Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opElk half jaar voert Deloitte in opdracht van IAB Nederland de Online Advertising Spend Study uit. De resultaten van het eerste half jaar van 2016 zijn onlangs gepubliceerd en laten onder andere zien dat de inzet van mobile advertising in het eerste half jaar van 2016 met maar liefst 61% is gegroeid! Hiermee neemt het een marktaandeel van 32% in binnen display advertising.
De resultaten over de bestedingen in de digitale advertentiemarkt kwamen mede tot stand dankzij de input van SDIM.
Een derde van online display advertentiebudget naar mobile advertising
De uitkomsten van de Online Ad Spend Study H1 wijzen op definitieve veranderingen in de budgetbestedingen. Zo wordt inmiddels dus bijna een derde van het totale online display advertentiebudget ingezet op mobile advertising, waarvan 70% in de browser en 30% aan in-app advertising. Het rapport laat ook zien dat in de eerste helft van 2016 voor maar liefst 65 miljoen euro aan video advertising is besteed. Waar dit in de eerste helft van nog 27% bedroeg, gaat het nu om een mooie 55%.
Nog een aantal feiten over de eerste helft van 2016 op een rijtje:
Over de Online Ad Spend Study
Voor de Online Ad Spend Study heeft Deloitte, in opdracht van IAB Nederland, 22 Nederlandse spelers op de internetmarkt ondervraagd. De Online Ad Spend Study H1 2016 is te downloaden op IAB.nl
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord