Berichten

Geschreven door:

Facebook Analytics Introduceert Omni-channel

Benieuwd hoe de doelgroep zich beweegt tussen de verschillende kanalen op de website, Facebook pagina of App voordat zij een specifieke conversie hebben behaald? Facebook Analytics heeft een nieuwe feature gelanceerd tijdens de F8 2018 developer conference die het mogelijk maakt om de customer journey van een Facebook bezoeker inzichtelijk te maken via omni-channel data…. Lees meer »

Geschreven door:

Alles wat u moet weten over YouTube for non-profits

Google biedt naast haar Google Ad Grants programma ook een non-profitprogramma voor YouTube. Met dit programma hebben non-profit organisaties toegang tot unieke YouTube-functies. Wilt u weten wat de vereisten zijn? Hoe u zich kunt aanmelden? En wat de unieke YouTube-functies zijn? Als partner van Techsoup geven wij u hieronder alle informatie. Non-profitprogramma YouTube Als, goedgekeurde,… Lees meer »

Geschreven door:

Google Analytics Dataretentie

Vanaf 25 mei 2018 geldt de nieuwe Europese regeling over de verwerking van persoonsgegevens van Europese staatsburgers en het vrije verkeer van die gegevens. Deze Europese regeling heeft ervoor gezorgd dat vele bedrijven, wereldwijd, zich de afgelopen tijd bezig hebben gehouden met het aanpassen van de manier waarop er om wordt gegaan met data en… Lees meer »

Geschreven door:

Smart Display Campagnes

Geef Google creatives, een budget en een doel-CPA en Google doet de rest. Dat is het idee van Smart Display in Google AdWords. Sinds 20 april zijn deze Smart Display Campagnes beschikbaar gemaakt voor alle adverteerders. Wederom een grote stap op het gebied van Marketing Automation. Maar wat doet Smart Display precies en is het… Lees meer »

Geschreven door:

Overlays, aanbiedingen en meer toevoegen aan dynamische advertenties binnen Facebook

Maakt u gebruik van dynamische advertenties binnen Facebook? Wilt u uw dynamische advertenties laten opvallen? Maak dan gebruik van de diverse mogelijkheden die Facebook biedt. Zo kunt u overlays en aanbiedingen toevoegen en kunt u bovendien een aantal aanpassingen doorvoeren binnen uw carrousel. Meer weten? Lees hieronder verder. Overlay Door het toevoegen van een overlay… Lees meer »

Geschreven door:

Full-funnelmarketing case: de online-marketingaanpak van Feenstra

Installatie- en servicebedrijf Feenstra verkoopt, verhuurt en onderhoudt cv-ketels en levert daarnaast ventilatie-, energie- en beveiligingsinstallaties aan particulieren en bedrijven door heel Nederland. Het bedrijf is nu vooral bekend om zijn verwarmingsproducten, maar binnen de online-marketingstrategie van 2018 staan de particuliere consument en Feenstra’s assortiment beveiligingsproducten centraal. Maar hoe breng je een specifiek assortiment onder… Lees meer »

Geschreven door:

IAB Ad Spend Study 2017: Digitaal groter dan traditionele media

Zoals we inmiddels gewend zijn publiceert Deloitte, in opdracht van het IAB Nederland, ieder half jaar de Online Ad Spend Study. Dit keer gaat het om de resultaten over het volledige jaar 2017. De belangrijkste conclusies: De totale digitale advertentiemarkt is met 9% gestegen. 42% van alle digital advertising uitgaven waren op mobiel. De stijging van de… Lees meer »

Geschreven door:

Google Shopping Actions

Vorige week kondigde Google op haar internationale blog Google Shopping Actions aan. Hiermee wil Google het kopen van producten nog gemakkelijker maken voor de gebruikers van de zoekmachine. Met Google Shopping Actions kun je namelijk direct in de zoekmachine afrekenen. U begrijpt het goed: een bezoeker hoeft niet eens meer een website te bezoeken om… Lees meer »

Geschreven door:

Mobile-first indexing uitgerold

Na 1.5 jaar testen en monitoren van diverse websites in verschillende branches, is het zo ver.  Google is officieel gestart met het migreren van websites naar de “Mobile-first indexing”. Eind 2016 deed collega Bart in zijn blog al een boekje open over deze aankomende verandering. Mobiele sites zullen voortaan eerst worden geïndexeerd i.p.v. de desktop versie…. Lees meer »

Geschreven door:

Programmatic advertising: voorkom fraude met ads.txt

In de afgelopen tijd is programmatic advertising zeer populair geworden in de online marketing wereld. Reden? De automatisering van advertentieverkoop biedt efficiënte mogelijkheden om op grote schaal marketingboodschappen te vertonen aan individuen. Met de automatisering is helaas ook een stukje menselijke controle verloren gegaan. Je neemt namelijk niet meer direct contact op met de verkoper… Lees meer »