Nog dynamischer AdWords advertenties (en meer)

HomeBerichtenNog dynamischer AdWords advertenties (en meer)
Geplaatst 8 oktober 2013 - Geschreven door: Jan Dirkzwager

Jawel, nog meer nieuwe mogelijkheden. Nou ja, eigenlijk niet eens zo heel nieuw meer, maar wel onderschat en te vaak niet gebruikt. Er is echter wél winst mee te behalen. Wist u dat het mogelijk is om, zonder dure tools, geheel automatisch de dagen en uren tot de uitverkoop in een advertentie af te tellen en nog veel meer….. Nee? blijf dan zeker lezen.

AdWords scripting

Een effeciente manier waarmee dit kan wordt gedaan heet AdWords scripting. Het klinkt ingewikkeld, maar dat is het niet. Vooral niet als u het bekijkt vanuit wat u ermee kunt en niet hoeft te weten hoe het precies allemaal werkt. Voor de implementatie heeft u een goed bureau…. toch?

Het komt er simpelweg op neer dat AdWords veel meer kan dan standaard functionaliteiten die u ziet als u inlogt. Wát AdWords dan allemaal meer kan is alleen nog afhankelijk van uw fantasie. U kunt alle externe databronnen gebruiken om dynamisch informatie in uw advertentie tekst toe te voegen. Hieronder een paar voorbeelden:

  • Real-time inventory tonen: “Nog 2 beschikbaar” in de ad tonen, waarbij “2” de dynamische factor is
  • Aftellen naar uitverkoop: “Nog 2 dagen en 4 uur tot uitverkoop”, waarbij de tijd real-time in de ad wordt getoond
  • Het automatisch tonen van de actuele productprijs in een advertentie. Variabel geprijsde vliegtickets bijvoorbeeld
  • Het automatisch aanmaken van ads met uberhaupt een productprijs. Vooral handig voor websites met een groot productaanbod`
  • Het automatisch tonen van dagaanbiedingen, of tijdelijke kortingen.
  • etc.

Andere toepassingen van AdWords scripting

  • Bijhouden van uw historische Quality Score. Daarmee kan worden bijgehouden welke optimalisatieslagen een verbetering in uw Quality Score (uitleg Quality Score) hebben gerealiseerd.
  • Geautomatiseerde campagne “probleem-signalering”. Nooit meer handmatig campagneproblemen opsporen dus.
  • Biedingen aanpassen op basis van het weer, bijvoorbeeld een hogere bieding voor een campagne van een ijsjes-fabrikant als de temperatuur boven de 20 graden komt

Inderdaad er is veel overlap met de functionaliteit die Google AdWords via haar API biedt, echter met een paar simpele stappen kunt u toch al een heel aantal dingen doen op deze manier.

Heeft u andere ideeën die er niet bij staan. Bel ons en we zoeken graag uit of het kan. Of zet ze in de comments hieronder.

 

 

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.