Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opRemarketing op Linkedin is dé manier op meer resultaat uit uw B2B websitebezoekers te halen. Met bijna 300 miljoen gebruikers wereldwijd is LinkedIn #1 platform voor B2B advertising. SDIM is expert in het opzetten van LinkedIn remarketing campagnes, zodat de juiste doelgroep altijd met de juiste boodschap op het juiste moment wordt bereikt.
In tegenstelling tot andere social platformen als Facebook, Twitter en Instagram is LinkedIn een sociaal platform voor professioneel gebruik. Dat betekent enerzijds dat gebruikers op LinkedIn zitten vanuit een bedrijfsmatige interesse maar ook dat de targetingmogelijkheden op B2B niveau zeer geavanceerd zijn. U kunt immers targeten tot functieniveau, branche, bedrijfsgrootte, enzovoorts. Retargeting via LinkedIn biedt daar bovenop nog eens de mogelijkheid om uw websitebezoekers te retargeten. U kunt dus bepaalde segmenten van uw sitebezoekers op LinkedIn targeten met een gerichte advertentie. Deze advertentie wordt vertoond in de newsfeed van de websitebezoeker zodra deze LinkedIn bezoekt.
Om te kunnen retargeten op LinkedIn heeft u een zogenaamde ‘insight tag’ nodig. Dit is de pixel die LinkedIn gebruikt om bezoekersgedrag op uw website bij te houden (vergelijkbaar met de Facebook pixel). Als u al een insight tag op uw site heeft staan van een reguliere LinkedIn Ads campagne hoeft u geen nieuwe of andere tag te plaatsen. Om aan de slag te kunnen dient u eerst in de campagne editor selecteren op ‘matched audiences’ en daar de doelgroepen instellen die u wilt retargeten. Vervolgens kunt u de pixel plaatsen en de campagne verder inrichten.
LinkedIn is veruit het grootste professionele sociale netwerk wereldwijd. In combinatie met de mogelijkheden die remarketing als adverteermethode heeft biedt dat voor zakelijke adverteerders dus zeer interessante mogelijkheden.
Door onze jarenlange ervaring in het opzetten en optimaliseren van succesvolle remarketing campagnes is SDIM als geen ander in staat om te bepalen welke onderdelen het succes van de campagne bepalen. SDIM focust zich op en stelt u als opdrachtgever kritische vragen over de volgende remarketing succesfactoren:
Google Analytics biedt overigens geweldige mogelijkheden voor gemakkelijke remarketing doelgroep bepaling en doelgroep data-analyse. SDIM adviseert u daar graag in.
SDIM adviseert en ondersteund bedrijven bij het benutten van alle communicatie mogelijkheden die het platform biedt, zoals:
SDIM heeft ruime ervaring met het opzetten van remarketing campagnes en adverteren op social media, waaronder LinkedIn. Uitgangspunt is dat een campagne altijd optimaal moet scoren op de juiste, concrete KPI’s. SDIM verzorgt het opzetten van de campagne en targeting en helpt daarbij het resultaat te maximaliseren door deze continue te monitoren, beheren en optimaliseren. SDIM zorgt daarnaast dat dit resultaat volledig transparant en inzichtelijk is zodat u altijd exact weet hoe de campagne scoort.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op