Webcare

Webcare is alle activiteiten die organisatie ondernemen om bestaande klanten, relaties en afnemers te behouden. U wilt hen stimuleren opnieuw bij u te kopen, of zelfs helpen om als ambassadeur te gaan optreden voor uw bedrijf.  Dat doet u niet zomaar: u wilt graag dat uw klanten meer bij u gaan kopen, of helpen uw brand verder te verspreiden.

Webcare & online marketing strategie

Te vaak ligt de focus van (online-) marketing op het binnenhalen van nieuwe klanten. Zoals u ongetwijfeld weet vergt dat soms fikse investeringen. Natuurlijk gebruikt u al email om afnemers op de hoogte te houden, en hopelijk personaliseert en segmenteert u deze mails al netjes. U gebruikt social media om uw volgers te informeren. Er zijn echter meer mogelijkheden en dat is waar SDIM u bij helpt. Online marketing biedt naast social media en email nog meer uitstekend geschikte middelen om bestaande klanten te behouden en te bewegen tot herhaalaankopen.

U kunt bijhouden wanneer iemand een bepaald product heeft gekocht. Via uw klantenbestand / CRM, of via uw web analytics. Het is dan mogelijk om deze kopers na een bepaalde tijd opnieuw te benaderen met display advertising. Remarketing op bestaande klanten dus.

Een simpel voorbeeld: U verkoopt sets van 6 paar maandlenzen. Dan weet u al dat na 6 maanden deze koper opnieuw in de markt is voor nieuwe. U kunt daar geautomatiseerd een display remarketing campagne op draaien, die op het juiste moment de herhaalaankoop bevordert.

Wat levert SDIM op het gebied van Webcare

  • Bijhouden en opzetten van remarketing cookie lijsten
  • Tactische adviezen over optimale contactmomenten voor bestaande klanten
  • Inzet van social media t.b.v. klantbehoud
  • Inzicht in het (herhaal-)aankoopbeslissingsproces
  • Uitvoeren setup en optimalisatie van doorlopende webcare campagnes