Berichten

Geschreven door:

Wat is het beste attributiemodel voor uw (online) marketing campagne?

Conversie attributie Bij het berekenen van de waarde van online marketingkanalen maakt 65% van alle online marketeers gebruik van hetzelfde standaard conversie attributiemodel van Google Analytics. Zonde, want de ene campagne vraagt om een hele andere waardeberekening dan de andere. In deze blogpost zet ik de attributiemodellen die Google Analytics biedt op een rijtje zodat… Lees meer »

Geschreven door:

Expanded text ads binnenkort ook in Bing

Bing heeft bekend gemaakt dat in navolging van Google AdWords ook zij zullen starten met de uitrol van langere tekst advertenties, die bij Google AdWords bekend staan als Expanded Text ads. Over deze nieuwe feature in AdWords schreven we kort geleden al, het antwoord van Bing liet dus niet lang op zich wachten. Beter goed gejat dan slecht bedacht? Of toch juist een… Lees meer »

Geschreven door:

Groene AdWords advertenties nu definitief uitgerold

Het was u de afgelopen tijd vast al eens opgevallen, groene advertenties in Google zoekresultaten. Bij de ene zoekopdracht al zichtbaar, bij de andere nog de vertrouwde gele blokjes. Niks bijzonders, Google test immers regelmatig met verschillende advertentieformats. Kennelijk doen de groene blokjes hun werk goed want de groene advertenties zijn inmiddels wereldwijd uitgerold. Positieve… Lees meer »

Geschreven door:

Grote wijzigingen advertentieplatform Google AdWords

Nu meer dan de helft van al het zoekverkeer komt vanaf een mobiel of tablet, heeft Google tijdens de Performance Summit van afgelopen dinsdag een aantal grote wijzigingen aan het advertentieplatform aangekondigd. SDIM heeft deze summit met grote interesse gevolgd en somt de belangrijkste veranderingen voor u op....Lees meer »

Geschreven door:

Google AdWords Expanded Text Ads (ETA’s)

Laatste update: 26 juli 2016 Vanaf 26 juli 2016 zullen ook in Nederland alle Google Text Ads een nieuw formaat krijgen. Zo zullen de nieuwe tekst ads qua copy 50% meer ruimte bieden en tot 20% hogere CTR’s kunnen opleveren. SDIM was vooruitlopend op deze uitrol in NL onderdeel van de beta-testgroep die Google heeft… Lees meer »

Geschreven door:

Instagram test contactknop

Instagram heeft recent een nieuwe contactknop gelanceerd waarmee gebruikers een gesprek met een bedrijf kunnen starten. En dat biedt mogelijkheden voor adverteerders aangezien het hen in de gelegenheid stelt om nog gemakkelijker met hun doelgroep via dit social media kanaal in contact te komen. In deze blog licht ik de belangrijkste highlights van de nieuwe… Lees meer »

Geschreven door:

Adblocker gebruikersonderzoek IAB Nederland

7% van de adblocker gebruikers is gestopt met het gebruik van adblocker-software. 47% heeft tenminste één website op een whitelist gezet. 18% geeft aan dit in de toekomst te gaan doen. Door de bewustwordingscampagne is ‘whitelisting’ in Nederland bijna verdubbeld. Het belangrijkste argument voor consumenten om dit te doen is om de website haar inkomsten… Lees meer »