Google AdWords meting en rapportage

Uw Google AdWords campagne heeft geen bestaansrecht zonder resultaat te kunnen meten. Wat er allemaal voor nodig is? In ieder geval een conversion tracking set-up en een Analytics account set-up. Daarnaast kunt u uiteraard rekenen op het hoogste service niveau van S&D Interactive Media betreft rapportage. Ieder gewenst rapport is beschikbaar en kan naar wens op maat worden aangeleverd. Meer informatie over customized rapportage vindt u terug in de Google Analytics Advanced set-up.

Conversion tracking set-up inbegrepen

Om conversies uit AdWords te kunnen meten, is er een conversion tracking set-up nodig. Deze set-up is onderdeel van de standaard Google AdWords campagne set-up. Op de betreffende website dient een Google AdWords tracking code geïmplementeerd te worden, zodat conversies bijgehouden kunnen worden. De plek waar deze code geplaatst wordt, is afhankelijk van de website. Een webshop wil het aantal bestellingen meten, een b2b-organisatie bijvoorbeeld een ingevuld contact formulier. Zodra deze code is geplaatst, worden conversies bijgehouden die dankzij Google AdWords advertenties zijn gerealiseerd.

Google Analytics account set-up inbegrepen

Google Analytics is onmisbaar als het gaat om het meten van uw website bezoek in de breedste zin van het woord. De Analytics basis set-up is dan ook standaard bij uw AdWords campagne set-up inbegrepen. S&D Interactive Media raadt u echter aan om naast de basis, ook te kiezen voor een Google Analytics Advanced set-up. Hiermee draagt S&D Interactive Media zorg voor een zo volledig mogelijk en betrouwbaar inzicht in het gedrag van uw website bezoekers en de acties die zij nemen op uw website.

Meer inzage in campagne effectiviteit dan standaard

Naast de uitgebreide standaard rapportage maakt SDIM desgewenst meer inzichtelijk:

Assisted conversie

In veel gevallen draagt AdWords bij aan een conversie, maar ziet u dat in de standaard rapportage niet terug. SDIM doet dat wel (en stuurt de campagne bij)

Conversie attributie

Vaak meet u ongemerkt conversie “dubbel”, ofwel: meerdere advertentiecampagnes maken aanspraak op dezelfde binnengekomen conversie. Veel voorkomend is overlap tussen AdWords en affiliatemarketing, of AdWords en vergelijkingsites, zoals Beslist.nl. SDIM kan dat voor u inzichtelijk maken, zodat u een eerlijker beeld krijgt van het werkelijke effect van verschillende advertentie campagnes, waaronder AdWords. U kunt dan ook onderbouwd actie ondernemen en bijsturen.

Multi-device conversie tracking

Bijvoorbeeld de bijdrage van Mobiele AdWords clicks op conversie die later plaats vindt op een desktop. Voorheen kreeg u dat niet inzichtelijk, maar nu kan dat wel.

Vraag een voorbeeld van onze rapportages aan, of laat u voorlichten. SDIM helpt u graag!

Vragen over Meting & rapportage?

Menno Goossens

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.