Berichten

Geschreven door:

Google Ads of Google Marketing Platform?

Welke tool kun je het beste inzetten als je besluit om programmatic advertising in te zetten? Programmatic advertising is onmisbaar geworden adverteerders, zeker bij de inzet van meerdere kanalen naast search – video, display, social etc -. Voor programmatic advertising is de inzet van een DSP (demand-side-platform) een voorwaarde....Lees meer »

Geschreven door:

Google Ads parallelle tracking

Parallelle tracking werd eind mei door Google geïntroduceerd als optionele functie in Google Ads (voorheen Google AdWords). Op dit moment is lineaire tracking de standaard klikmeting in Google Ads, maar dit gaat veranderen naar parallelle tracking. Wat betekent dat voor u? Lineaire tracking; wat is dat? Bij lineaire tracking landen gebruikers niet direct op de toegevoegde… Lees meer »

Geschreven door:

Slim gebruik van Google’s nieuwe YouTube-formats

Google introduceerde onlangs een aantal nieuwe YouTube-formats: Trueview for Action, Trueview for Reach en Maximize Lift. Daarnaast gaan we binnenkort allemaal gebruik maken van de nieuwe AdWords-interface. Het is dus niet alleen belangrijk om te weten wanneer je welk format inzet, maar ook waar je het vindt in de nieuwe interface. Lees de rest van… Lees meer »

Geschreven door:

Online adverteren in de zomer, doen of niet?

SDIM krijgt geregeld de vragen over adverteren in de zomer. Is het nou wel verstandig om door te gaan met adverteren online in de vakantieperiode? De redenering achter de vraag is simpel: in de zomer zijn mensen met vakantie en is het daarom niet verstandiger om te stoppen. Voor het gemak gaan we er in… Lees meer »

Geschreven door:

WhatsApp opent de deuren voor adverteerders

Adverteerders opgelet, WhatsApp is bereid om de deuren open te zetten voor adverteerders. In de nieuwe servicevoorwaarden geeft WhatsApp aan dat zij meer gaan samenwerken met Facebook om zodoende de kwaliteit en de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren....Lees meer »

Geschreven door:

10 basisvragen bij je maandelijkse check in Google Analytics (Frankwatching.com)

Met een goed ingesteld Google Analytics-account kun je de correcte data verzamelen. Vervolgens kun je de wensen van de bezoeker beter snappen en daarna verbeteringen doorvoeren in je website, communicatie en aanbod, met als uitkomst het behalen van je bedrijfsdoelen. Voor de doorgewinterde webanalist is dit misschien voor de hand liggende kost, maar voor iedereen waarvan… Lees meer »

Geschreven door:

Google Marketing Live 2018: advertising that works for everyone

Als Google iets te melden heeft dan doen ze dat meestal goed. En zo bleek ook weer op Google Marketing Live 2018 in San José. Niet alleen de officiële bekendmaking van de nieuwe merknamen Google Marketing Platform en Google Ads – wat inmiddels al geen nieuws meer was – maar ook een karrevracht aan nieuwe… Lees meer »

Geschreven door:

Conversational interfaces: wat en waarom?

Of je ze inmiddels hebt omarmd of niet, conversational interfaces zijn een hot topic in communicatieland. Steeds meer bedrijven geloven in de impact van chatbots of virtuele assistenten en haken in op deze digitale innovatie. In dit blog wordt uitgelegd wat het conversational web inhoudt. Ook leg ik uit waarom je als bedrijf deze ontwikkeling… Lees meer »

Geschreven door:

Google AdWords wordt Google Ads

Op donderdag 27 juni werd aangekondigd dat het vertrouwde Google AdWords van naam zal veranderen. Google AdWords bestaat alweer bijna 18 jaar, maar vanaf 24 juli 2018 zal Google AdWords worden omgedoopt tot Google Ads. Wat verandert er bij Google Ads? Vanaf 24 juli 2018 gaat het nieuwe merk Google Ads live. Vanaf dat moment… Lees meer »

Geschreven door:

Alle stappen voor het creëren van een video

Videocontent is op dit moment de snelst groeiende vorm van adverteren en is niet meer weg te denken als marketingtool. Naar verwachting bestaat 80% van alle social media content in 2019 uit video. Dat betekent veel nieuwe mogelijkheden maar ook beperkingen. Je kunt online iedereen bereiken maar aandacht is schaars. De grootste uitdaging bij het… Lees meer »