Channable en andere feed tools

Datafeed management stelt online retailers in staat om uw actuele webwinkel productdatabase geautomatiseerd én dynamisch door te plaatsen naar shopping- vergelijkingssites, zoals Beslist, Marktplaats en Google Shopping.

De voordelen van feeds

Het automatisch doorplaatsen van producten levert webwinkels direct meer traffic en omzet op. Denk aan relevante channels als:

  • Comparison Shopping Engines (CSE’s): Beslist, Kieskeurig, Vergelijk, Tweakers en Google Shopping
  • Affiliate platformen: Daisycon, TradeTracker en Zanox
  • Shoppingsites: Bol.com, Amazon en Winkelstraat.nl
  • Marketplaces: Marktplaats en Craigslist
  • Search Engine Advertising & PPC: AdWords search en Bing Ads
  • Dynamic remarketing ads: Facebook, GDN, Youtube etc.

Channable en andere feedmanagement tools

Met feedmaangement tools kunt u centraal al uw feeds beheren en managen. U hoeft dus nooit meer uw webdeveloper te vragen om een specifieke feed voor een kanaal. De meeste gangbare channels zijn qua specs al voorgeprogrammeerd. U kunt verder in 1 keer wijzigeingen aan al uw draaiende feeds maken. Dat bespaart veel tijd, geld en frustratie. Er zijn meerdere tools in de market beschikbaar. Elk van deze tools heeft een ander prijskaartje en verschillende mogelijkheden en features. De belangrijkste en meest uitgebruide zijn:

  • Channable (In NL veruit de nummer 1)
  • ProductsUp
  • Lengow
  • Datafeedwatch

Er zijn vele andere tooltjes en plugins die alleen werken voor een bepaald cms (bijv. Magento, Shopify of Lightspeed) of alleen voor een specifiek kanaal, bijvoorbeeld Bol.com. SDIM kent en werkt met ze allemaal en adviseert desgewenst vooraf over de best passende oplossing voor uw organisatie. Werkt u al met een tool? Dan kan SDIM u ook daar op servicen.

Succesvol datafeed management tools inzetten

De basis van datafeed management zijn de feeds waarmee de producten worden doorgezet naar de diverse kanalen. Aangezien ieder platform zijn eigen specifieke eisen stelt, is het aanmaken van feeds voor alle platformen een kostbaar en complex proces. Daarnaast moet men voor het aanleveren van een goede feed over specifieke kennis van de platformen en vooral over de mogelijkheden voor optimalisatie beschikken. Zo is een feed pas geschikt als:

  • Deze schoon wordt aangeleverd (geen lege velden, leestekens etc.)
  • Is ontdubbeld
  • Is aangepast op elk afzonderlijk platform
  • Zo ver mogelijk is uitgesplitst als elk individueel platform toelaat
  • Automatisch is voorzien van tracking codes

Maar het inrichten van een succesvolle datafeed managementstrategie gaat verder dan het bouwen van ‘schone’ feeds. De beste resultaten worden pas behaald door het optimaliseren van een feed.

Feed troubleshooting

Loopt u tegen een specifiek feed issue aan? Neem dan graag contact op, SDIM kan ongetwijfeld adviseren, of het probleem verhelpen voor u.

Datafeed management door SDIM

Om het maximaal haalbare resultaat tegen zo laag mogelijke kosten uit datafeed management te realiseren ondersteunt SDIM organisaties bij het inrichten van het feed management proces. Wij zorgen ervoor dat er altijd sprake is van een optimale doorplaatsing van producten naar andere platformen. Zo garanderen wij dat:

  • De productdatafeed compleet is
  • De productdatabase op orde is
  • De advertisingkostprijs per platform in evenwicht is gebracht met de revenu
  • De spend optimaal is verdeeld over de verschillende channels (en keywords)
  • Per platform de juiste productselectie is doorgeschoten voor optimale vertoning
  • Resultaten op product- en channelniveau worden gemeten
  • Tussentijds wordt bijgestuurd op productselectie, biedingen en spend
  • De productdata zijn afgestemd op de specificatie van de individuele channel

U ziet het, SDIM neemt alles voor u uit handen, inclusief optimalisatie en tracking van resultaten.

Benieuwd wat datafeed management voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan nu vrijblijvend contact op met de specialisten van SDIM.

Vragen over Channable / Datafeed management?

Steven Eck, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.