Google AdWords campagne set-up

Een succesvolle Google AdWords campagne staat of valt met een goede set-up. In deze fase wordt de strategie bepaald en krijgt uw campagne vorm. Bij S&D Interactive Media staat uw set-up altijd als een huis. Maar wat is een campagne set-up precies, en hoe gaat dat in zijn werk?

Opzetten van een AdWords campagne

Iedere campagne is uniek en op maat. Op basis van de webshop of website zorgt S&D Interactive Media voor de advertentiegroepen en linkt deze aan de bijbehorende webpagina’s (landingspagina’s). Deze advertentiegroepen worden voorzien van duizenden zoektermen. Kennis en inspiratie voor het opzetten van uw AdWords campagne komt voort uit jarenlange know-how, expertise en diversiteit in het klantenbestand van S&D Interactive Media. Een standaard AdWords campagne set-up bestaat uit:

  • Complete lijst met enkele (tien-)duizenden relevante zoektermen
  • Ingedeeld in specifieke advertentiegroepen
  • Meerdere relevante advertentie varianten per advertentiegroep
  • Koppeling aan uw website: UPS’s, product, deeplinks, indeling, etc.
  • Correcte instellingen t.a.v. budget, biedingen, weergave, targetting en een aantal meer geavanceerde settings

Als uw campagne eenmaal live staat, worden de binnenkomende resultaten en data direct geanalyseerd en op basis daarvan worden direct aanpassingen gemaakt ten behoeve van de kwaliteit. De optimalisatie van de AdWords campagne wordt aangepast aan het doel van de campagne. Zo kan S&D Interactive Media optimalisatie ten behoeve van het genereren van Leads of optimalisatie ten behoeve van het genereren van omzet(meestal Webshops)

Het belang van een goede AdWords set-up

Als uw campagne goed is opgezet, kunt u tegen lagere kosten meer clicks realiseren.

  • Unieke keywords hebben minder concurrentie en zijn dus minder duur
  • Relevante keywords leveren goedkopere clicks en zijn effectiever
  • Google AdWords geeft korting voor relevantie via de zgn. Quality Score
  • Relevante advertenties verhogen het aantal clicks en de Quality Score
  • Advertentiegroep indeling zorgt voor relevantere advertentie bij groepen zoekwoorden
  • Met meerdere advertentie varianten kunt u testen welke beter scoren
  • Correcte deeplinking verhoogt de conversie na de click en verhoogt de Quality Score
  • Goede instellingen zorgt voor maximale wergave en dus meer clicks tegen lagere kosten
  • En nog veel meer… we leggen het u graag allemaal persoonlijk uit

Google AdWords campagne-mogelijkheden

Bij S&D Interactive Media kunt u terecht voor:

AdWords opzetten met S&D Interactive Media

Het allerbelangrijkste wat u nodig heeft voor een rendabele Google AdWords campagne is kennis en tijd. S&D Interactive Media heeft alle kennis in huis voor een succesvolle campagne en neemt graag de tijd om u van advies op maat te voorzien. Uitbesteden bij SDIM heeft de volgende voordelen:

  • Zorgvuldig opgezet, geoptimaliseerd en gerapporteerd door Google AdWords Qualified Professionals
  • Het Google AdWords account en alle data blijft eigendom van de opdrachtgever
  • Gratis second opinion en resultaatstijgingsgarantie op uw bestaande Google AdWords campagne
  • Uitgebreide kennisdeling en –overdracht
  • Directe communicatielijnen met Google Dublin en A’dam
  • Ruime ervaring, ook met complexe AdWords campagnes

Vragen over Campagne set-up?

Robert Snel

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.