Data & Automation

Veel bedrijven hebben bergen aan data of mogelijkheden daartoe, maar gebruiken het maar zelden optimaal. Bij SDIM ben je aan het juiste adres voor al je vragen omtrent data, tech en AI. Wij bieden al vele jaren hulp bij technische tracking in (server-side) Google Tag Manager, opzetten van een uitgebreid datawarehouse, attributie van je kanalen en consultancy bij andere datavraagstukken. Wij helpen je van het begin tot het eind met specialisten die alles het liefst volledig data-gedreven.

SDIM collega's Jorn en Céline

  • Beste digital marketing bureau 2025 Emerce
  • Bewezen succes met bedrijven van groot tot klein
  • Meer dan 20 jaar online marketing ervaring
  • Groot en zeer ervaren data team
  • Voorloper op data gebied
  • Beste digital marketingbureau in Emerce top 100
  • Meer dan 20 jaar ervaring
  • Strategisch partner

ONZE Werkwijze

Om succesvol te zijn, moet je de juiste keuzes (kunnen) maken als bedrijf. Daarom is het cruciaal om de juiste data beschikbaar te hebben in het juiste platform op het juiste moment. Bij SDIM nemen we het verzamelen van de juiste data bloedserieus, we hebben niet voor niks als een van de weinige bureaus een groot en ervaren team dat alleen maar data werkzaamheden oppakt. Zij helpen graag met het vinden van de juiste kansen, acties en vervolgstappen om samen tot het maximale resultaat te komen in samenwerking met onze specialisten van andere afdelingen.

Datastrategie

Data vormt bij SDIM de kern van jouw strategie en werkwijze. We starten met het analyseren en vertalen van jouw bedrijfsdoelen naar een data-gedreven strategie en aanpak. We bepalen de belangrijkste KPI’s en Metrics en bepalen vervolgens hoe we die kunnen optimaliseren voor het gewenste resultaat.

Toolselectie & integratie

SDIM helpt met het vinden van de juiste tools en processen voor jouw bedrijf. Op basis van de strategie bepalen we wat het beste bij jullie bestaande infrastructuur past. Of het nu gaat om een analytics tool zoals Google Analytics, tag management zoals Google Tag Manager, attributiesoftware zoals Billy Grace, een datawarehouse, visualisatietools: wij zorgen ervoor dat dit optimaal aansluit op jullie behoeften zonder teveel poespas.

Executie

Zodra de juiste tools zijn gekozen, gaan wij uiteraard aan de slag. Onze data consultants ontzorgen je volledig en houden je op de hoogte van de voortgang en resultaten.

Inzicht geven

Data is waardevol, maar niet iedereen is een data guru. Daarom is het belangrijk dat de juiste cijfers op een toegankelijke manier inzichtelijk zijn voor iedereen, afgestemd op wat voor hen relevant is. Dashboarding speelt hierin een cruciale rol, zodat iedereen, van de eigenaar of CEO tot aan de junior marketeer, het juiste overzicht heeft en de juiste keuzes kan maken.

Monitoring & optimalisatie

Nadat de implementaties en visualisaties zijn voltooid, begint het echte werk pas echt: continu verbeteren op basis van data. We monitoren de prestaties, optimaliseren processen, en doen proactief voorstellen voor verbeteringen in de strategie, processen of website. Door proactief samen te werken realiseren we samen de optimale resultaten.

Bedrijven die wij hebben versterkt met Datagedreven SUCCES

Onze impactvolle
data samenwerkingen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers.
Vanaf dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. Uiteraard met data als de basis. 
Bekijk hier meer over een aantal van onze samenwerkingen.

Klanten aan het woord

Ik zou mijn werk niet zo goed kunnen doen zonder Daan en Dave. Ze zijn absolute sterren. Dus ja, deze twee gasten, en hoe goed ze werken, hoe goed ze alles uitleggen, hoe vriendelijk ze zijn en de resultaten die ze leveren – daarom zou ik SDIM aanbevelen. Ik vind dat het niveau van expertise en professionaliteit van de consultants waarmee we werken fenomenaal is. Het is zo fijn om te weten dat we op je advies kunnen vertrouwen. Ze zijn ook allemaal erg vriendelijk en makkelijk om mee te werken. Het werk is altijd erg grondig en goed uitgelegd

Marie-Charlotte Pezé
Hoofdredacteur van Expatica
Marie-Charlotte Pezé
Urban Iki fietsstoel

Hoe Urban Iki met A/B testen erachter kwam of en vanaf welk bedrag ze gratis verzending moeten bieden

Door gebruik te maken van A/B testen via Google Optimize onderzochten Urban Iki en SDIM vanaf welk bedrag er gratis verzending moest zijn voor klanten om opbrengst, transacties en winst te maximaliseren. Hoe Urban Iki en SDIM dit samen getest hebben en tot het optimale punt zijn gekomen vanaf waar gratis verzending is, staat hier verder uitgelegd. 
Expatfile website

