Handige (up-2-date) AdWords links

Onderstaande links  kunnen u helpen met uw AdWords campagne en het vergaren / vergroten van uw Adwords kennis. Het zij met blogs van recente AdWords ontwikkelingen tot het aanmaken van een nieuw MCC-account.

Voor Display Advertising

Richtlijnen voor display Ads
Aan welke regels moet u zich houden en wat is het technische beleid betreft het plaatsen en gebruiken van de beeldadvertenties? Meer informatie vindt u hier.

Hulpprogramma voor plaatsingen
Wilt u uw advertenties plaatsen op bepaalde websites en weet u niet wat nu de beste keuze is? Misschien kan het “Hulpprogramma voor plaatsingen” u verder helpen.

Waar wordt ik weergegeven in het GDN?
Het Google Display Netwerk biedt diverse mogelijkheden en deze pagina geeft meer informatie over waar uw advertenties weergegeven worden en wat de mogelijkheden zijn.

Uw online advertenties verfijnen
Met gebruik van de (gratis) DoubleClick Ad Planner kunt u relatief eenvoudig achterhalen welke websites waarschijnlijk voor uw doelgroep interessant zijn, waarna u vervolgens kunt specificeren op welke website u wilt adverteren.

AdWords kennis vergaren

Google AdWords Forum
Lees de ondersteuning van andere AdWords-gebruikers op het AdWords Forum.

Google Helpcentrum
Alles over AdWords. Bezoek het “Google helpcentrum”.

Google AdWords Certification Progam
Via het AdWords Certification Program kunt u studiemateriaal vinden om uw kennis op het gebied van AdWords bij te spijkeren. Middels deze link kunt u uw kennis bijspijkeren en wellicht later de examens van het AdWords Certification Progam met goed gevolg afronden.

Online AdWords lessen via Youtube
Google biedt gratis online trainingen aan op het gebied van o.a. AdWords. Zowel beginners als de ervaren gebruikers kunnen aan de slag met deze trainingen via Youtube.

Het officiële Google AdWords blog
De naam zegt waarschijnlijk al genoeg. De website vindt u hier.

Uitleg AdWords termen
Een uitgebreide lijst met de betekenis van alle termen die in/voor AdWords worden gebruikt. Van CTR tot API en van Zoekwoordstatus tot Remarketing.

Adwords lessen op Youtube
Gratis online Adwords trainingen  gegeven door AdWords specialisten. Vergroot uw kennis voor meer/beter resultaat.

Contact met Google

Melding maken van ongeldige klikken
Vermoedt u dat er veel of te veel ongeldige klikken worden verkregen? Maak dat een melding bij Google als u misbruik vermoed.

Automatisch incasso doorgeven aan Google
U kunt uw automatische incasso machtiging versturen via dit formulier. Vergeet de machtiging niet te ondertekenen voordat u hem verstuurd.

Machtigingverzoek gebruik handelsmerk
Gebruik dit formulier wanneer de eigenaar van het handelsmerk aan u toestemming wil geven tot het gebruik van zijn handelsmerk.  

Campagne /Account Set-up & optimalisatie

Keyword mixer van SDIM
Middels de Keyword mixer van SDIM kunt u in relatief korte tijd vliegensvlug alle zoekwoorden combineren in diverse typen en volgordes. Test het zelf en beoordeel zelf de toegevoegde waarde.

Ideeën voor zoekwoorden
Via het hulpprogramma voor zoekwoorden kunt u extra input krijgen betreft het uitbreiden van uw zoekwoorden of juist het inschatten hoe vaak naar een bepaald zoekwoord wordt gezocht. Ontdek het zelf!

AdWords Editor
Via de AdWords Editor kunt u uw campagne volledig beheren. Vraagt u zich af wat de voordelen zijn met het gebruik van de Editor? Lees dan gerust onze blogpost over de editor. De editor download u via de volgende link.

Het handelsmerkbeleid van Google
Wat zijn de regels omtrent het handelsmerkbeleid en waar kunt u een klacht indienen? Deze en nog meer antwoorden op diverse gerelateerde vragen kunt u hier terug vinden.

Hoe maakt u stapsgewijs een MCC-account?
Beheerd u meerdere AdWords accounts en wilt u deze overzichtelijk onder elkaar zien óf met 1 mailadres inloggen in al uw accounts. Maak dan een MCC (Multi Client Centre).

Suggesties voor zoekwoorden
Deze website kunt u eventueel extra ideeën geven over mogelijke zoekwoorden.

Google Merchant Center koppelen en productvermeldingen instellen
Wat moet u doen om productvermeldingen in de zoekresultaten te krijgen? En hoe koppelt u uw Merchant Center met uw Google AdWords account? Meer informatie vindt u hier.

Uw site op een tablet
Hoe ziet uw site eruit op een tablet? Deze iPad preview tool laat het zien. Kleine kanttekening bij deze tool: een iPad/tablet pakt normaliter automatisch je mobiele website als die aanwezig is en goed is ingesteld, deze tool heeft daar geen rekening mee gehouden. www.nu.nl gaat normaliter op een tablet bijvoorbeeld automatisch naar mobiel.nu.nl/pda.

Voor Analyse van AdWords resultaten

Inzicht in zoekvolumepatronen
Met behulp van Google Insights kunt u inzicht krijgen in zoekvolumepatronen en vervolgens vergelijken met regio’s, perioden en categorieën. Probeer het zelf en ontdek bijvoorbeeld bepaalde schommelingen in het zoekvolume per zoekwoord per seizoen.

URL Builder
Wilt u de resultaten van uw Admarkt of bijvoorbeeld Facebook campagne in analytics terugzien? Bouw dan uw eigen url’s.

Ad-preview Tool/Hulpprogramma advertentievoorbeeld en -diagnose
Laat uw Adwords advertentie zien zoals deze in het buitenland wordt vertoond of zonder dat er sprake is van gepersonaliseerde resultaten.

 

Leuk die linkjes maar kan iemand me helpen?

Jazeker, S&D Interactive Media wil altijd helpen met het beantwoorden van uw vragen. Ook als u (nog) geen klant bent willen we ons best doen iets voor u te kunnen betekenen. Bel of mail ons gerust.

Vragen over Handige (up-2-date) AdWords links?

Barry Eichhorn

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.