatieve briefing start het creatieve team met concepten ontwikkelen. In een tussenlanding, die we een ‘Kitchen Review’ noemen, presenteren we in ruwe schetsen onze eerste ideeën en richtingen. Deze meeting heet ‘Kitchen Review’ omdat het een kijkje in de keuken is. Je kunt zien met welke smaken en ingrediënten onze creatieven aan het spelen zijn. Er is nog geen perfect en af ‘gerecht’, maar dit is de kans voor de klant om aan te geven welke ‘smaken’ ze graag terugzien in het uiteindelijke resultaat. Dit is dan ook hét moment om feedback te geven en een keuze te maken welke richting het creatieve team verder gaat uitwerken. 

Met de input uit de ‘Kitchen Review’ gaat het creatieve team aan de slag. Er is door de opdrachtgever een duidelijke keuze gemaakt welke richting ze graag volledig uitgewerkt zien. Het creatieve team zal de uitgewerkte richting laten zien in een uitgewerkte conceptpresentatie. Alle uitingen in deze presentatie zijn puur illustratief en zullen pas definitief worden uitgewerkt als er een akkoord is op het concept.

Het creatieve concept is naar wens en nu?

Als het concept akkoord is, dan begint de executiefase. Hierin zal het creatieve team samen met onze productiepartners alle creatieve assets uitwerken voor de kanalen die onze advertising specialisten inzetten om van de campagne een succes te maken.


Vragen over Creative Concepting?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op