Helpcentrum Online marketing strategie

Doelstellingen en uitgangspunten Google AdWords, Marktplaats en andere performance online marketing kanalen

Speerpunt in het advies van SDIM aan opdrachtgevers is het adviseren in het vooraf opstellen van uitgangspunten van, bijvoorbeeld, een AdWords campagne. Hetzelfde principe geldt voor alle performance kanalen, zoals Beslist.nl, Marktplaats Admarkt. Het blijkt in de praktijk vaak lastige materie, vandaar hier meer uitleg over dit proces. Idealiter heeft u de volgende informatie. Als… Lees meer »

Hét SEO tools overzicht 2018

Hieronder vindt u een overzicht van online beschikbare SEO tools. Een groot deel van onderstaande SEO tools gebruiken wij zelf dagelijks. Basistools die elke website eigenaar zou moeten (laten) gebruiken, zoals Google Analytics en Google Search Console, worden in deze lijst niet behandeld. Er is een groot aantal SEO tools beschikbaar. Deze lijst met SEO… Lees meer »

Google Analytics tools

Hieronder vindt u een overzicht van een aantal handige online beschikbare en door ons gebruikte, gelezen of geteste Analytics tools. Een groot deel gebruiken we zelf ook en in die zin is het een kwaliteitskeurmerk. Excellent Analytics plugin voor Microsoft Excell. Download gemakkelijk en snel data naar Excell via de Analytics Api Google Analytics URL… Lees meer »

Conversie optimalisatie tools en software

Dit overzicht bevat een aantal handige online beschikbare én door ons gebruikte, gelezen of geteste conversie otpimalisatie tools, links en informatie. Een groot deel gebruiken we zelf ook en in die zin is een vermelding hier een kwaliteitskeurmerk. Conversie testing tools Met deze tools kunt verschillende varianten en designs van uw website testen. Als u… Lees meer »

Google Analytics benchmarking

Update:  midden 2011 heeft Google Analytics de benchmarking functionaliteit stop gezet, helaas. ************************************************************************ In maart 2008 heeft Google aan Google Analytics een nieuwe feature toegevoegd; Google Analytics Benchmarking. Deze feature geeft website eigenaren de mogelijkheid om de prestaties van de eigen website te vergelijken met die van branchegenoten. Tot op heden waren er uitsluitend dure… Lees meer »

Bing Webmaster Tools & Bing Business Portal

“Hoe kan ik meer informatie krijgen over de indexering van mijn website in zoekmachine Bing?” Ook Bing biedt een gratis tool die website eigenaren helpt bij het verkrijgen van allerhande achtergrond informatie over de positionering van een site in Bing. Onder andere: Crawlrate; wanneer heeft Bing uw site voor het laatst bezocht Wie linken er… Lees meer »

Google Search Console (voorheen Google Webmaster Tools) set-up en uitleg

“Hoe kan ik meer informatie krijgen over de indexering en ranking van mijn website in Google?” Google Webmaster Tools heet sinds 2015 de Google Search Console. Het is een gratis tool van Google en helpt website eigenaren bij het verkrijgen van informatie over de positionering van een site in Google. Account en inloggen Wat moet… Lees meer »

Bedrijf aanmelden bij Google Maps / Google Places / Google Mijn Bedrijf

“Ik wil mijn bedrijf aanmelden bij Google Maps & Bing Maps.” Het Google bedrijvencentrum en Google Places heet nu Google Mijn Bedrijf Google heeft de naam van het bedrijvencentrum in juni 2014 gewijzigd in Mijn Bedrijf. U kunt uw bedrijf gratis aanmelden bij de Google Mijn Bedrijf. Uw bedrijf wordt daarna weergegeven op Google Maps en… Lees meer »

Google Trends (voorheen Google Insights for Search) – wat kunt u er mee

Google Insight for Search is vanaf heden Google Trends. Vanaf nu wordt u dus automatisch doorgestuurd naar Google trends. Alle informatie en mogelijkheden blijven grotendeels hetzelfde, maar u zult het nu onder de nieuwe naam Google trends gebruiken. Google Trends kunt u nu onder andere gebruiken om Nederlandse zoekvolume trends te analyseren. Wat kunt ermee (bron:… Lees meer »

Google / Doubleclick Ad Planner of STIR

Waarom deze informatie op een zoekmachine marketing website? Simpel: omdat Google Adplanner een nieuwe tool van Google is en dus per definitie interessant. Het hoe en waarom leest u hierna. Speciaal voor (online-) mediaplanners heeft Google een media planning tool ontwikkeld. Het doel: online advertising mogelijkheden identificeren op basis van bereik en geografische en/of demografische… Lees meer »

Tips voor een optimale online product advertising strategie

Dit helpcentrum-artikel gaat over de manier waarop u uw (product-)advertising budget over verschillende online advertentiekanalen als Google AdWords, Beslist, Bol.com, Marktplaats en Admarkt optimaal kunt inzetten. De focus van het artikel ligt hierbij op de verschillende soorten pricing van de advertentiekanalen en de manier waarop u daar mee om moet gaan om uw online performance… Lees meer »

Zoekwoorden mixer – combineer zoektermen voor AdWords of SEO

Combineer zoekwoord lijsten tot complete lijsten zoektermen met onze handige zoekwoord mixer en creëer complete: AdWords campagne keywords Lijsten SEO zoektermen Negative keyword list Bing Ads zoekwoorden Kies hieronder eerst het aantal kolommen (het aantal zoekwoorden ) die u met elkaar wilt combineren. Gebruik desgewenst modified broad, zinsdeel en/of exact match om de zoekwoorden breder of juist… Lees meer »

Starten met content marketing

De online marketing community is het er inmiddels wel over eens. Content marketing is een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van organisaties. Er is echter nog veel onduidelijk over de plaats van content marketing in de marketing mix zelf en ook de plek binnen organisaties.

Datafeed, productfeed, masterfeed en API’s – het verschil en uitleg

Datafeed, productfeed, masterfeed en API: stuk voor stuk belangrijke termen voor iedereen die zich bezighoudt met datafeed-management en feedmarketing. Oftewel: het optimaal en dynamisch doorzetten van (product-)databases naar verschillende platformen als Beslist, Marktplaats en Google Shopping. Om succesvol datafeed-management in te kunnen zetten is kennis van de verschillende datafeeds en bijhorende tools een absoluut vereiste. In… Lees meer »

10 basisvragen bij de maandelijkse Google Analytics check (deel 2)

Data is de eerste stap naar een verbeterd website/bedrijfsresultaat. Maar om meer inzicht te krijgen in uw data is het van belang om te snappen waar en hoe u dit kunt vinden. Google Analytics is één van de belangrijkste programma’s om data mee te verzamelen. Wij geven u de mogelijkheid om deze data beter te… Lees meer »

Concurrentieanalyse Facebook

Adverteren op Facebook biedt uiteenlopende mogelijkheden. Het vormgeven en opzetten van een campagne via Facebook start vaak met het bepalen van de doelstelling en het verzamelen van de benodigde informatie binnen het eigen bedrijf. Wat echter vaak wordt overgeslagen, maar wél nieuwe inzichten en een vollediger beeld kan geven, is om de strategie van uw… Lees meer »