Berichten

Geschreven door:

Social Update – Juni 2019

Binnen Social zien wij bijna dagelijks veranderingen worden doorgevoerd in de mogelijkheden en algoritmes van de verschillende media. Ook voor Marketeers veranderen de best practices continu. Iedere maand zetten wij de belangrijkste wijzigingen op een rij. Deze maand een uiteenlopende update met nieuws over Snapchat, Facebook, LinkedIn en YouTube. Snapchat publiceert onderzoek naar Global Trends… Lees meer »

Geschreven door:

Bing Shopping vanaf nu beschikbaar in Nederland!

De lancering van Bing Shopping in Nederland is een feit. Dit brengt zeer interessante kansen met zich mee als u online producten verkoopt in een webshop. Bing Shopping, voorheen Bing Product Ads genoemd, is in november 2017 gelanceerd in de Verenigde Staten. Het is bijna de identieke tweeling Google Shopping. Het verschil met standaard zoekmachine… Lees meer »

Geschreven door:

Effecten van de Google core update van juni 2019

Op maandag 3 juni kondigde Danny Sullivan van Google aan dat er een grote Google core update zou worden uitgerold. Dit betreft een update aan het algoritme van Google. Na vijf dagen volgde het bericht dat de update volledig was geïmplementeerd. Wat de update precies inhoudt, wat de gevolgen zijn en wat u kunt doen… Lees meer »

Geschreven door:

Facebook Agency Day Dublin 2019 – De Key Take Aways

Op vrijdag 17 mei 2019 werd op het Europese hoofdkantoor van Facebook de Agency Day 2019 gehouden. Het thema was ‘A deep dive into Facebook Performance Marketing’. Michelle Oude Groen en Ruud Oostdam waren hier namens SDIM aanwezig om de contacten met Facebook verder te intensiveren en op de hoogte te worden gebracht van de… Lees meer »

Geschreven door:

Google vereenvoudigt programmatic advertising met first price auctions

Google heeft op 6 maart 2019 aangegeven dat het model wordt, waarmee wordt bepaald hoeveel je voor een advertentievertoning moet betalen niet meer via het Second-Pricing principe werkt, maar via het First-Pricing principe. Second-Pricing vs. First-Pricing Bij Second-Pricing is de prijs die je betaalt voor een reclamevertoning de hoogste prijs die is geboden (door de… Lees meer »

Geschreven door:

Social Update – Mei 2019

De mogelijkheden op het gebied van Social Media advertising ontwikkelen razendsnel. Daarom zetten wij maandelijks een aantal belangrijke updates voor u op een rij. Facebook Update Facebook redesign app Begin mei heeft de CEO van Facebook, Mark Zuckerberg aangekondigd dat het platform een de grootste metamorfose van de afgelopen 15 jaar zal ondergaan. De twee… Lees meer »

Geschreven door:

Googlebot gebruikt nieuwste versie Chrome

Google gebruikte voorheen een web rendering service met een oude versie van Chrome om pagina’s op te nemen in de Search-index. Namelijk Chrome 41. Op 7 mei 2019, kondigde Google aan dat Googlebot is geüpdatet naar de nieuwste versie van Chrome. Bovendien geeft Google aan hun crawler voortaan up-to-date te houden. Wat is Googlebot? Googlebot… Lees meer »

Geschreven door:

Google Discover voor meer verkeer naar je website

Wat is Google Discover? Google Discover (voorheen Google feed) is een persoonlijke contenthub die informatie toont op basis van jouw persoonlijke interesses. Deze informatie is zichtbaar in de Google app en in de browser op je Android telefoon op de website van Google. Google Discover stelt op algoritmische wijze een feed samen op basis van… Lees meer »

Geschreven door:

Bing Ads is nu Microsoft Advertising

Naamsverandering is een Hot Item, niet alleen in het land van huwelijken en scheidingen maar ook in de Online Advertising wereld. Nadat Google in juli 2018 de naam van haar advertentieplatform AdWords veranderde in Google Ads  was er vandaag het, onverwachte, nieuws dat de naam Bing Ads wordt verruild voor Microsoft Advertising. Werk aan de… Lees meer »

Geschreven door:

Getest: de beste SEO ranking tools 2019

Wij vergeleken 20 verschillende rank tracking tools. Anno 2019 zijn er veel aanbieders van rank tracking tools. Goed nieuws voor SEO-ers en website-eigenaren, want dit betekent meer keuze, van eenvoudig tot high-end. Maar de ene tracking tool is de andere niet. En de prijsstructuur is niet altijd transparant. Daarom hebben wij dit jaar weer de verschillende… Lees meer »