Betere conversie = meer omzet en betere marge

Conversie optimalisatie advies

Conversie optimalisatie (CRO) is de methode waarbij u webstatistieken, testdata en gebruikers feedback gebruikt om het resultaat van uw website te verbeteren. Wanneer uw website geoptimaliseerd is, dan haalt u meer conversies (en/of omzet) binnen, met hetzelfde aantal bezoekers. Klinkt niet verkeerd toch?

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • 20 jaar online marketing ervaring
  • Altijd het snelst met de nieuwste ontwikkelingen
  • Google Analytics Certified
HomeDienstenConversie optimalisatie advies

Waarom zou u Conversie Optimalisatie toepassen?

1. Dezelfde hoeveelheid bezoekers, meer omzet
De eerste reden is voor de hand liggend. Meer klanten, zonder dat u meer betaalt aan adverteren. Met dezelfde hoeveelheid bezoekers, behaalt u meer omzet.

2. Concurrentie voordeel
Wanneer uw site beter in elkaar zit, dan die van de concurrent, dan laat u die ver achter u. Om twee keer zoveel omzet te genereren, hoeft u niet twee keer zo goed te zijn. Iets meer omzet per bezoeker, kan een enorm verschil maken.

3. Gelijke kosten, groter winstpercentage
Alle andere kosten blijven gelijk. De advertentie kosten, sales kosten de overhead. De winst stijgt. Wanneer een bezoeker meer waarde heeft, dan betekent dit dat er meer mogelijk wordt. De kosten per bezoeker gaan namelijk naar beneden.

4. U kunt zich beter profileren
U krijgt een groter budget om uit te geven per klant. Daardoor komen advertentiemogelijkheden in zicht die daarvoor boven budget waren. Of u kunt bieden op woorden in Google Ads, die daarvoor buiten bereik waren.

Voorbeeld:
Stel dat u 10 euro over heeft voor een conversie. Normaal heeft u een conversie van 1%. Stel dat dat 2% wordt. Dan heeft u ineens 2 keer zoveel budget gekregen. Voor diezelfde 10 euro heeft u nu 2 klanten. Dat betekent dat u 20 euro heeft om een klant binnen te halen. Op die manier komen advertentiemogelijkheden in zicht die daarvoor boven budget waren. Of u kunt bieden op woorden in Google Ads, die daarvoor buiten bereik waren. Uw omzet verdubbelt dus niet alleen, het heeft grotere gevolgen dan dat.

5. Alle kanalen profiteren ervan
Het maakt geen verschil via welk kanaal dat het verkeer komt. Al het verkeer profiteert van een beter converterende site. Het is dus niet alleen een investering in de site, u haalt meer rendement uit alle verkeerskanalen.

Hoe ziet een Conversie Optimalisatie traject er uit?

Per klant bepalen we uiteraard waar de knelpunten in zitten. Afhankelijk daarvan bepalen we waar dieper naar gekeken moet worden. Dat doen we onder andere door:

Conversie Optimalisatie door SDIM

SDIM zorgt voor maximale conversie optimalisatie. Bij ons profiteert u van jarenlange ervaring en kennis op het gebied van usability en conversie optimalisatie van websites. Wij garanderen u:

  • Een hoog rendement
  • U krijgt altijd de winnaar uit de testen toegestuurd. Deze hoeft u alleen maar te implementeren
  • In normale taal ontvangt u duidelijke actiepunten
  • Duidelijke rapportage van de testresultaten
  • Analytics Qualified medewerkers

Oh en niet geheel onbelangrijk om nog even te vermelden is dat platform onafhankelijk werken. SDIM werkt namelijk met alle tools.


Vragen over Conversie optimalisatie advies?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op