Social media

Social media strategie

Wilt u uw social media inspanningen beter structureren? En content publiceren van betere kwaliteit, waarmee het bereik kan worden vergroot? Het maken van een social media strategie is een belangrijke eerste stap om succes te boeken op platformen als Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter en Pinterest. Lees hier hoe SDIM daarbij kan helpen. 

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeSocial mediaSocial media strategie

Alles begint bij een strategie

Iedere organisatie is anders en heeft een andere boodschap, doelgroep en stijl. Wat vertelt u, op welk moment, aan wie en via welk kanaal? Om daar structuur en lijn in aan te brengen heeft u een strategie nodig die als leidraad dient voor alle social media content die u plaatst. Een strategie zorgt ervoor dat de content optimaal aansluit bij de doelgroep, alle content in dezelfde stijl wordt geschreven, de content genoeg variatie bevat en er op continue basis nieuwe content wordt gecreëerd, bijvoorbeeld in de vorm van visuals, stories, animaties, video’s en infographics. 

Hoe gaat SDIM te werk?

SDIM kan op het gebied van strategie en creatie ondersteunen en raadt altijd aan te beginnen met een strategie. 

  1. Analyseren en inventariseren
    De social media strategie wordt samen met u opgezet. Daarom starten we met een briefing en debriefing sessie die een basis vormen voor de social media strategie. Samen bespreken we de korte en lange termijn doelstellingen, de doelgroep, propositie en USP’s. De uitkomsten worden aangevuld met data-analyse van uw website en social media kanalen. SDIM verzorgt en begeleidt deze inventarisatie van begin tot eind.
  2. Uitwerken strategie
    Op basis van de inventarisatie uit stap 1 wordt het concept uitgewerkt dat als basis geldt voor de social media strategie. De doelstellingen, KPI’s, een nulmeting, een omschrijving van de beoogde doelgroep en de merkboodschap worden uitgewerkt. Ook wordt er een stijlgids opgemaakt. De stijlgids omvat, naast richtlijnen voor de tekstuele content, ook templates voor de visuele content. Daarnaast zijn de kanaalselectie, postfrequentie, contentpijlers en -rubrieken onderdeel van de social media strategie. Alles wordt in het plan uitgewerkt waarna u samen met de specialisten echt aan de slag kunt gaan. De social media strategie staat daarna structureel centraal en wordt bijgeschaafd en geoptimaliseerd waar nodig. Ook hier neemt SDIM de volledige lead in uitwerking, toelichting en implementatie.

Wilt u ook aan de slag met een passende social media strategie voor uw bedrijf? Neem contact op voor een eerste intake gesprek.

 


Vragen over Social media strategie?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op