Strategie & Consultancy

Strategie is interessant als de huidige resultaten niet voldoende zijn of de wensen veranderen. Je wilt bijvoorbeeld binnen een bepaalde periode een omzetgroei verwezenlijken, een nieuw product of dienst lanceren, een nieuwe doelgroep benaderen, de merkbeleving verbeteren of de internationale markt betreden. Dan is een goede strategie essentieel. Je hebt een doel, maar mist de onderbouwing om de juiste stappen te zetten. SDIM helpt jou met analyse, strategie en uitrol.

Waarom SDIM

  • Alleen inzet op bewezen effectieve strategieën
  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
HomeDienstenStrategie & Consultancy

(online) Marketing strategie

Vanuit een eerste sessie maken we een inventarisatie van jouw vraagstuk en een duidelijke afbakening van de probleemstelling. Deze komt in de basis neer op de beantwoording van de vragen:

  • Waar sta je nu?
  • Waar wil je heen?
  • Wat houdt je tegen?

Uit deze input wordt er een verdere analyse verricht op basis van interne en externe data. Denk hierbij aan analyses van de doelgroep, concurrentie, branche, macro-omgeving en een interne beoordeling van product, marketing en organisatie. We maken in deze fase gebruik van reeds beschikbare (markt)onderzoeken en/of professioneel uitgevoerd marktonderzoek wanneer noodzakelijk.

Deze analysefase resulteert in een uitgebreide SWOT analyse, waarin zowel de sterktes en zwaktes van de organisatie als de kansen en bedreigingen binnen de markt in kaart worden gebracht. Het geeft een compleet inzicht in de potentie, wat leidt tot een SMART geformuleerde doelstelling.

Vanaf dit punt kan de strategie vormgegeven worden. We stellen de online waardepropositie vast en geven een tactische invulling met specifieke kanaalinzet en campagne flows gericht op een uitgeschreven customer journey.

Een concrete taakverdeling en een uitgewerkte roadmap moeten zorgen voor duidelijkheid en structuur in de uitrol van de strategie. Op basis van de meegegeven KPI’s zal de inzet vervolgens geoptimaliseerd en gecontroleerd worden, en kan de strategie worden bijgestuurd waar nodig. Zo ontstaat een document voor de lange termijn, welke zekerheid geeft op implementatie en dus niet op de bovenste plank komt te liggen.

 

Verschillende type strategie

Voor elke probleemstelling kan een ander type strategie noodzakelijk zijn. SDIM levert daarom verschillende strategieën op basis van de hierboven beschreven aanpak.

  • E-commerce strategie
  • B2B strategie
  • Expansiestrategie
  • Omnichannel strategie 
  • Click & brick strategie
  • Merkstrategie
  • Productstrategie
  • (re)Branding strategie

Naast de brede (online) marketing strategieën levert SDIM ook kanaalspecifieke strategieën, zoals contentstrategie, SEO strategie, data strategie, advertising strategie of offline strategie.

Oriënterend gesprek

Interesse in een (online) marketing strategie, maar nog geen goed beeld van je specifieke behoefte of de benodigde aanpak? SDIM denkt graag met je mee in een oriënterend gesprek. Onze strategen zetten je graag aan het denken en een oriënterend gesprek geeft hierbij vaak de benodigde inspiratie en inzichten. 


Vragen over Strategie & Consultancy?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op