Social media

Adverteren op TikTok

TikTok is een belangrijke nieuwkomer in het social media landschap. Het platform wint in Nederland veel terrein onder de jonge social media gebruikers en is een belangrijke concurrent van platformen zoals Instagram en Snapchat geworden. Adverteren op TikTok is sinds kort mogelijk in Nederland en is daarmee een interessant kanaal voor bedrijven om een jonge doelgroep aan te spreken. Wilt u meer weten over adverteren op TikTok? Lees hier meer over de mogelijkheden.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeSocial mediaAdverteren op TikTok

Wat is TikTok?

In 2019 steeg in korte tijd de populariteit van het platform onder jongeren in de leeftijdsgroep van 6 – 14 jaar. Met TikTok kunnen gebruikers korte video’s op een laagdrempelige manier editen en vervolgens online plaatsen. TikTok onderscheidt zich van platformen zoals Instagram en Snapchat, omdat het aantal volgers niet leidend is, maar het algoritme bepaalt welke video’s populair worden. Dit betekent dat gebruikers met relatief weinig volgers toch in staat zijn om succesvolle video’s te creëren. TikTok maakt het ook mogelijk om video’s door te plaatsen zoals Instagram en Facebook. 

De voordelen van adverteren op TikTok

  • 700.000 gebruikers in Nederland, waarvan 280.000 dagelijks gebruik maakt van het platform
  • 425.000 gebruikers in de leeftijdsgroep 6 – 14
  • 800 miljoen gebruikers wereldwijd
  • Grote adverteerders zijn u voorgegaan, waaronder Albert Heijn, Hema, Coca Cola en Spinnin’ Records
  • Veel advertentiemogelijkheden
  • Mobile First advertenties / verticale video’s
  • Diverse targeting mogelijkheden o.b.v. o.a interesses, demografische gegevens en look a like doelgroepen.

Hoe kan ik adverteren op TikTok?

  • In-feed native video: In-Feed Native Video-advertenties op TikTok zijn videoadvertenties die tussen de 9 en 15 seconden lang moeten zijn. De advertenties zijn zichtbaar tussen gebruikers video’s in de TikTok Feed en kunnen worden overgeslagen of gescrold.
  • Brand Takeover: Brand Takeover-advertenties worden weergegeven in de vorm van stilstaande beelden, GIF’s of video’s. Gebruikers kunnen door middel van de Brand Takeover advertenties naar een landingspagina of app gestuurd worden. Brand Takeover advertenties worden weergegeven bij een specifieke categorie en kunnen daardoor slechts één merk per dag faciliteren.
  • Hashtag challenge:  Met een Hashtag Challenge kan uw merk een advertentie op de TikTok Discover-pagina maken om gebruikers aan te zetten tot een specifieke actie. Merken kunnen het succes van hun Hashtag Challenge meten door het aantal advertentievertoningen en klikken en gegenereerde video’s inclusief de hashtag te analyseren.
  • Merk Lenzen: Net als bij Snapchat, kunnen adverteerders met TikTok’s Branded Lenzen-advertentie aanmaken. Deze lenzen kunnen tot 10 dagen per keer live gaan en moedigen de gebruiker aan om content te creëren met jouw merk op de voorgrond.

Adverteren op TikTok bij SDIM

SDIM heeft door de jaren heen vele succesvolle social media campagnes opgezet.  SDIM kent de sociale etiquette van jongeren op social media en helpt u bij het zo effectief mogelijk bereiken van deze doelgroep. Daarnaast is SDIM in staat om kwalitatief hoogwaardige campagnes op te zetten en resultaatgericht te werk te gaan. Oftewel: meer kwalitatieve bezoekers en uiteindelijk het genereren van meer leads/verkopen. Meer informatie over de mogelijkheden voor adverteren op TikTok? Neem vrijblijvend contact op!


Vragen over Adverteren op TikTok?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op