Snapchat advertising

Snapchat is het grootste social media kanaal onder jongeren, naast Facebook, Instagram, Linkedin en ook Twitter. In Nederland telt Snapchat:

  • 1 miljoen accounts en groeiend
  • 500.000 dagelijks actieve gebruikers
  • 70% jonger dan 35
  • 41% bereik onder 18-34-jarigen per dag in de VS
  • 50% van de Nederlandse jongeren tussen de 18-24 jaar gebruikt Snapchat
  • Dagelijks wordt 7 miljard keer een ‘snap’ bekeken

Snapchat advertising is voor jongere doelgroepen nu al onmisbaar. Het grote verschil van Snapchat met andere social media is het actieve gebruik onder jongeren. Waar Facebook door tieners wordt gebruikt om een optimaal beeld van hun leven te presenteren, een soort van CV zeg maar, wordt Snapchat juist actief gebruikt voor communicatie met vrienden.

Snapchat adverteren

Het kanaal biedt adverteerders mogelijkheden om zeer nauwkeurig doelgroepen te bereiken op basis van geslacht, leeftijd, locatie, interesses etc. Correcte inzet en optimalisatie van Snapchat is een vereiste voor succes. Resultaten afzetten tegen andere kanalen voor vergelijk en steeds verbeterende optimale mediabesteding zorgt voor maximalisatie van effectiviteit. Zowel binnen Snapchat, als t.o.v. andere middelen. SDIM heeft toegang tot de Snapchat Business Manager, waardoor nu ook minder grote adverteerders in staat zijn pilot campagnes, of met minder grote budgetten nauwkeurig te adverteren.

Wat levert SDIM op Snapchat

S&D Interactive Media is specialist op het gebied van social media marketing & advertising, waaronder Snapchat. SDIM kent de sociale etiquette van jongeren op social media en helpt u bij uw organisatie’s social advertising. Vraag SDIM graag naar de mogelijkheden van Snapchat advertising voor uw organisatie.

 

Vragen over Snapchat advertising?

Pieter Borst

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.