Facebook Marketing

Adverteren op Facebook

Benieuwd naar de mogelijkheden van Facebook advertenties of wil je campagnes uitbesteden aan een gespecialiseerd bureau? Vraag advies aan onze social experts of ontvang een offerte op maat.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeDienstenSocial mediaFacebook MarketingAdverteren op Facebook

Facebook advertenties

Facebook is een van de meest toonaangevende social media platformen ter wereld. Meer dan 10 miljoen mensen in Nederland hebben een account op Facebook. Van deze groep gebruikers geeft meer dan 60% aan dagelijks gebruik te maken van het platform. Facebook biedt dus een uitstekende manier om je doelgroep te bereiken. 

Om het als organisatie het meeste uit Facebook te halen, kun je bijna niet om adverteren op Facebook heen. Facebook advertenties geven je de mogelijkheid om op ieder moment van de dag zichtbaar te zijn bij een specifiek gedefinieerde doelgroep en dat voor een betaalbare prijs. Het is daarom mogelijk om jouw advertentie op het juiste moment aan de juiste persoon te laten zien. Wil jij je naamsbekendheid vergroten om het aantal conversies op jouw website verhogen? Alles is mogelijk met Facebook advertenties!

Waarom Facebook advertenties inzetten?

Een van de belangrijkste voordelen van adverteren op Facebook is de targeting mogelijkheden. Je kunt advertenties richten op zeer specifieke groepen mensen. Op basis van interesses, demografische gegeven en zelfs gedrag van de doelgroep. Dit stelt bedrijven en organisaties in staat om zeer gerichte campagnes te draaien die goed aansluiten bij de vraag en interesses van de doelgroep. 

Facebook advertenties kunnen in elke fase van het klanttraject worden ingezet, van bewustwording tot overweging tot aankoop. Dit maakt het een veelzijdig instrument dat een aanvulling kan zijn op andere online marketinginspanningen. En omdat Facebook zo’n groot aantal gebruikers wereldwijd heeft, kun je een groot aantal mensen bereiken met jouw advertenties.

Ook is adverteren op Facebook relatief betaalbaar. Vooral in vergelijking met andere vormen van reclame. Je kunt jouw eigen budget instellen en je betaaltuitsluitend wanneer mensen klikken op een advertentie. Dit maakt het een kosteneffectieve manier om jouw doelgroep te bereiken.

Wat zijn de mogelijkheden met Facebook advertenties?

Om te beginnen kunnen Facebook-advertenties worden gebruikt om een verscheidenheid aan zakelijke doelstellingen te bereiken, van het aantrekken nieuwe klanten tot het stimuleren van de verkoop. Daarnaast kun je advertenties ook gebruiken om meer likes op je Facebook-pagina te krijgen, om je bereik te vergroten of om leads te genereren. Je kunt advertenties ook gebruiken om je producten of diensten te promoten, of om verkeer naar je website te leiden. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Bij het kiezen van de juiste doelstelling, is het belangrijk om in gedachten te houden wat je wilt bereiken met de advertentiecampagne. Wil je naamsbekendheid te vergroten? Verkoop stimuleren? Meer leads krijgen? De sky is the limit als het gaat om Facebook advertenties.

Maar wat zijn de mogelijkheden met Facebook advertenties? Er zijn zes verschillende doelstellingen waaruit je kunt kiezen bij het maken van een Facebook-advertentiecampagne:

  • Doelstellingen
    • Bekendheid: Facebook advertenties die helpen om de bekendheid van uw merk of product te vergroten.
    • Verkeer: Advertenties die worden gebruikt om het verkeer naar uw website of app te verhogen.
    • Betrokkenheid:
    • Leads: Facebook advertenties die worden gebruikt om uw doelgroep te aansporen om leads te genereren.
    • App promotie: Facebook-advertenties die worden gebruikt om apps te promoten en interactie te stimuleren.
    • Verkoop: Advertenties met een verkoop doelstelling zijn een krachtig middel om jouw producten of diensten te verkopen.

Naast de verschillende doelstelling biedt Facebook ook de mogelijkheid om zeer gerichte doelgroepen te targetten. Er zijn in totaal 3 verschillende soorten doelgroepen beschikbaar binnen het advertisingplatform. 

