Google Ads campagnes

Google Ads scan

Scoort uw Google Ads campagne wel goed genoeg? Haalt u het maximale uit uw investeringen? SDIM werkt geheel vrijblijvend een uitgebreid expert review van uw Google Ads campagne uit. Zo weet u precies of u momenteel op de goede weg bent, of dat u in moet grijpen.

Waarom SDIM

  • Bottomline ROI vooraf gegarandeerd
  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Feed-based Google Ads search tooling kosteloos
HomeDienstenGoogle Ads campagnesGoogle Ads scan

Wat krijgt u bij een expert review?

De Google Ads Expert Review van SDIM geeft u volledig inzicht in de kwaliteit en status van uw Google Ads campagne. Het document dat u ontvangt geeft een analyse van de campagne op de volgende gebieden:

  • De resultaten. Het allerbelangrijkste ijkpunt om er achter te komen hoe goed of slecht uw campagne scoort. SDIM geeft een overzicht over een lange en recente periode zodat u gelijk kunt zien of de resultaten zich in de loop der tijd positief dan wel negatief hebben ontwikkeld
  • De meting. Inherent aan het interpreteren van resultaten is het meten van zuivere data. Zonder zuivere data kunnen resultaten ook niet juist worden geïnterpreteerd. SDIM zoekt voor u uit of uw campagne goed gemeten wordt (conversies, omzet, etc.)
  • Campagne instellingen. Basisinstellingen zijn het fundament van uw campagne. Kleine nuances kunnen hierin al grote gevolgen hebben voor het uiteindelijke resultaat. Er wordt ook gekeken of de instellingen optimaal op elkaar staan afgestemd
  • Extensies en targeting. Worden alle advertentie-extensies optimaal benut? Een belangrijk onderdeel van een campagne en bovendien een goed punt om de kwaliteit van uw campagne aan af te lezen. Ook de (locatie)targeting en timing van uw campagne is belangrijk. Waar en wanneer kunt u het meeste rendement behalen? Op welke apparaten scoort u het best?
  • Rendement. Met welke rendementsdoelstelling wordt uw campagne geoptimaliseerd? Wat is de ROI van uw campagne? Is er een CPA vastgesteld? Uiteraard wordt er ook advies  gegeven over welke campagne doelstelling het best past bij uw organisatie
  • Campagne opbouw. Is de Google Ads campagne volgens een logische structuur opgebouwd? Is de campagne een juiste weergave van uw product of dienstenaanbod? Waar liggen de kansen op verdere verfijning?
  • Zoekwoorden en Advertentieteksten. Is de zoekwoordenlijst volledig en uitputtend genoeg? Staan de zoekwoorden op de juiste manier ingesteld (zoektype). Is de lijst met uitsluitingszoekwoorden volledig? Daarnaast kijken we naar de advertentieteksten. Zijn deze specifiek genoeg uitgeplitst, worden de juiste call-to-actions en deeplinks gebruikt? Wordt er voldoende getest met advertentievarianten?
  • Biedingen en Quality Score. Een campagne juist opzetten is één. Het structureel monitoren en optimaliseren is een tweede, en minstens zo belangrijk. Als u een rendementsdoelstelling heeft dan is continue biedingsoptimalisatie een absolute voorwaarde. Daarnaast kunt u via quality score optimalisatie korting krijgen op de klikprijs die u betaalt (ten opzichte van de concurrentie).
  • Algemene Conclusies. Waar liggen de belangrijkste winstpunten voor uw campagne? Waar ligt het probleem van tegenvallende resultaten?
  • Overige (advertentie)mogelijkheden. Welke advertentiemogelijkheden van Google Ads worden nog niet benut? Wordt bijvoorbeeld Google Shopping al ingezet voor uw webshop? Of heeft u al een B2B leadgeneratie remarketing campagne?SDIM geeft een advies over de mogelijkheden.
  • Google Analytics. Google Ads data is waardevol maar zegt nog niets over het scoren van uw totale website. Om een volledig beeld te krijgen kijken we ook naar uw Google Analytics data en de inrichting van uw account
  • Next Steps. Wat nu? Nu u weet wat er goed of mis is met uw campagne kunt u actie gaan ondernemen. Het team adviseert u over welke stappen u nu het best kunt nemen (in volgorde van prioriteit) en hoe u daarbij geholpen kunt worden.

 


Vragen over Google Ads scan?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op