E-commerce marketing

Amazon advertising

Wilt u echt voet aan de grond krijgen op Amazon? Dan zult u wel degelijk gebruik moeten maken van de advertentiemogelijkheden die Amazon biedt.  Zonder het inzetten van advertising is succesvol verkopen om Amazon nagenoeg onmogelijk. Veruit de belangrijkste advertentiemogelijkheid om uw verkoop te boosten is Amazon Sponsored Products. Andere mogelijkheden zijn uw productaanbod in algemene zin onder de aandacht brengen met Amazon Sponsored Brands of uw merkbekendheid vergroten d.m.v. Amazon display advertising.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeE-commerce marketingAmazon advertising

Amazon Sponsored Products

Met Amazon Sponsored Products kunt d.m.v. een cost per click model uw producten extra onder de aandacht brengen. Dit zorgt ervoor dat u meer zult verkopen via Amazon. SDIM helpt u bij het uitwerken en beheren van de perfecte Sponsored Products campagnes. Zo helpen wij u bij:

Overige Amazon Advertising producten

Naast Sponsored Products biedt Amazon een aantal andere advertentiemogelijkheden zoals: Sponsored Brands, Display (Amazon beschikt zelfs over een eigen Demand Side Platform). Al deze varianten focussen op een hogere fase in de funnel en zullen daarom minder direct tot verkoop leiden dan Sponsored Products. Toch kan het inzetten van één van deze diensten zéér interessant zijn en uw omzet op Amazon doen vergroten. We lichten iedere dienst kort toe.

Amazon Sponsored Brands: In plaats van het adverteren van specifieke producten zet je hier jouw merk/shop in de schijnwerpers. Je doet dit met een advertentie die ene logo bevat, maar je kunt hier ook meerdere producten of productcategorieën in uitlichten.

 

Amazon Display Advertising: dit omvat display advertising zoals je gewend bent van bijvoorbeeld Google, d.m.v. banners koop je in op bepaalde doelgroepen om hen jouw boodschap te tonen. Hoewel dit uiteraard interessant kan zijn voor bedrijven die fysieke producten verkopen, kan dit ook voor dienstverleners interessant zijn. Als jij bijvoorbeeld een BBQ-workshop aanbiedt, kan het interessant zijn om iedereen die onlangs een BBQ heeft gekocht een banner te tonen. Met display advertising op Amazon kun je dergelijke doelgroepen bereiken ook als je geen producten verkoopt.

Waarom SDIM?

Hoewel we bovenstaand al e.e.a. toelichten is een succesvolle Amazon Advertising strategie natuurlijk afhankelijk van een hoop zaken. SDIM heeft jarenlange ervaring op het gebied van online advertising ook op Amazon.  Als u op zoek bent naar een partner die uw volledige Amazon Advertising uit handen neemt dan biedt SDIM u:

Heeft u vragen of wilt u graag de mogelijkheden met ons bespreken? Neem dan vrijblijvend contact op!


Vragen over Amazon advertising?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op