Unieke content, waar het mis kan gaan

Content marketing wordt steeds belangrijker voor organisaties. Ook SDIM is continue actief om de eigen authoriteit steeds verder te verhogen. Dat dit een hele uitdaging is bleek vandaag maar weer eens.  De eigen S&D Interactive Media content marketing doelstelling is om unieke, inhoudelijke kennis en ontwikkelingen op het gebied van online marketing met onze doelgroep te delen via ons eigen blog en sociale media. Voor het gehele team van S&D Interactive Media is dit zelfs onderdeel van de functie om periodiek interessante ontwikkelingen, interne learnins en visie te signaleren en daarover te publiceren. Dat het zelfs in een relatief kleine organisatie nog een hele uitdaging is om dit proces te monitoren bleek vandaag.

Enige tijd geleden plaatste onze gewaardeerde concullega Karelgeenen een interessant artikel over “AdWords alleen bellen advertenties” op haar blog. De content van deze post is binnen het SDIM team gedeeld. En toen is het mis gegaan in de operatie. Onze marketing is er vanuit gegaan dat deze content intern is geschreven en heeft de tekst in blog vorm daarna gepubliceerd. Dat is om meerdere redenen nooit aan te raden, wegens:

  • duplicate content en dus niet geschikt om de organisatie in de Google Rankings omhoog te helpen
  • geen nuttige toevoeging voor de lezer: een retweet en/of share, like van het blog zou prima hebben volstaan
  • slechte PR binnen de eigen branche. Ook de naam van een organisatie binnen de eigen branche is wel degelijk belangrijk
  • als een publicatie is geïnspireerd op een andere bron is bronvermelding en een link naar het origineel niet alleen netjes, maar zelfs een must

Onze welgemeende excuses dan ook aan Karelgeenen voor deze onbewuste misser.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *