Berichten

Geschreven door:

Het verschil tussen de AVG en de ePrivacy Verordening simpel uitgelegd

Op 25 mei 2018 treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. Net zoals bij elke nieuwe wet die het bedrijfsleven krijgt opgelegd, roept de implementatie van de nieuwe privacywetgeving bij veel organisaties vragen op. Daarnaast is er bij veel organisaties verwarring over de AVG en de ePrivacy Verordening. Is dat nu hetzelfde of staan… Lees meer »

Geschreven door:

S&D Interactive Media bestaat 10 jaar!

2017, het jaar dat SDIM 10 jaar bestaat. Wat begon aan de keukentafel van een kleine woning in het centrum van Haarlem, is uitgegroeid tot een succesvol online marketing bureau, dat zich met de top van Nederland mag meten. Deze mijlpaal moest natuurlijk worden gevierd, en dat is gelukt. Bijvoorbeeld door In het voorjaar met… Lees meer »

Geschreven door:

Omzet programmatic advertising in 2016 met 20% gegroeid

Programmatic Advertising is in 2016 met 20% sterk gegroeid, naar een omzet van 225 miljoen euro in Nederland. Programmatic video laat een omzetstijging zien van 95% en heeft daardoor nu een 15% omzetaandeel binnen programmatic advertising. Ook mobile inventory blijft groeien. 35% van de exchange omzet komt uit mobiel of tablet. Dit en meer blijkt… Lees meer »

Geschreven door:

Google for Jobs: laat uw vacatures beter opvallen

Google heeft ‘Google for Jobs’ aangekondigd. Google for Jobs zijn previews van vacatures die direct op de zoekresultatenpagina worden getoond. Door op de preview te klikken komen gebruikers bij een uitgebreidere beschrijving van de vacature en wordt de mogelijkheid geboden door te klikken naar de website of het jobplatform. Een mooie kans op extra conversies… Lees meer »

Geschreven door:

Sessiekwaliteit – Google Analytics

Google Analytics heeft sinds kort een nieuw rapport toegevoegd: sessiekwaliteit. In dit rapport wordt getoond waar de gebruiker zich in het conversieproces bevindt. Het sessiekwaliteitrapport heeft overeenkomsten met het learning-algoritme dat Google onder andere gebruikt om slimme doelen te bepalen. In deze blogpost leest u alles over het nieuwe rapport en hoe u er gebruik… Lees meer »

Geschreven door:

Transparantie Programmatic Advertising

IAB Nederland, de brancheorganisatie voor marketinginnovatie en digitaal adverteren, waar SDIM uiteraard lid van is, merkte op dat er in toenemende mate vragen werden gesteld over de kosten van programmatic advertising. Om de transparantie en het daarbij behorende vertrouwen te bevorderen, heeft de IAB Taskforce Programmatic deze week de ‘Checklist Transparantie Programmatic Advertising’ gepubliceerd. SDIM… Lees meer »

Geschreven door:

AdWords komt met uitgebreidere kwaliteitsscore rapportage (incl. historie)

Deze week heeft Google op de AdWords-blog aangekondigd dat zij diverse wijzigingen in hun AdWords kwaliteitsscore rapportage gaan doorvoeren. En dat is belangrijk nieuws voor iedereen die op Google adverteert. Google beloont namelijk AdWords campagnes die van hogere kwaliteit zijn en veelal is dit een beloning in de vorm van een korting per klik en hogere… Lees meer »

Geschreven door:

Bundel de krachten van search- en social advertising campagnes

Ondanks het feit dat een integrale aanpak van search-campagnes steeds belangrijker is voor iedere online marketing strategie, weten veel organisaties nog niet of het inzetten van social advertising (Facebook, Instagram, LinkedIn et cetera) in combinatie met search advertising (AdWords, Bing) onder aan de streep tot meer omzet leidt. Daarnaast worstelen vele ervan nog met de manier waarop ze… Lees meer »