De allerlaatste ontwikkelingen, helder uitgelegd

SDIM Online Marketing Blog

HomeBerichten
Verfijn resultaten
15 mei 2020

Waarom tóch starten met handmatige CPC?

Alle bedrijven streven uiteindelijk naar hetzelfde, betere resultaten. Een waardevol kanaal om tot betere resultaten te komen, is Google Ads. Om een Google Ads campagne zo efficiënt mogelijk in te zetten, zijn de campagne-indeling en campagne-instellingen van essentieel belang.

6 mei 2020

Online Marketing en AVG

Een online marketingbureau en een juridisch adviesbureau lijken op het eerste gezicht twee verschillende dingen. Toch werken deze twee regelmatig samen. De toename van data- en privacy-issues online zorgt er voor dat een online marketing aanpak ook een juridisch advies component bevat. Hoe dat werkt leest u hier.

Waarom ROAS niet zaligmakend is

Welk deel van het marketingbudget levert voldoende op? Een vraag waarop bedrijven vaak geen eenduidig antwoord hebben. Er zijn meerdere manieren om inzicht in rendement op marketing te verkrijgen waarvan Return on Advertising Spend (ROAS) misschien wel de bekendste is. Als indicator voor het totale succes van een online marketingstrategie schiet ROAS echter tekort. In dit blog leest u hoe dat zit.

1 mei 2020

Social Update – april 2020

Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media kanalen. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel zetten we de belangrijkste nieuwtjes van april 2020 op een rij.

22 april 2020

Gratis/organisch in Google Shopping

Gisteren (21 april 2020) kondigde Bill Ready, President Commerce bij Google, op het Google Blog aan dat Google haar Shopping dienst gratis zal gaan aanbieden aan retailers. Uiteraard betekent dit niet dat betalen voor Shopping campagnes verdwijnt. Google breidt het platform simpelweg uit, waardoor het ook voor niet-adverteerders mogelijk wordt zichtbaar te zijn op het shopping platform. Hoe het precies werkt leest u in dit blog.

7 april 2020

Social update – maart 2020

Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel zetten we de belangrijkste nieuwtjes van maart 2020 op een rij.

3 april 2020

Google stelt advertentietegoed beschikbaar

Om bedrijven tijdens deze uitdagende en moeilijke tijden te ondersteunen heeft Google aangekondigd om een advertentiebudget aan te bieden van $800 miljoen aan kleine en middelgrote (MKB) bedrijven, gezondheidsorganisaties, regeringen, en gezondheidswerkers. Hoe dat precies zit leest u hier. 

 

2 april 2020

De invloed van thuis werken op Google Analytics data

Om het maximale uit Google Analytics te halen is het belangrijk dat de data zo schoon mogelijk is. Echter ziet SDIM de afgelopen weken bij veel klanten de sessies onnatuurlijk stijgen door eigen/intern verkeer van thuiswerkers. Dit vertroebelt de cijfers enorm van Google Analytics en is er slecht voor de betrouwbaarheid van de data. SDIM beantwoordt de belangrijkste vragen en toepassingen omtrent het belang van IP-adressen filteren in Google Analytics tijdens de corona crisis in deze blog.