E-commerce strategie

Het online landschap wordt steeds complexer en drukker. Met alleen AdWords wint u het vaak niet meer van de concurrentie. Een goed uitgewerkte e-commerce strategie zorgt voor een duidelijk plan en goede onderbouwing bij de uitrol van performance online product advertising middelen. Van remarketing tot Beslist, AdWords, Youtube, Facebook en display. Met maar één doel: bottom-line groei maximaliseren nú EN in de toekomst.

E-commerce metrics en performance doelstellingen

SDIM werkt altijd vanuit een concrete performance doelstelling. Weet u deze zelf nog niet, of niet helemaal, dan helpt SDIM daar bij als onderdeel van de strategie. Hiermee legt u de basis voor concrete rapportages en kunt u succes beoordelen. De belangrijksste doelstellingen en bijbehorende metrics zijn:

  • Aankopen, omzet volume bottom-line
  • Marge volumes
  • Kosten als percentage van de totale marge of omzet
  • Storelocator page visit waarde
  • Percentage nieuwe bezoekers en kopers
  • Lifetime value van nieuwe kopers
  • Herhaalaankopen

Wat omvat een e-commerce online advertising strategy

Op basis van de doelstelling werkt SDIM een volledige strategie uit. De strategie bestaat uit:

  • Inventarisatie van aankoopbeslissingsproces (AIDA, full-funnel, touchpoints)
  • Doelstelling KPI advies in verschillende fases van aankoopbeslissing
  • Communicatie boodschappen per fase
  • Doelgroep inventarisatie
  • Beschikbare data inventarisatie (analytics, CRM, emailbestanden, derdendata etc.)
  • Uitleg en keuze voor  tooling (campagne- en feedmanagement)
  • Middelen selectie en onderbouwing
  • Budgetadvies en verdeling
  • Resultaatverwachting en doel
  • Next-steps en actiepunten

Voordelen van strategische e-commerce aanpak

  • Optimalisatie van advertising budget spend over middelen heen
  • Inzicht in de bijdrage van middelen aan de doelstelling
  • Vaker potentiele kopers, eerder, goedkoper & effectiever bereiken
  • Waste beperken/elimineren
  • Inmarket targeting mogelijkheden uitnutten
  • Similar audiences gebruik
  • (big-) data gebruik voor effictiviteit increase
  • Conversievolume vergroting, naast lastclick conversie alleen
  • ROI verbetering; tot op product en/of productcategorie level
  • Aankoopproces beinvloeding in verschillende stadia vanaankoopbeslissing
  • Touchpoint effectiviteit
  • Altijd de nieuwste effectieve middelen

Waarom S&D Interactive Media

  • Bewezen succesvol in het vergroten van bottom-line webshop resultaat
  • Ruime kennisoverdracht
  • Benutten van alle voordelen van online product advertsing (biddable, continue optimalisatie)
  • Kennis, ervaring en benchmarks reeds beschikbaar
  • Kennis van alle tooling
  • Geen budgetcommitment, wél continue budget en kosten/baten advies tussentijds
  • Direct effectief, door operationeel perfecte setup en continue optimalisaite

Vragen over E-commerce strategie?

Pieter Borst

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.