Helpcentrum Social Media

Bedrijf aanmelden bij Google Maps / Google Places / Google Mijn Bedrijf

“Ik wil mijn bedrijf aanmelden bij Google Maps & Bing Maps.” Het Google bedrijvencentrum en Google Places heet nu Google Mijn Bedrijf Google heeft de naam van het bedrijvencentrum in juni 2014 gewijzigd in Mijn Bedrijf. U kunt uw bedrijf gratis aanmelden bij de Google Mijn Bedrijf. Uw bedrijf wordt daarna weergegeven op Google Maps en… Lees meer »

Social Media & Linkbuilding

Met het inzetten van linkbuilding trachten organisaties zo veel mogelijk relevante inkomende links te genereren naar de eigen website, met als doel het verhogen van de rankings van de website in de organische, onbetaalde zoekresultaten van zoekmachines. Tegenwoordig wordt ook de inzet van social media als een belangrijke methode voor het genereren van inkomende links… Lees meer »

Google AdWords ads social extensions

In november 2011 lanceerde Google een nieuwe tool voor het advertentieprogramma Google AdWords: de Google AdWords social extensions. De social extensions geven adverteerders op Google AdWords de mogelijkheid om op AdWords advertenties een link naar de Google+ pagina te plaatsen. Daarnaast worden het aantal +1 waarderingen getoond die het bedrijf heeft. Normaal gesproken is dit… Lees meer »

Facebook Adverteren: de mogelijkheden

Om een duidelijk beeld te geven van de verschillende advertentietypen binnen Facebook, die SDIM aanbiedt, is het onderstaande overzicht opgesteld. Lees ook de uitgebreide SDIM Facebook adverteren whitepaper  Facebook biedt verschillende soorten advertenties aan in Nederland: Standaard Facebook advertenties (Facebook Ads) Gesponsorde verslagen (Sponsored Stories) Page Post Ads / Promoted Post Ad Mobile Only Ads… Lees meer »

Zo voegt u een beheerder toe aan uw Facebook company page

Facebook biedt de mogelijkheid om met behulp van een veilingmodel en op basis van kosten per klik (CPC) of kosten per 1000 vertoningen (CPM) te adverteren. Dat betekent dat resultaat en kosten op elkaar kunnen worden afgestemd. De kosten worden pas in rekening gebracht wanneer een Facebook gebruiker op de advertentie klikt. Deze kosten ligger… Lees meer »

Snapchat Business Manager overview – tips & tricks

De Snapchat Business Manager is eindelijk ook in Nederland beschikbaar. Met de Snapchat Business Manager is het voor zowel kleine als grote adverteerders mogelijk om op Snapchat advertenties in te kopen, te analyseren en te optimaliseren. In dit helpcentrumartikel leest u hoe u een account kunt aanmaken, wat de verschillende advertentiemogelijkheden zijn en hoe u… Lees meer »

UTM Tagging, hoe werkt het?

Wat is het verschil tussen verschillende berichten, banners of online campagnes? Kan je via Google Analytics achterhalen welke online campagnes succesvol zijn? Hoe kan je in Google Analytics terugzien welke type banner beter scoorde in vergelijking met een andere banner. Om dit te analyseren is het noodzakelijk om UTM Tagging in te zetten. Wat is… Lees meer »

Concurrentieanalyse Facebook

Adverteren op Facebook biedt uiteenlopende mogelijkheden. Het vormgeven en opzetten van een campagne via Facebook start vaak met het bepalen van de doelstelling en het verzamelen van de benodigde informatie binnen het eigen bedrijf. Wat echter vaak wordt overgeslagen, maar wél nieuwe inzichten en een vollediger beeld kan geven, is om de strategie van uw… Lees meer »

Facebook Sjablonen – Maak video’s van je afbeeldingen

Facebook is al enige tijd bezig om adverteerders meer gebruik te laten maken van video advertentiemateriaal. Het gebruik van videomateriaal wordt door Facebook gepushed om de user experience van gebruikers te verhogen. Facebook gebruikers keken in 2017 al meer dan 100 miljoen uur per dag aan video en deze statiek lijkt alleen maar te groeien…. Lees meer »