Hoe SDIM zich aanpast aan elke organisatie

Online Marketing voor Non-Profits

SDIM heeft al ruim 15 jaar ervaring met non-profit organisaties. Goede doelen als Het Wereld Natuur Fonds, Save the Children en het Rode Kruis, culturele instellingen als Cultuurconnectie en volksuniversiteiten van verschillende randsteden, maar ook musea als het Literatuurmuseum en De Koninklijke Bibliotheek vormen met vele anderen SDIM’s ruime klantenportfolio in de non-profit sector.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeDienstenStrategie & ConsultancyOnline Marketing voor Non-Profits

SDIM heeft door de jaren heen veel ervaring opgedaan over verschillende veelvoorkomende vraagstukken bij non-profitorganisaties. Hoe verhoudt het percentage van maandelijkse donaties zich tegenover het percentage van eenmalige donaties? Hoe maak ik van een lead een donateur? Hoe zorg ik dat een maandelijkse donateur nóg langer donateur blijft? In welk opzicht is mijn NGO uniek vergeleken met de vele anderen? Hoe positioneer ik mijn NGO optimaal? Lees hieronder verder over hoe SDIM te werk gaat met dit soort vraagstukken, en hoe SDIM uw NGO kan helpen meer impact te maken.   

Case studies

  • Met een full funnel aanpak behaalde SDIM een bottomline ROAS van 180% voor de winter campagne van UNHCR.
  • Met social campagne stimuleerde SDIM een groei van +507% cursisten voor Volksuniversiteit.nl
  • Met CRO realiseerde SDIM een groei van 34,21% in het aantal donaties voor Terre des Hommes
  • Met YouTube for Action realiseerde SDIM een ROAS van 300% voor Save the Children

Hoe doen we dat?

In dit artikel gaan we dieper in op hoe SDIM de ideale partner is voor non-profitorganisaties:

  • maatwerkoplossingen
  • korte lijntjes
  • divers klantenpakket
  • full service
  • strategisch partner
  • noodhulp oplossingen

Bij SDIM geloven we in maatwerk. Elke non-profitorganisatie heeft andere behoeften op het gebied van online marketing. Daarom beginnen we met een uitgebreid gesprek om uw behoeften in kaart te brengen. Op basis daarvan maken we een plan voor de optimale strategie.

SDIM hecht veel waarde aan korte lijntjes in de communicatie. Dit zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen, inspelen op veranderingen en innovatieve ideeën kunnen ontwikkelen.

goede doelen

SDIM heeft een breed scala aan klanten met verschillende kennisniveaus op het gebied van online marketing. SDIM begrijpt daarom dat niet iedereen bekend is met online marketing. We maken onze uitleg altijd begrijpelijk voor iedereen, ongeacht het kennisniveau.

SDIM werkt voor opdrachtgevers uit verschillende branches, van non-profitorganisaties tot e-commerce bedrijven. Door deze diversiteit heeft SDIM een diepgaande kennis en ervaring opgebouwd in een breed scala aan onderwerpen. Dit stelt SDIM in staat om maatwerkoplossingen te bieden die perfect aansluiten op de specifieke behoeften van klanten. 

SDIM is een full service online marketingbureau. Dit betekent dat we alle benodigde diensten in huis hebben, waaronder: SEO, SEA, content marketing en data & webanalytics. Deze diensten worden gecombineerd om een geïntegreerde aanpak te bieden. Dit betekent dat alle aspecten van een online marketingcampagne overzien en geoptimaliseerd worden. SDIM helpt bedrijven om hun online marketingdoelstellingen te bereiken, niet alleen als full service bureau maar ook als strategisch partner.

“Ik ben met name tevreden over de kwaliteit van het werk en de manier waarop SDIM samenwerkt. Ook al zijn we niet een partij met een mega budget, we voelen ons zeer serieus genomen; er is een grote mate van betrokkenheid. De terugkoppeling van resultaten en het geven van (proactief) advies is van hoog niveau. Wat betreft prijs- kwaliteit scoort SDIM goed. Ik raad SDIM dan ook ten zeerste aan!”

Wouter Friskes
Manager Fondsenwerving & Communicatie bij CARE Nederland

Noodsituaties

SDIM heeft veel ervaring met het werken met een noodplan voor opdrachtgevers als NRC, Plan International en UNHCR. Bij zo’n noodplan is het essentieel dat wij op het gebied van advertising altijd werken met teams die uit meerdere personen bestaan, om er zeker van te zijn dat afwezigheid van een collega niet inspeelt op de kwaliteit en snelheid van werken. De contactgegevens van dit team worden gedeeld, zodat zij ook buiten werktijden bereikbaar zijn. Daarnaast stellen wij een campagne kader op dat altijd paraat is voor calamiteiten en een sterke basis vormt om snel te kunnen werken. Zo zijn wij er zeker van dat u binnen 24 uur live gaat met uw campagnes.

We verwijzen je graag naar de referentie van Save the Children over de kwaliteit van onze diensten in noodsituaties.

Hoe kunnen we voor jou aan de slag?

Bent u enthousiast over de mogelijkheden van SDIM? Neemt u dan gerust contact met ons op via het contactformulier. We vertellen u graag meer over onze diensten en hoe we u kunnen helpen om uw organisatie naar een hoger niveau te tillen.

 


Vragen over Online Marketing voor Non-Profits?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op