Optimale tracking via Zaraz van Cloudflare voor Expatfile

Expatfile koos voor Zaraz van Cloudflare voor optimale analytics- en advertentietracking en een flitsende website. Met Zaraz werd uitgebreide tracking opgezet zonder laadsnelheidsverlies of adblockers. Zaraz traceerde meer verkeer dan server-side Google Tag Manager en maakte de website sneller.
Klanten aan het woord

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal
Fundustry case

Hoe optimalisaties aan de landingspagina zorgde voor 32,3% meer conversies voor Fundustry

SDIM optimaliseerde de landingspagina van Fundustry door een gefocust redesign met heldere call-to-actions voor een specifiek product. Na A/B-testen en data-gedreven validatie, resulteerde dit in 32,3% meer conversies en 21,4% lagere kosten per conversie. Lees meer in onze case.
Klanten aan het woord

Wat me enorm beviel tijdens onze samenwerking met SDIM, was hun constante monitoring en optimalisatie van de campagneresultaten.

Dorine van Moorsel van Sanquin
Communicatie adviseur
Dorine van Moorsel
Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.
Klanten aan het woord

Jesse en zijn team bij SDIM zijn technisch zeer kundig en blijven met ons verder innoveren.

Giuseppe Salvaggio van Expatfile
Mede-oprichter van Expatfile
Giuseppe Salvaggio
vtwonen weer verliefd op je huis

Hoe vtwonen via het inzetten van een chatbot in de conversiefase de bekende fanbase heeft omgezet in betalende abonnees

Door een innovatieve chatbot-strategie te implementeren, transformeerde SDIM vtwonen’s miljoenenfanbase op social media naar een lucratieve abonneebasis. Ontdek hoe deze revolutionaire aanpak niet alleen de doelstellingen van vtwonen overtrof, maar ook een nieuwe standaard zette in klantacquisitie en engagement.
Klanten aan het woord

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein
Klanten aan het woord

SDIM is een no-nonsense agency die voor ons de perfecte combinatie heeft tussen kwalitatieve expertise, flexibiliteit en hands-on uitvoering. Waarbij er wordt opgeleverd wat is afgesproken. Ik heb de samenwerking daarom als zeer prettig ervaren.

Fabio Bottelier
Growth & Performance marketeer bij Urban Arrow
Fabio Bottelier
Urban Arrow bakfiets

Hoe Urban Arrow optimaal is voorbereid op de toekomst door SST

In de snel veranderende wereld van digitale marketing is nauwkeurige dataverzameling cruciaal voor het succes van campagnes. Bij SDIM begrijpen we het belang van betrouwbare data en hebben we recentelijk Server Side Tracking geïmplementeerd voor Urban Arrow, een toonaangevend merk in elektrische transportfietsen en onderdeel van Pon.Bike, grootste fietsenproducent van de wereld. Urban Arrow &…
Klanten aan het woord

SDIM heeft gezorgd dat we kunnen vertrouwen op data in de keuzes die wij voor onze webshop maken. Door de implementatie van server side tracking en vertaling naar bruikbare dashboards, kunnen wij blijven werken aan het vergroten van het succes van Urban Iki.

Aron Scheppink
Managing director
Aron Scheppink
Urban Iki

Hoe SDIM, Urban Iki heeft geholpen aan stijging in opbrengsten door SST

Urban Iki wilde zijn marktaandeel vergroten en resellers tevreden houden in een competitieve markt. Door over te schakelen op Server Side Tracking (SST), met de hulp van SDIM, werden ze in staat om meer en betere data te verzamelen. Het resultaat? 278% meer opbrengsten en 318% meer transacties. Ontdek hoe deze datagedreven aanpak hun campagnes, Google Ads-prestaties en merkbekendheid aanzienlijk verbeterde.
Terre des Hommes kinderen

Terre des Hommes fondsenwervingsproces

Samen met Terre des Hommes zet SDIM zich voortdurend in om als toonaangevend goed doel het aantal donaties te vergroten en tegelijkertijd hogere donatie bedragen te genereren. Met als doel dit te bereiken, hebben we besloten het anchoring-principe toe te passen op de donatieformulieren van de organisatie. Hier vind je het proces, de overwegingsredenen en de bevindingen.
Klanten aan het woord

De samenwerking met SDIM was voor UV Smart zeer waardevol. Dankzij de wekelijkse communicatie en hun expertise hebben we nu een gebruiksvriendelijk dashboard dat ons helpt om data-gedreven beslissingen te nemen en inzicht te krijgen in onze kosten en ROI

Nicolas Cediey
Digital marketeer
Nicolas Cediey
UV Smart

Hoe SDIM zorgt voor een dashboard, zodat UV Smart keuzes kan maken o.b.v. betrouwbare data.

