Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opInfluencer marketing is een nieuwe vorm van marketing waar u niet meer omheen kunt. Deze sterke overtuigingstechniek vormt een essentieel onderdeel van de marketingmix. SDIM heeft ruime ervaring met influencer marketing, ondersteunt u bij de juiste influencer marketing strategie en helpt u de geschikte influencers te vinden die bijdragen aan uw marketing doelstellingen.
Middels online marketing tactieken kunt u steeds beter en gerichter adverteren. Toch blijft het lastig om de doelgroep echt te doordringen en te binden met uw merkboodschap. Influencer marketing zorgt ervoor dat u via invloedrijke personen op social media uw beoogde doelgroep bereikt. Hierdoor kunt u een doelgroep bereiken, die voorheen onbereikbaar leek en bouwt u een sterke en betrouwbare relatie op.
Influencer marketing is geschikt voor bedrijven die een hogere awareness en betrokkenheid bij hun doelgroep willen bereiken. Dit leidt vanzelfsprekend ook tot meer actiegerichtheid vanuit de doelgroep, maar dit moet niet het voornaamste doel zijn. We meten op basis van KPI’s verbonden aan de awareness, consideration en loyalty fase.
Influencer marketing is verbonden aan social media kanalen en blogs. Een belangrijke eerste vraag is daarom: “Op welke kanalen bevindt mijn doelgroep zich?”. Onderstaande kanalen zijn de meest gebruikelijke platforms waarop influencer marketing zich afspeelt:
Kortom: Wilt u influencer marketing inzetten voor meer bereik, merkbekendheid of betrokkenheid met uw doelgroep? En bevindt uw doelgroep zich op een van de bovenstaande kanalen? Dan is influencer marketing een zeer sterk middel en onmisbaar binnen uw online marketing plan.
Uit de laatste online onderzoeken blijkt dat 88% van alle consumenten de meningen van influencers evenveel vertrouwen als de meningen van hun beste vrienden. Daarom worden influencers als geloofwaardiger gezien dan reclame of e-mailmarketing.
De volgende stappen worden doorlopen tijdens een influencer marketing-traject:
Een veel gemaakt misverstand is dat hoe groter de influencer, hoe beter de resultaten. Dit gaat (gelukkig) niet op. De keuze tussen een micro-influencer (5.000 – 50.000 volgers) of meso-influencer (50.000 – 100.000 volgers) is simpel:
Bent u overtuigd van de kracht van influencer marketing en denkt u eraan om het in te zetten? Neem dan meteen vrijblijvend contact met SDIM op.
In een intake-gesprek vertelt SDIM u graag over het landschap van influencers, de laatste influencer marketing trends en de influencer marketing aanpak. Op basis van dit gesprek kunt u een offerte en next steps ontvangen.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op