  • Doelgroepen
    • Opgeslagen Doelgroepen
      • Doelgroepen die op basis van o.a. Facebook / Instagram-data worden gegeneerd. Denk hierbij aan algemene demografische gegeven zoals leeftijd, taal en locatie. Doelgroepen kunnen verder worden gespecifieerd door het gebruik van interesse en gedrag targeting. 
    • Vergelijkbare Doelgroepen
      • Vergelijkbare doelgroepen worden gegeneerd op basis van aangepaste doelgroepen. Facebook analyseert het gedrag van de brondoelgroep en gebruikt vervolgens informatie zoals interesses en demografische gegevens om een vergelijkbare doelgroep te vinden met dezelfde eigenschappen. Vergelijkbare doelgroepen bieden adverteerders de mogelijkheid om nieuwe mensen te bereiken die waarschijnlijk interesse hebben in jouw product of dienst. 
    • Aangepaste Doelgroepen
      • Aangepaste doelgroepen stellen adverteerders in staat om bestaande doelgroepen te vinden onder gebruikers van Facebook en Instagram. Adverteerders hebben de mogelijkheid om verschillende bronnen te gebruiken om hun doelgroep op te bouwen. Veel voorkomende bronnen zijn bijvoorbeeld klantenlijsten, websites of betrokkenheid op Facebook. Belangrijk om te onthouden is dat een aangepaste doelgroep aan minimaal 500 gebruikers moet hebben.
  • Geautomatiseerde advertenties
    • Naast de zeer specifieke targeting methodes en gerichte doelstellingen, is Facebook druk bezig met het doorontwikkelen van het advertentieplatform. We zien de afgelopen jaren een duidelijke ontwikkeling op het gebied automatisch generen van advertenties. Facebook biedt al jaren de mogelijkheid om productfeeds te koppelen aan het advertentieplatform, waarna automatisch advertenties gegeneerd kunnen worden op basis van data uit de productfeed. Naast deze manier van adverteren biedt Facebook tegenwoordig ook mogelijkheden om contentcreatie en plaatsing optimalisatie te automatiseren.  Facebook introduceert deze manier van adverteren als “Advantage+”. Facebook hoopt met de nieuwe “Advantage+” mogelijkheden adverteren op het platform gebruiksvriendelijker te maken en tegelijkertijd advertenties beter aan te laten sluiten bij de gebruikers van het platform.
  • Uitgebreide Analyse mogelijkheden
    • Adverteren op Facebook is niet alleen doelgericht, het platform geeft ook veel inzichten in de behaalde resultaten door middel van een uitgebreid palet aan statistieken en specificaties. Facebook biedt daarmee waardevolle inzichten die kunnen helpen bij het optimaliseren van campagnes, het opbouwen van detailleerde klanten, profielen en het definiëren van doelstellingen. Zodra deze inzichten zijn vergaard zijn adverteerders in staat om A/B testen op te zetten om nieuwe strategieën te testen.

Waarom Facebook advertenties uitbesteden aan SDIM?

SDIM heeft jarenlange ervaring met het opzetten, managen en optimaliseren van Facebook advertentie campagnes. Onze accountmanagers zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen het platformen en zijn altijd gericht op het behalen van de beste resultaten. SDIM zorgt voor een optimale set-up, zodat advertenties betere resultaten met meer resultaat als gevolg. Daarnaast blijven de accounts waaruit gewerkt wordt altijd in eigendom van de klant. Op deze manier verlies je geen data en blijven de behaalde resultaten gewaarborgd.

Ben je geïnteresseerd om te adverteren op Facebook? Twijfel niet om contact op te nemen voor een vrijblijvende kennismaking. Laat je uitgebreid informeren over de mogelijkheden, de wijze waarop Facebook voor jouw bedrijf of merk effectief uit kan pakken en kan bijdragen aan het behalen van uw (online) rendement en/of doelstellingen.

Wil je zelf aan de slag gaan met advertenties op Facebook maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Bekijk dan onze Facebook Marketing Training pagina en neem contact met ons op. We helpen jou stap voor stap bij het ontdekken van het Facebook advertentiebeheer.


Vragen over Adverteren op Facebook?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op