SDIM in een nieuw jasje

Nieuw Logo, nieuwe website

U heeft het wellicht al gezien: SDIM heeft een nieuw logo én een nieuwe website! Weer een prachtige stap voorwaarts, al zeggen we het zelf. Het wat voeten in de aarde gehad maar het resultaat mag er dan ook zijn. Hoe ontstaat zoiets eigenlijk? Wanneer kies je er voor om je logo aan te passen? En pak je eerst de website aan, of eerst de huisstijl? Lees hier hoe dat in z’n werk ging.

HomeBerichtenNieuw Logo, nieuwe website
Geplaatst 13 september 2019 - Geschreven door: Pieter Borst

Van S&D Interactive Media naar SDIM

SD Media, S en D, SD Interactive, S en D Media Interactive, en ga zo nog maar even door. We hebben alle verbasteringen van onze bedrijfsnaam inmiddels wel een keer voorbij horen komen. Op zich ook niet gek, makkelijk is onze naam zeker niet. Even los van het feit of het voldoende de lading dekt van wat SDIM is: een full-service online marketing bureau.

Hoe is dat dan ontstaan die naam?

Een veelgestelde vraag, en terecht. Best leuk om te weten namelijk. Het zit als volgt:
Zo’n 15 jaar geleden werd er een bedrijfje opgestart door de heren Sollema en Dirkzwager (S&D – red.). Zoals dat vaker gaat met start ups hadden ze enorm veel vooruitstrevende ideeën die je tegenwoordig onder de noemer Internet of Things, Smart Applications of Augmented Reality zou laten vallen. Die termen waren toen echter nog niet gebruikelijk en dus heette dat ‘Interactive Media’. Zo kwam het dat de naam S&D Interactive Media was geboren en deze bij de KvK werd geregistreerd.

De start up stierf in schoonheid maar de naam bleef bestaan. Dirkzwager (Jan – red.), besloot om voor zichzelf te beginnen en zoals een beginnend ondernemer betaamt, is het zaak om zo min mogelijk kosten te maken, dus ook geen extra inschrijving of naamswijziging bij de KvK. Tot op de dag van vandaag is die inschrijving ongewijzigd gebleven.

Naamswijziging en rebranding?

SDIM heeft in de afgelopen 15 jaar natuurlijk wel gewoon naamsbekendheid opgebouwd en ook een domeinnaam met aardig wat autoriteit. Als je dat gaat veranderen moet de naam wel echt goed zijn. Daarnaast is het vinden van een geschikte naam lang zo makkelijk nog niet en zijn alle combinaties waar een kleur en fruit in zitten wel zo’n beetje vergeven en “Pink Cucumber” viel al snel ook af.

SDIM Online Marketing

De keuze om SDIM voortaan te gebruiken in alle communicatie was eigenlijk best wel voor de hand liggend. Onze domeinnaam is immers sdim.nl, de meeste opdrachtgevers noemen ons ‘Esdim’, we nemen de telefoon op met ‘Esdim’ en ook intern wordt eigenlijk alleen maar gesproken over ‘Esdim’. Daarnaast kun je de letters ook nog heel makkelijk andere afkortingen vormen:
– Strategisch Digitale (en) Intelligente Marketing
– Servicegericht Doelgericht Innovatief Maatwerk
– Specialistische Doorgewinterde Internet Marketeers
– Sophisticated Disruptive Internet Masters
En ga nog maar even zo door…

Kortom. SDIM. SDIM Online Marketing om precies te zijn. En bij een ‘nieuwe’ naam hoor natuurlijk een nieuwe huisstijl. En bij een nieuwe huisstijl ook een redesign van de website. En stickers op de ramen, logo’s aan de muur, op auto’s, pennen, tassen, briefpapier, offertes, and so on, and so on…

Trots

Nu, ruim een half jaar verder, is die een nieuwe huisstijl er (met dank aan HDNK en MP Grafische Vormgeving), is de nieuwe website live (met dank aan wordpress developer New Fountain.) Zijn we er trots op? Zeker weten! Krachtig, simpel, duidelijk en modern. Dus wat doe je dan? Dan laat je het logo 3D-printen en maak je je eigen logolamp! Check onderstaand het zeer geslaagde resultaat! (credits gaan in dit geval naar 3D Orbit uit Haarlem).

Vragen over dit blog?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op