Berichten

Geschreven door:

IAB Ad Spend Study 2017: Digitaal groter dan traditionele media

Zoals we inmiddels gewend zijn publiceert Deloitte, in opdracht van het IAB Nederland, ieder half jaar de Online Ad Spend Study. Dit keer gaat het om de resultaten over het volledige jaar 2017. De belangrijkste conclusies: De totale digitale advertentiemarkt is met 9% gestegen. 42% van alle digital advertising uitgaven waren op mobiel. De stijging van de… Lees meer »

Geschreven door:

Google Shopping Actions

Vorige week kondigde Google op haar internationale blog Google Shopping Actions aan. Hiermee wil Google het kopen van producten nog gemakkelijker maken voor de gebruikers van de zoekmachine. Met Google Shopping Actions kun je namelijk direct in de zoekmachine afrekenen. U begrijpt het goed: een bezoeker hoeft niet eens meer een website te bezoeken om… Lees meer »

Geschreven door:

Mobile-first indexing uitgerold

Na 1.5 jaar testen en monitoren van diverse websites in verschillende branches, is het zo ver.  Google is officieel gestart met het migreren van websites naar de “Mobile-first indexing”. Eind 2016 deed collega Bart in zijn blog al een boekje open over deze aankomende verandering. Mobiele sites zullen voortaan eerst worden geïndexeerd i.p.v. de desktop versie…. Lees meer »

Geschreven door:

Programmatic advertising: voorkom fraude met ads.txt

In de afgelopen tijd is programmatic advertising zeer populair geworden in de online marketing wereld. Reden? De automatisering van advertentieverkoop biedt efficiënte mogelijkheden om op grote schaal marketingboodschappen te vertonen aan individuen. Met de automatisering is helaas ook een stukje menselijke controle verloren gegaan. Je neemt namelijk niet meer direct contact op met de verkoper… Lees meer »

Geschreven door:

Adwords Universal App Campaign (UAC)

Inmiddels zijn er in Google diverse Smart Bidding-strategieën die je kunt inzetten voor je campagnes.  Deze trend was al zichtbaar toen Google de ‘smart app’ campagne lanceerde oftewel; de Universal App Campaign (UAC). In deze blog behandelen we de voordelen en instellingen voor een  ‘app install’  campagne. De UAC instelling  is beschikbaar in Adwords als… Lees meer »

Geschreven door:

Wat zijn de beste HTML-5 bannerformaten om te gebruiken in het Google Display Netwerk?

Google ondersteunt 20 verschillende bannerformaten voor het Google Display Netwerk in 4 verschillende categorieën; vierkant en rechthoekig, skyscraper, leaderboard en mobiel. De HTML-5 bannerformaten die Google ondersteunt vindt u in onderstaande afbeelding. Naast onderstaande 20 bannerformaten zijn er nog enkele advertentieformaten die regionaal beschikbaar zijn in Polen, Rusland, Zweden, Denemarken en Noorwegen, deze advertentieformaten laten… Lees meer »

Geschreven door:

Google AdWords Audiences, de basis van een succesvolle campagne

Als Google Premier Partner volgt SDIM de ontwikkelingen op het gebied van de Googles Tripple A’s (Attribution, Automation, Audiences) op de voet. Vooral Audiences krijgt de laatste tijd veel aandacht mede dankzij de stijgende populariteit van Googles automatische biedstrategieën. Toch maakt nog niet iedereen optimaal gebruik van Google AdWords Audiences. Googles automatische biedstrategieën Automatisch bieden… Lees meer »

Geschreven door:

Klikfraude met mobile apps: oude trucjes in nieuw jasje

Apps spelen een belangrijke rol in ons smartphonegebruik en zijn voor veel bedrijven een steeds groter onderdeel van hun (digitale) businessstrategie. De stijging in advertentiebudgetten voor mobile app advertising heeft in de laatste jaren helaas ook gezorgd voor vernieuwde vormen van fraude. Bronnen schatten de schade van advertentiefraude in 2016 op 350 miljoen dollar en… Lees meer »

Geschreven door:

Het effect van Artificial Intelligence en Machine Learning op SEA

Collega Wouter deelde in zijn blog al de beste presentaties van Friends of Search, maar deze presentaties waren voornamelijk gericht op SEO. Uiteraard zijn er binnen SEA ook veel interessante ontwikkelingen. In dit tweede verslag van het grootse SEO- en SEA-congres van Nederland ‘Friends of Search’ worden daarom de belangrijkste learnings vanuit een grotendeels SEA-oogpunt gedeeld…. Lees meer »

Geschreven door:

Whitepaper Google Ad Grants 2018 – Een overzicht van alle veranderingen

Per 1 januari 2018 heeft Google een aantal belangrijke wijzigingen aangebracht in het beleid van Google Ad Grants. Wijzigingen die voor iedereen die met Grants werkt van toepassing zijn en actie vereisen. Google heeft namelijk aangegeven wanneer zij een overtreding constateren zij wel eerst contact met de accountbeheerder opnemen, maar indien hun aanbevelingen genegeerd worden… Lees meer »