Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook biedt bedrijven de uitstekende gelegenheid om naamsbekendheid en bereik te vergroten. Met meer dan 1,5 miljard gebruikers wereldwijd en 9,6 miljoen actieve Nederlandse gebruikers is Facebook de plek om in contact te komen met (potentiële) klanten. Adverteren op Facebook is mogelijk met behulp van een veilingmodel op basis van kosten per klik (CPC), kosten per 1000 vertoningen (CPM) of kosten per actie (CPA). Resultaat en kosten kunnen zodoende precies op elkaar worden afgestemd. SDIM zorgt ervoor dat uw Facebook campagne optimaal rendeert.

De voordelen van adverteren op Facebook

  • Groot aantal actieve gebruikers.
  • Gebruikers spenderen veel tijd op Facebook
  • Uitgebreide advertentiemogelijkheden
  • Het verhogen van de loyaliteit van de doelgroep
  • Specifieke en uitgebreide targeting mogelijkheden
  • Mogelijkheden tot interactie met de doelgroep
  • Unieke tracking mogelijkheden, ook over devices heen
  • Groot bereik op mobiel

Facebook biedt uitstekende targeting mogelijkheden om relevante doelgroepen te selecteren. Het selecteren van een relevante doelgroep kan het verschil tussen een succesvolle of minder succesvolle Facebook campagne zijn.

Targetingmogelijkheden binnen Facebook

  • Demografische gegevens (geslacht, leeftijd, land, etc)
  • Interesses
  • Affiniteiten doelgroepen
  • Remarketing, waaronder ook e-mail retargeting
  • Vergelijkbare doelgroepen (Profielen van gebruikers met dezelfde interesses en eigenschappen als volgers van de bedrijvenpagina)

Vele bedrijven wereldwijd zijn u al voorgegaan en hebben de mogelijkheden van adverteren op Facebook ontdekt. Een gerichte social media strategie helpt u bedrijf groeien en voegt waarden toe aan u overige online kanalen. Adverteren op Facebook kan voor de volgende doelen geschikt zijn;

Geschikte doelen voor adverteren op Facebook

  • Het genereren van meer fans of volgers
  • Het promoten van uw merk, bedrijf of pagina
  • Het creëren van branding en awareness
  • Het creëren van meer engagement en loyaliteit
  • Het verhogen van sales of leads
  • Het realiseren van app-downloads

De mogelijkheden van adverteren op Facebook (en Instagram)

  • Standaard Facebook advertenties
  • Gesponsorde verslagen
  • Instagram ads
  • Page Post Ads
  • Mobile Only Ads
  • Gesponsorde zoekresultaten
  • Facebook Exchange (FBX)
  • Facebook Atlas
  • Etc.

Een uitgebreide beschrijving van de advertentiemogelijkheden vindt u in het Facebook Ads overzicht van S&D Interactive Media, of laat u kosteloos adviseren.

Facebook adverteren bij S&D Interactive Media

S&D Interactive Media heeft ruime ervaring met het opzetten en optimaliseren van Facebook pages en campagnes en kent alle mogelijkheden. Wij hebben de benchmarks die u helpen betere resultaten te realiseren. De door SDIM opgezette Facebook campagnes zijn altijd gericht op resultaat en effectiever doelgroep bereik. Neem graag contact op en laat u uitgebreid informeren over de mogelijkheden en de wijze waarop Facebook voor u effectief uit kan pakken en kan bijdragen aan het behalen van uw (online) rendement en/of doelstellingen.

Vragen over Adverteren op Facebook?

Pieter Borst

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.