Historie

SDIM is opgericht in 2006 aan de keukentafel in Haarlem. Vanuit het leveren van hoogwaardige Google AdWords campagnes met behulp van eigen tooling groeide het bedrijf in relatief korte tijd uit tot een gerenommeerd online marketing bureau. Anno 2019 werken er bijna 40 man bij SDIM en wordt er gewerkt aan succesvolle full-service online marketing strategieën voor allerlei organisaties.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeOver SDIMOver SDIM

De succesvolle aanpak van SDIM komt nog wel het meest voort vanwege de eigenwijze no-nonsense mentaliteit die binnen het bedrijf heerst. Omdat SDIM altijd al voor alle typen organisaties heeft gewerkt is het bedrijf gedwongen geweest om haar werkzaamheden zo efficiënt mogelijk in te richten en zoveel mogelijk flexibiliteit te bieden. Mede daardoor heeft SDIM bijvoorbeeld jarenlang door middel van eigen tooling de biedingsoptimalisatie van Google AdWords campagnes verzorgt. Simpelweg omdat het beter scoorde dan andere (gratis) tooling en vele malen voordeliger was dan geijkte high-end tooling die op dat moment in de markt beschikbaar waren.

Naast efficiëncy vereist het werken voor alle organisaties ook een enorm hoog servicelevel en kennisniveau. In de top van de markt is dat kennisniveau vaak vanzelfsprekend maar voor kleinere organisaties is het lang niet eenvoudig om tegen haalbare tarieven een dergelijke service en kwaliteit van output te krijgen. Op prijs/kwaliteit niveau is SDIM dan ook moeilijk te kloppen.

De naam

SDIM staat voor S&D Interactive Media. In de loop der jaren veranderde de naam in de ‘volksmond’ naar SDIM. Sinds enige tijd is dit ook de naam die officieel in alle communicatie wordt gebruikt als bedrijfsnaam.

Kantoor

SDIM is sinds 2012 gevestigd aan een prachtig monumentaal aan de Kleine Houtweg in Haarlem. Daarvoor heeft het andere locaties in Haarlem gezeten, waaronder de Kleine Hout- en  Wilhelminastraat.

Groei

Mede door een tweetal overnames van de Ematters SEO diensten en Wazooky AdWords agency in de begindagen. Groeide SDIM uit van een klein bureau naar een volwassen en meer dan volwaardig online marketing bureau. Inmiddels staat de teller op 37 werknemers (en groeiende).

Onafhankelijk

Hoewel SDIM nog altijd onafhankelijk is, vond er begin 2018 een wisseling plaats in de directie. Door een management buy out wordt het bedrijf tegenwoordig geleid door drie personen (Jan Dirkzwager, Tijmen van Duijvenvoorde en Pieter Borst) waarvan twee laatstgenoemden verantwoordelijk zijn voor het dagelijks beleid.