Google AdWords campagne set-up

Een succesvolle Google AdWords campagne set-up staat of valt met een goede, doordachte keuzes. In deze opzet fase wordt de basis strategie bepaald en krijgt uw campagne vorm. Bij S&D Interactive Media staat uw set-up altijd als een huis. Maar wat is een campagne set-up precies, en hoe gaat dat in zijn werk?

Opzetten van een AdWords campagne

Iedere campagne is uniek en op maat. Op basis van het beoogde optimalisatiedoel van de campagne en de indeling van de webshop / website zorgt S&D Interactive Media voor de best mogelijke Google AdWords Campagne Set up. Kennis en inspiratie voor het opzetten van uw AdWords campagne komt voort uit jarenlange know-how, expertise en diversiteit in het klantenbestand van S&D Interactive Media. Een standaard AdWords campagne set-up bestaat niet maar in de basis kunnen de volgende punten als basis worden gezien:

  • Complete lijst met uiteenlopende, relevante zoektermen
  • Een beperkte hoeveelheid zoektermen van minder specifieke aard
  • Zoektermen worden ingedeeld in specifieke advertentiegroepen
  • Minimaal 3 relevante advertentie varianten per advertentiegroep
  • De teksten landen op verschillende, in potentie, relevante pagina’s
  • Alle relevante advertentie extensies worden toegevoegd aan de campagne én advertentiegroepen
  • Relevante doelgroepen worden ingesteld en toegevoegd
  • Conversiemeting wordt ingesteld
  • De instellingen voor conversieactie worden gekozen op basis van beschikbare data uit andere bronnen
  • De juiste biedstrategie wordt gekozen. Bij de set-up valt onze keuze vrijwel altijd op handmatige biedingsoptimalisatie.
  • Correcte campagne instellingen t.a.v. budget, weergave, targetting en een aantal meer geavanceerde settings

Zodra een campagne live staat, worden de data en de resultaten direct geanalyseerd. Deze data vormen al direct de basis voor de eerste slagen in het optimalisatietraject. Daarnaast worden al direct de eerste aanpassingen gemaakt ten behoeve van de kwaliteit van de campagne. De optimalisatie van de AdWords campagne wordt aangepast aan het doel van de campagne. Zo kan S&D Interactive Media optimalisatie ten behoeve van het genereren van Leads of optimalisatie ten behoeve van het genereren van omzet (meestal Webshops)

Het belang van een goede Google AdWords Campagne set-up

Als uw campagne goed is opgezet, kunt u tegen lagere kosten meer clicks en dus conversies realiseren.

  • Het geeft de kans om zo veel mogelijk inzicht te krijgen in gedrag van verschillende doelgroepen
  • Unieke keywords hebben minder concurrentie en zijn dus veelal minder duur
  • Algemene KeyWords kunnen inzicht geven in het zoekgedrag waarop aanpassingen gemaakt kunnen worden.
  • Relevante zoekwoorden, advertenties en extensies verhogen de Quality Score van de campagne
  • Advertentiegroep indeling zorgt voor relevantere advertenties bij groepen zoekwoorden
  • Met meerdere advertentie varianten kunt u “testen” welke beter scoren
  • Correcte deeplinking verhoogt de conversie na de click en verhoogt de Quality Score
  • Het geeft inzicht in onvolkomendheden op de website
  • Goede  basis instellingen zorgen voor maximale weergave en dus meer clicks / resultaat.
  • En nog veel meer… we leggen het u graag allemaal persoonlijk uit

Kortom: Een goede set-up van een AdWords campagne zorgt voor een basis waaruit, op basis van resultaat, verder kan worden gebouwd

Google AdWords campagne-mogelijkheden

Bij S&D Interactive Media kunt u terecht voor:

AdWords opzetten met S&D Interactive Media

Het allerbelangrijkste wat u nodig heeft voor een rendabele Google AdWords campagne is kennis en tijd. S&D Interactive Media heeft alle kennis in huis voor een succesvolle campagne en neemt graag de tijd om u van advies op maat te voorzien. Uitbesteden bij SDIM heeft de volgende voordelen:

  • Zorgvuldig opgezet, geoptimaliseerd en gerapporteerd door Google AdWords Qualified Professionals
  • SDIM is Google Premier Partner en uw campagne voldoet dus áltijd aan de laatste ontwikkelingen
  • Het Google AdWords account en alle data blijft eigendom van de opdrachtgever
  • Gratis second opinion en resultaatstijgingsgarantie op uw bestaande Google AdWords campagne
  • Uitgebreide kennisdeling en –overdracht
  • Directe communicatielijnen met Google Dublin en A’dam
  • Ruime ervaring, ook met complexe AdWords campagne

Vragen over Campagne set-up?

Menno Goossens

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.