Berichten

Geschreven door:

Het is officieel: Google Penguin 4.0 is uitgerold

Na de vele fluctuaties in de zoekresultaten van de afgelopen dagen heeft Google vandaag officieel bevestigd dat de uitrol van Google Penguin 4.0 is begonnen. Na een periode van ontwikkelen en testen is de laatste versie van de Penguin update wereldwijd aan het uitrollen. Het is al bijna twee jaar geleden dat de vorige Penguin… Lees meer »

Geschreven door:

AdWords bodaanpassing per apparaat nu afzonderlijk mogelijk

Google kondigde het een aantal maanden geleden al aan en sinds kort is het daadwerkelijk mogelijk om een bodaanpassing te doen op alle apparaat types afzonderlijk, dus ook tablets. Een zeer goede ontwikkeling in onze ogen! Wat is een Bodaanpassing op Apparaat Google onderscheid verschillende apparaattypes. Te weten: Computers, mobiele apparaten en tablets. Het is… Lees meer »

Geschreven door:

Google Analytics property verhuizen naar een ander account

Eindelijk! Het is nu mogelijk om een property binnen een Google Analytics account te verhuizen naar een ander account! Deze feature staat al jarenlang bovenaan onze wenslijst wat verbeteringen betreft binnen Google Analytics. Nu is het dan eindelijk mogelijk om met (bijna) één druk op de knop een property te verhuizen naar een ander account....Lees meer »

Geschreven door:

LinkedIn Conversie Tracking

  LinkedIn is al langere tijd het ideale kanaal voor bedrijven om hoge kwaliteit leads te generen. Door de uitstekende targeting mogelijkheden is het gemakkelijk om de juiste doelgroep samen te stellen. Lange tijd was het niet mogelijk om vanuit LinkedIn conversies te meten maar daar is verandering in gekomen door middel van de LinkedIn… Lees meer »

Geschreven door:

Mobiele pagina’s met pop-ups ranken straks minder

Twee jaar geleden heeft Google een ‘mobile friendly’ label gelanceerd. Deze had als doel om aan te geven of een website voor mobiel gebruik is geoptimaliseerd en zo betere zoekresultaten te generen voor de gebruiker. Aangezien nu 85% van de websites aan het label voldoet heeft Google het label verwijderd. Alhoewel mobielvriendelijkheid van de site nog… Lees meer »

Geschreven door:

Masterclass Full Funnel Advertising @ Google Amsterdam

Donderdag 11 augustus was het zover. S&D Interactive Media organiseerde in samenwerking met Google voor een inspirerende Masterclass in ‘Full-funnel Advertising’. Zoals de naam al doet vermoeden stond deze middag in het teken van het concept full-funnel advertising. Wat is het, hoe werkt het en vooral wat kun je er nou eigenlijk mee? Voor sommige aanwezigen… Lees meer »

Geschreven door:

Wij zijn Premier Google Partner en daar zijn we trots op!

S&D Interactive Media is sinds kort Premier Google Partner. Deze premier status onderscheidt ons van andere partners op het gebied van kennis, expertise en optimaal inzetten van Google producten. Daar zijn we uiteraard trots op dus leg ik graag uit wat dit precies inhoudt voor onze diensten en de samenwerking met onze opdrachtgevers....Lees meer »

Geschreven door:

Online adverteren in de zomer, doen of niet?

We krijgen geregeld vragen van opdrachtgevers over het adverteren in de zomervakantie periode. Is het nou wel verstandig om door te gaan met adverteren online in de zomer? De redenering achter de vraag is simpel: in de zomer zijn mensen met vakantie en is het daarom niet verstandiger om te stoppen. We gaan er in… Lees meer »

Geschreven door:

Featured snippets

Wanneer de gebruiker een vraagt stelt aan Google kunnen featured snippets (of uitgelichte fragmenten) worden weergegeven in de zoekresultaten van Google. Een featured snippet is een uitgelicht blok bovenaan de zoekresultaten met daarin (een samenvatting van) het antwoord op de vraag. Dit uitgelichte fragment bevat tevens de paginatitel, de URL en een link naar de… Lees meer »