Berichten

Geschreven door:

Dit zijn de 7 beste presentaties van Friends of Search 2019

De zesde editie van Friends of Search zit er weer op en was wederom een groot succes. Friends of Search 2019 was een inspirerende dag waarvan de belangrijkste presentaties zijn gebundeld in deze blogpost. Een ding werd duidelijk en dat is dat ‘Voice’ steeds belangrijker gaat worden. James Whittaker – AI is coming (and Search… Lees meer »

Geschreven door:

Social Update Advertising – Februari 2019

De mogelijkheden op het gebied van Social Media advertising ontwikkelen razendsnel. Daarom zetten wij maandelijks een aantal belangrijke updates voor u op een rij. Facebook en Instagram Update Budgetoptimalisatie in Facebook – Campaign Budget Optimization Op dit moment is het binnen Facebook Advertising nog mogelijk om te kiezen tussen twee budgetinstellingen: Budgetoptimalisatie op campagneniveau en… Lees meer »

Geschreven door:

Adverteren op Pinterest beschikbaar in Nederland

Adverteren op Pinterest is bij uitstek de manier om awareness voor uw producten of merk te genereren bij uw doelgroep. Meer dan 250 miljoen mensen maken wereldwijd gebruik van het platform om inspiratie en ideeën op te doen voor de meest uiteenlopende onderwerpen; van woninginrichting en kleding tot recepten. Zij gebruiken dit platform om in… Lees meer »

Geschreven door:

Friends of Search 2019 staat voor de deur

Aanstaande woensdag is het zover. Dan vindt de zesde editie van Friends of Search plaats. Friends of Search (FoS) is in de loop der jaren uitgegroeid tot het belangrijkste evenement voor online marketeers en search specialisten in de Benelux en daar buiten. SDIM is als trotse hoofdsponsor uiteraard van de partij....Lees meer »

Geschreven door:

Concurreert u niet per ongeluk met uzelf in Google Shopping?

In 2018 introduceerde Google het nieuwe CSS Partner-programma dat sinds livegang veel stof heeft doen opwaaien. In dit artikel komt u te weten hoe affiliates hun eigen CSS gebruiken en waarom het voor een adverteerder nadelig kan zijn om ook via affiliates te adverteren binnen het Shopping-platform van Google. Affiliates weten slim in te spelen op… Lees meer »

Geschreven door:

Betalen voor conversies in Display campagnes

Google heeft op 13 december 2018 de optie “betalen voor conversies” beschikbaar gesteld. Bij het opzetten van Display campagnes in Google Ads kan je nu kiezen voor drie verschillende momenten waarop je wordt gefactureerd: Zichtbare vertoningen Klikken Conversies Betalen voor zichtbare vertoningen Als je kiest voor zichtbare vertoningen, dan factureert Google Ads de mediakosten bij… Lees meer »

Geschreven door:

Emerce Google Analytics User Conference 2018

Met data houdt men online en offline van alles bij wat te maken heeft met het doen en laten van een bedrijf en de mensen die in contact komen met het bedrijf. Het doel hiervan is om het product/de dienst waar je zelf in gelooft bij de juiste doelgroep te krijgen en deze ervan te… Lees meer »

Geschreven door:

Emerce Performance – De Belangrijkste Take Aways

Emerce Performance 2018 Onlangs was SDIM aanwezig bij het Emerce Performance Event, waar meerdere sprekers hun mening en ervaring deelden over Performance Marketing. In dit artikel delen wij een aantal take aways die u kunt gebruiken bij het versterken van uw Online Marketing Strategie. Gebruik POAS in plaats van ROAS Vergeet return on ad spend… Lees meer »

Geschreven door:

Benchmark data van Google: prijsvergelijking via Shopping

Vorige week kondigde Google een nieuwe betá aan: prijsvergelijkingen voor Shopping advertenties (of Price Benchmarks for Shopping Ads). Daarmee stelt Google nuttige benchmark data beschikbaar adverteerders. Benchmark data in Google Shopping Als grootste prijsvergelijker ter wereld heeft Google Shopping een oneindige bak aan data van webshops beschikbaar. Met die data zijn uiteraard allerlei interessante analyses… Lees meer »

Geschreven door:

Data Driven Marketing Onderzoek 2018, de belangrijkste insights

Deze week publiceerde branchevereniging DDMA voor de derde keer op rij het jaarlijkse Data Driven Marketing Onderzoeksrapport. Als deelnemer aan het onderzoek delen wij uiteraard graag de belangrijkste uitdagingen, trends en discussies op het gebied van datagedreven marketing met je. Maar waar wij vooral enthousiast over zijn, is de leuke extra feature van dit jaar:… Lees meer »