Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opGoogle Shopping Ads zijn onmisbaar voor elke e-commerce site. Wanneer u als webwinkel scherp aan uw vindbaarheid in Google wilt blijven werken dan is adverteren via Google Shopping een absolute must. SDIM helpt u graag bij het effectief inzetten van Google Shopping Ads voor uw webshop.
Google Shopping is het winkelplatform van Google, ook wel Comparison Shopping Service(CSS) genaamd. Net als een Beslist of een Kieskeurig een CSS is. Google Shopping vindt u in de menubalk op Google. Google Shopping Ads vindt u, naast Shopping Ads van andere vergelijkingssites(CSS-en) ook op Google zelf. De shopping ads kunnen naast en/of boven de reguliere zoekresultaten ook worden benaderd via de ‘Shopping’ button in het menu boven. Hier kunnen de Shopping resultaten uitgebreid worden bekeken en vergeleken. Zie voorbeeld hieronder:
Binnen de zoekresultaten stelt het kanaal u als winkelier in staat om uw producten direct uit uw webshop database met een productadvertentie te vertonen. Consumenten kunnen vervolgens eenvoudig een vergelijking maken tussen de aanbieders van het product dat zij zoeken. Zo kunnen bezoekers zij prijzen, leveringsvoorwaarden en specificaties gemakkelijk onderling naast elkaar zetten. Een grote pré is dat u via Google Shopping uw producten met een afbeelding visueel kunt presenteren in de zoekresultaten van Google. Dat kan echter ook via andere vergelijkingssites.
Voor het opzetten van Google Shopping Ads dient een Google Merchant Center account te worden aangemaakt. In het Merchant Center moet een productfeed te worden opgegeven. In de productfeed staat beschreven welke producten u aanbiedt met de bijbehorende omschrijving en attributen. Hier leest u meer over specificaties voor het aanleveren van de Shopping productfeed. Een zeer belangrijke factor voor de weergave van uw producten en het succes van uw Shopping campagne is de opbouw en kwaliteit van de feed. SDIM helpt daarbij. Benieuwd of uw productfeed goed genoeg is om optimaal resultaat uit Google Shopping te halen? Wij maken vrijblijvend een analyse voor u.
Google Shopping adverteren is een onderdeel van Google Ads. U maakt in Google Ads een Shopping campagne aan en koppelt deze aan uw Merchant Center. Op die manier zorgt u ervoor dat uw product advertenties in Google gaan worden vertoond. Ook worden productadvertenties vertoond rondom, of tussen, Google Afbeelding zoeken.
Met name voor producten waarin het visuele aspect een rol speelt zal Google Shopping adverteren flink schelen in de CTR en conversieratio zonder dat het ten koste gaat van uw bestaande Google Ads search campagne. Het verschil kunt u maken door uw campagne zo goed mogelijk op te splitsen. Zo kunt u apart biedingen beheren op uw Shopping advertenties voor producttypes, -categorieën, merknamen enzovoorts.
Zoals u gewend bent van uw Google Ads campagnes kunt u uw Google Shopping resultaten volledig inzichtelijk maken. U heeft controle over de maximale bieding per advertentie en kunt naast uw product een scherpe tekst neerzetten die het klikken op de advertentie moet aanmoedigen. Het is verder duidelijk dat relevantie, productbeschrijvingen en klantwaarderingen een belangrijke factor spelen in de rangschikking van uw campagne. Daarnaast kunt u inzicht krijgen in de zoekwoorden waarop uw productadvertenties worden gevonden. Irrelevante zoekwoorden sluit u vanzelfsprekend uit. Om zichtbaarheid in de Shopping resultaten te optimaliseren zijn er een aantal belangrijke punten waar u op kunt letten:
SDIM neemt u de gehele set-up en optimalisatie van Google Shopping uithanden. Tevens geven we vrijblijvende second opinions op uw huidige campagne en maken we een analyse van uw Shopping productfeed.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op