Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opInstagram is één van de meest populaire social media platformen ter wereld. Het platform heeft inmiddels 6,6 miljoen Nederlandse gebruikers, waarvan wel 4 miljoen Instagram dagelijks gebruikt. Instagram is dus zeer geschikt om verschillende doelgroepen te bereiken.
De kans is groot dat je als bedrijf momenteel al organisch posts plaatst op het Instagram account van het bedrijf. Met deze posts bereik je huidige volgers en blijf je ze inspireren. Daarentegen biedt adverteren op Instagram de mogelijkheid om mensen te bereiken die je bedrijf nog niet volgen. Op Instagram kun je al snel met een laag advertentiebudget een specifieke en relevante doelgroep bereiken. Wat het doel ook is, adverteren op Instagram biedt mooie kansen; verhogen van het aantal volgers, websitebezoekers of het aantal verkopen.
Wel 90% van de Instagram gebruikers volgt tenminste één bedrijf. Daarnaast toont zo’n 50% hiervan meer interesse in een bedrijf wanneer zij hiervan advertenties voorbij hebben zien komen op Instagram.
Adverteren op Instagram biedt bedrijven de mogelijkheid om nieuwe potentiële klanten te bereiken. Met als doel dat deze doelgroep uiteindelijk jouw product koopt of dienst afneemt. Het is mogelijk om een hele nieuwe doelgroep te bereiken of om juist een doelgroep met specifieke kenmerken te targetten waarvan je weet dat je doelgroep die bezit.
Adverteren op Instagram brengt vele voordelen met zich mee. Als bedrijf kun je je zichtbaarheid vergroten door de combinatie van tekst en beeld in een advertentie. Zowel een afbeelding als een video kunnen getoond worden in het Instagram overzicht. Ook stories behoren tot de advertentiemogelijkheden. Deze kunnen 1 dag vertoond worden en zijn 15 seconden lang zichtbaar. De nieuwste toevoeging zijn reels, filmpjes waar Instagram gebruikers massaal naar kijken voor vermaak en om nieuwe ideeën op te doen.
Welke doelstelling je bedrijf ook heeft, er is altijd wel een type Instagram campagne die hierop aansluit. Instagram kan ingezet worden in elke fase van de funnel: van de awareness fase tot consideration en tot slot de action fase.
Zodra de doelstelling is bepaald, kan er een doelgroepselectie worden gemaakt. Ook op het gebied van doelgroepen zijn er veel mogelijkheden:
Zodra de advertentiecampagne live staat, is het mogelijk om binnen het advertentiebeheer de resultaten te analyseren en op basis hiervan de campagne te blijven optimaliseren. Op deze manier krijg je als bedrijf inzichten in welke doelgroep of advertentie voor de beste resultaten zorgt en kan de campagne hierop aangestuurd worden. Hiermee zorg je uiteindelijk voor de beste resultaten voor je bedrijf.
SDIM heeft jarenlange ervaring met het opzetten, beheren en optimaliseren van Instagram advertentiecampagnes. De accountmanagers zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen het platform en zijn altijd gericht op het behalen van de beste resultaten. SDIM zorgt voor een optimale set-up, met zo goed mogelijke resultaten als gevolg. Daarnaast blijven de accounts waaruit gewerkt wordt altijd in eigendom van jezelf. Op deze manier verlies je geen data en blijven de behaalde resultaten gewaarborgd.
Interesse gekregen? Twijfel niet om contact op te nemen voor een vrijblijvend gesprek. Laat je uitgebreid informeren over de mogelijkheden, de wijze waarop Instagram voor jouw bedrijf of merk effectief kan zijn en kan bijdragen aan het behalen van (online) rendement en/of doelstellingen.
Liever zelf aan de slag met een Instagram advertentie maken, maar geen idee waar je moet beginnen? Bekijk dan onze Instagram Marketing Training pagina en neem contact met ons op. We helpen jou stap voor stap bij het ontdekken van het Instagram advertentiebeheer.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op