Voordat SDIM en UV Smart gingen samenwerken stond UV Smart voor een uitdaging. Zij hadden geen goede inzage in belangrijke cijfers zoals totale kosten, ROI of een duidelijk beeld van de salesfunnel. Bovendien was de data gefragmenteerd over meerdere systemen wat het lastig maakte om een goed inzicht te krijgen in de prestaties. Het gaat hierbij om data uit Zoho (CRM), GA4, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads en offline data.
Deurbeslag

Ontzorging voor grote webshop: Hoe SDIM marktleider Online Deurbeslagshop naar een nieuwe website begeleidde

Een nieuwe website is altijd spannend. Nog spannender als het gaat om een goed lopende, succesvolle webshop. Het oude CMS beschikte niet langer over de nieuwste functionaliteiten en kon niet de efficiëntieslagen bieden die Online Deurbeslagshop nodig had. Dus hoe kunnen we overstappen naar een nieuw e-commerceplatform zonder verkeer te verliezen? Dat is het vraagstuk…
NRC brengt je verder

Slimmere attributie, sterkere resultaten: de 37% groeicase van NRC

SDIM heeft NRC geholpen een datagedreven strategie te ontwikkelen die verder kijkt dan last-click. Door inzichten in upper-funnel kanalen zoals TikTok en Reddit konden we de marketingmix optimaliseren en budget efficiënter besteden.

Ontmoet ons data team

Dave Swart
Data & analytics consultant
Jesse Wieleman
Team lead data & analytics
Mark Piket
Team lead advertising
Oscar van Wijk
Digital advertising specialist
Steven van Eck
Data & analytics manager
Kenneth Theijsmeijer
Data & analytics consultant
Lois van 't Wout
Data & analytics consultant
Paul van Amelsvoort
Data & analytics consultant

Onze klanten
Aan het woord

Ik zou mijn werk niet zo goed kunnen doen zonder Daan en Dave. Ze zijn absolute sterren. Dus ja, deze twee gasten, en hoe goed ze werken, hoe goed ze alles uitleggen, hoe vriendelijk ze zijn en de resultaten die ze leveren – daarom zou ik SDIM aanbevelen. Ik vind dat het niveau van expertise en professionaliteit van de consultants waarmee we werken fenomenaal is. Het is zo fijn om te weten dat we op je advies kunnen vertrouwen. Ze zijn ook allemaal erg vriendelijk en makkelijk om mee te werken. Het werk is altijd erg grondig en goed uitgelegd

Lees meer
Marie-Charlotte Pezé
Hoofdredacteur van Expatica
Marie-Charlotte Pezé

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Lees meer
Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal

Wat me enorm beviel tijdens onze samenwerking met SDIM, was hun constante monitoring en optimalisatie van de campagneresultaten.

Lees meer
Dorine van Moorsel van Sanquin
Communicatie adviseur
Dorine van Moorsel

Jesse en zijn team bij SDIM zijn technisch zeer kundig en blijven met ons verder innoveren.

Lees meer
Giuseppe Salvaggio van Expatfile
Mede-oprichter van Expatfile
Giuseppe Salvaggio

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Lees meer
Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein

SDIM is een no-nonsense agency die voor ons de perfecte combinatie heeft tussen kwalitatieve expertise, flexibiliteit en hands-on uitvoering. Waarbij er wordt opgeleverd wat is afgesproken. Ik heb de samenwerking daarom als zeer prettig ervaren.

Lees meer
Fabio Bottelier
Growth & Performance marketeer bij Urban Arrow
Fabio Bottelier

SDIM heeft gezorgd dat we kunnen vertrouwen op data in de keuzes die wij voor onze webshop maken. Door de implementatie van server side tracking en vertaling naar bruikbare dashboards, kunnen wij blijven werken aan het vergroten van het succes van Urban Iki.

Lees meer
Aron Scheppink
Managing director
Aron Scheppink

De samenwerking met SDIM was voor UV Smart zeer waardevol. Dankzij de wekelijkse communicatie en hun expertise hebben we nu een gebruiksvriendelijk dashboard dat ons helpt om data-gedreven beslissingen te nemen en inzicht te krijgen in onze kosten en ROI

Lees meer
Nicolas Cediey
Digital marketeer
Nicolas Cediey

Artikelen over
Data en AI

Kenneth Theijsmeijer
Kenneth Theijsmeijer
28 oktober 2011
KPI’s en doelen bepalen
Zonder KPI’s en doelen weet je niet of je inspanningen effectief zijn. Je moet vastleggen wat online succes betekent…
28 oktober 2011
2 minuten lezen
Jan Dirkzwager
Jan Dirkzwager
22 oktober 2011
Google Analytics In-Page Analytics introductie
In oktober 2010 introduceerde Google een nieuwe feature voor Google Analytics: In-Page Analytics (Bèta). Hiermee heeft Google een opvolger…
22 oktober 2011
1 minuut lezen
Steven van Eck
Steven van Eck
13 oktober 2011
Webforms meten in I-frame of pop-up
Een (e-commerce) website biedt vaak een optie “meer informatie” over aan te vragen. Om het geheel zo gebruiksvriendelijk te…
13 oktober 2011
2 minuten lezen
Steven van Eck
Steven van Eck
13 oktober 2011
Google Analytics benchmarking
Update:  midden 2011 heeft Google Analytics de benchmarking functionaliteit stop gezet, helaas. In maart 2008 heeft Google aan Google…
13 oktober 2011
1 minuut lezen

Gerelateerde pagina’s
en dienstverlening