Data & Automation
Veel bedrijven hebben bergen aan data of mogelijkheden daartoe, maar gebruiken het maar zelden optimaal. Bij SDIM ben je aan het juiste adres voor al je vragen omtrent data, tech en AI. Wij bieden al vele jaren hulp bij technische tracking in (server-side) Google Tag Manager, opzetten van een uitgebreid datawarehouse, attributie van je kanalen en consultancy bij andere datavraagstukken. Wij helpen je van het begin tot het eind met specialisten die alles het liefst volledig data-gedreven.

ONZE Werkwijze
Om succesvol te zijn, moet je de juiste keuzes (kunnen) maken als bedrijf. Daarom is het cruciaal om de juiste data beschikbaar te hebben in het juiste platform op het juiste moment. Bij SDIM nemen we het verzamelen van de juiste data bloedserieus, we hebben niet voor niks als een van de weinige bureaus een groot en ervaren team dat alleen maar data werkzaamheden oppakt. Zij helpen graag met het vinden van de juiste kansen, acties en vervolgstappen om samen tot het maximale resultaat te komen in samenwerking met onze specialisten van andere afdelingen.
Datastrategie
Data vormt bij SDIM de kern van jouw strategie en werkwijze. We starten met het analyseren en vertalen van jouw bedrijfsdoelen naar een data-gedreven strategie en aanpak. We bepalen de belangrijkste KPI’s en Metrics en bepalen vervolgens hoe we die kunnen optimaliseren voor het gewenste resultaat.
Toolselectie & integratie
SDIM helpt met het vinden van de juiste tools en processen voor jouw bedrijf. Op basis van de strategie bepalen we wat het beste bij jullie bestaande infrastructuur past. Of het nu gaat om een analytics tool zoals Google Analytics, tag management zoals Google Tag Manager, attributiesoftware zoals Billy Grace, een datawarehouse, visualisatietools: wij zorgen ervoor dat dit optimaal aansluit op jullie behoeften zonder teveel poespas.
Executie
Zodra de juiste tools zijn gekozen, gaan wij uiteraard aan de slag. Onze data consultants ontzorgen je volledig en houden je op de hoogte van de voortgang en resultaten.
Inzicht geven
Data is waardevol, maar niet iedereen is een data guru. Daarom is het belangrijk dat de juiste cijfers op een toegankelijke manier inzichtelijk zijn voor iedereen, afgestemd op wat voor hen relevant is. Dashboarding speelt hierin een cruciale rol, zodat iedereen, van de eigenaar of CEO tot aan de junior marketeer, het juiste overzicht heeft en de juiste keuzes kan maken.
Monitoring & optimalisatie
Nadat de implementaties en visualisaties zijn voltooid, begint het echte werk pas echt: continu verbeteren op basis van data. We monitoren de prestaties, optimaliseren processen, en doen proactief voorstellen voor verbeteringen in de strategie, processen of website. Door proactief samen te werken realiseren we samen de optimale resultaten.