Optimalisatiekansen op een presenteerblaadje

Google Shopping Audit

Tegenwoordig is het niet meer zo ingewikkeld om van start te gaan met Google Shopping advertenties. Een succesvolle campagne opzetten waarmee uw doelen behaald worden is echter een heel ander verhaal. Optimaliseren is een eindeloos proces en soms weet u niet waar u moet beginnen. Een heldere en complete audit geeft het overzicht waarmee u aan de slag kunt gaan.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
  • Channable Partner - SDIM officiële partner Channable
HomeDienstenE-commerce marketingE-commerce strategieGoogle Shopping Audit

Voordelen van een Google Shopping audit

  • Laat een team van e-commerce specialisten met een heldere blik naar uw campagnes en website kijken
  • Krijg een goed beeld van hoe uw e-commerce situatie ervoor staat
  • Spot kansen die u over het hoofd ziet
  • Kom te weten waar u de focus op moet leggen om verbeteringen aan te brengen in uw complete strategie
  • Met de audit als houvast uw doelen behalen
  • We kijken naar alle aspecten: de productfeed, Merchant Center, Google Ads en de website.
  • SDIM kan de aanbevelingen uit de audit desgewenst zelf doorvoeren

De Google Shopping audit van SDIM

Bij het doen van een Google Shopping audit kijkt SDIM veel verder dan alleen de Shopping campagnes in Google Ads. Op basis van learnings die we door de jaren heen hebben opgedaan en door intensief samen te werken met Google weten we waar de pijnpunten liggen en waar kansen over het hoofd gezien worden.

  • Hoe zijn belangrijke datavelden zoals de titels en product types geoptimaliseerd?
  • We controleren de meting, waarbij we ook kijken of de campagnes geschikt zijn voor dynamische remarketing
  • We gaan na welke data er idealiter nog vanuit de back-end van de website doorgeschoten dient te worden
  • Zijn uw campagnes zo ingericht dat ze uw doelen kunnen behalen?
  • Wordt er gebruikgemaakt van logische campagne segmentatie?
  • Er wordt een analyse gemaakt van uw positie ten opzichte van uw concurrenten
  • Controleren of alle producten waarop u wilt adverteren daadwerkelijk geschikt zijn
  • Wat zijn de verbeterpunten op het gebied van content, zoals product pagina’s en afbeeldingen?
  • Worden kostenbesparende CSS en free product listings systemen ingezet?
  • Desgewenst laten we onze data specialisten kijken wat de verbeterpunten zijn op het gebied van CRO

Waarom SDIM?

Heeft u vragen of bent u benieuwd hoe SDIM voor u een Google Shopping audit op kan stellen? Neem dan vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!


Vragen over Google Shopping Audit?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op