Berichten

Geschreven door:

Google AdWords Prijsextensies nu weergegeven op alle apparaten

Om mensen te helpen bij het vergelijken van verschillende producten introduceerde Google in juli 2016 de prijs extensies.  Deze werden tot heden uitsluitend op mobiele apparaten weer gegeven maar wij worden op onze wenken bediend want nu worden de prijsextensies dus ook weergegeven op andere apparaten. Prijsextensie op Desktop Dit is hoe een prijsextensie wordt weergegeven… Lees meer »

Geschreven door:

Online marketing budget correct? Maximaal resultaat!

Alleen als uw bedrijf correct budgetteert kunt u maximaal resultaat, tegen de juiste kosten, realiseren. SDIM bestaat nu 10 jaar en als we iets nuttigs kunnen zeggen over de rode draad in online advertising dan is het wel over online marketing budgettering bij opdrachtgevers....Lees meer »

Geschreven door:

Content gestolen? Zo meldt u het bij Google

Content marketing, er is vrijwel geen organisatie in Nederland die er niet mee bezig is. Alleen is de ene organisatie creatief in het schrijven van unieke en goede content en is een andere vooral creatief in het kopiëren, oftewel stelen, van andermans werk. Soms worden teksten een-op-een overgenomen, soms worden enkel een paar woorden handig… Lees meer »

Geschreven door:

Producten verkopen via Instagram komt een stap dichterbij!

Sinds de overname van Facebook is er bij Instagram een hoop veranderd; zo zijn er bedrijfsprofielen toegevoegd, kun je sinds enige tijd adverteren en is het algoritme van de nieuwsfeed op de schop gegaan. Facebook is dus druk bezig om nieuwe mogelijkheden binnen Instagram zo optimaal mogelijk uit te rollen. Instagram Shopping Update Adverteren op Instagram heeft het… Lees meer »

Geschreven door:

3 verklaringen voor de grote groei van zoekmachine Bing

In het kader van kennisdeling en educatie schrijft DDMA commissie Search, waar SDIM lid van is, over inhoudelijke online marketingontwikkelingen op het gebied van search en vindbaarheid. Dit keer een artikel over over de opkomst van Bing binnen het zoekmachinelandschap. Google bleef niet geheel verrassend in 2016 de grootste speler onder de zoekmachines. Desondanks wordt Bing een… Lees meer »

Geschreven door:

Belangrijkste rankingfactoren 2016 (Searchmetrics Whitepaper)

Wie zijn website hoger wil laten scoren in Google, moet rekening houden met vele verschillende rankingfactoren. In totaal zijn dit er meer dan 200. Welke waren in 2016 de belangrijkste? En waar moet uw aandacht naar uitgaan in 2017? In de whitepaper van Searchmetrics gebaseerd op data uit de Verenigde Staten worden vele factoren behandeld…. Lees meer »

Geschreven door:

Google Analytics sessie, wat houdt dat eigenlijk in?

In Google Analytics wordt een sessie als volgt beschreven: “Een sessie is de periode waarin een gebruiker actief is op uw website, in uw app, enz. Alle gebruiksgegevens (schermweergaven, gebeurtenissen, e-commerce e.d.) zijn gekoppeld aan een sessie.” Kortom een sessie weerspiegelt een momentopname waarbij een websitebezoek van begin tot eind wordt geregistreerd. Een sessie word… Lees meer »

Geschreven door:

De 10 principes van Accelerated Mobile Pages (AMP)

In het kader van kennisdeling en educatie schrijft DDMA commissie Search over inhoudelijke online marketingontwikkelingen op het gebied van search en vindbaarheid. Dit keer schreef SDIM een meer technisch artikel over accelerated mobile pages(AMP) op Frankwatching.com Het is 2016 en moeilijk te geloven dat surfen op internet via de mobiele telefoon nog steeds frustrerend traag kan zijn…. Lees meer »

Geschreven door:

SDIM sponsor Friends of Search 2017

Als vanzelfsprekend is SDIM ook dit jaar weer actief betrokken en sponsor van Friends of Search. Met diverse sprekers uit binnen- en buitenland is Friends of Search hét nationale congres waar de laatste en belangrijkste ontwikkelingen op SEO- en SEA-gebied aan bod komen. Er zijn nog maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar voor het congres… Lees meer »