Berichten

Geschreven door:

Masterclass Full Funnel Advertising @ Google Amsterdam

Donderdag 11 augustus was het zover. S&D Interactive Media organiseerde in samenwerking met Google voor een inspirerende Masterclass in ‘Full-funnel Advertising’. Zoals de naam al doet vermoeden stond deze middag in het teken van het concept full-funnel advertising. Wat is het, hoe werkt het en vooral wat kun je er nou eigenlijk mee? Voor sommige aanwezigen… Lees meer »

Geschreven door:

Wij zijn Premier Google Partner en daar zijn we trots op!

S&D Interactive Media is sinds kort Premier Google Partner. Deze premier status onderscheidt ons van andere partners op het gebied van kennis, expertise en optimaal inzetten van Google producten. Daar zijn we uiteraard trots op dus leg ik graag uit wat dit precies inhoudt voor onze diensten en de samenwerking met onze opdrachtgevers....Lees meer »

Geschreven door:

Online adverteren in de zomer, doen of niet?

We krijgen geregeld vragen van opdrachtgevers over het adverteren in de zomervakantie periode. Is het nou wel verstandig om door te gaan met adverteren online in de zomer? De redenering achter de vraag is simpel: in de zomer zijn mensen met vakantie en is het daarom niet verstandiger om te stoppen. We gaan er in… Lees meer »

Geschreven door:

Featured snippets

Wanneer de gebruiker een vraagt stelt aan Google kunnen featured snippets (of uitgelichte fragmenten) worden weergegeven in de zoekresultaten van Google. Een featured snippet is een uitgelicht blok bovenaan de zoekresultaten met daarin (een samenvatting van) het antwoord op de vraag. Dit uitgelichte fragment bevat tevens de paginatitel, de URL en een link naar de… Lees meer »

Geschreven door:

Wat is het beste attributiemodel voor uw (online) marketing campagne?

Conversie attributie Bij het berekenen van de waarde van online marketingkanalen maakt 65% van alle online marketeers gebruik van hetzelfde standaard conversie attributiemodel van Google Analytics. Zonde, want de ene campagne vraagt om een hele andere waardeberekening dan de andere. In deze blogpost zet ik de attributiemodellen die Google Analytics biedt op een rijtje zodat… Lees meer »

Geschreven door:

Expanded text ads binnenkort ook in Bing

Bing heeft bekend gemaakt dat in navolging van Google AdWords ook zij zullen starten met de uitrol van langere tekst advertenties, die bij Google AdWords bekend staan als Expanded Text ads. Over deze nieuwe feature in AdWords schreven we kort geleden al, het antwoord van Bing liet dus niet lang op zich wachten. Beter goed gejat dan slecht bedacht? Of toch juist een… Lees meer »

Geschreven door:

Groene AdWords advertenties nu definitief uitgerold

Het was u de afgelopen tijd vast al eens opgevallen, groene advertenties in Google zoekresultaten. Bij de ene zoekopdracht al zichtbaar, bij de andere nog de vertrouwde gele blokjes. Niks bijzonders, Google test immers regelmatig met verschillende advertentieformats. Kennelijk doen de groene blokjes hun werk goed want de groene advertenties zijn inmiddels wereldwijd uitgerold. Positieve… Lees meer »