Berichten

Geschreven door:

Google verhoogt aantal penalty’s spamacties gestructureerde data

Google bracht onlangs Google Webspam Report 2016 uit en daar staan zoals altijd een aantal interessante bevindingen in. Het brengt de belangrijkste webspamtrends van 2016, de meest voorkomende penalty’s en wat Google hiertegen heeft gedaan in kaart. En nog veel meer. SDIM vat de belangrijkste bevindingen voor u samen. De hoogtepunten uit het Google webspam-rapport… Lees meer »

Geschreven door:

Google Posts ‘experiment’ verder uitgebreid

Google Posts, de mogelijkheid om content direct in de zoekresultaten te publiceren, is vanaf vorige maand ook voor Amerikaanse en Braziliaanse musea, muzikanten en sportclubs beschikbaar. Helaas moeten commerciële en Nederlandse bedrijven nog even wachten voor ook zij ermee aan de slag kunnen. Maar dat betekent niet dat u zich nog niet in deze functionaliteit… Lees meer »

Geschreven door:

Online in Nederland groter dan andere reclamevormen samen. Search heeft nog steeds het grootste aandeel

De online advertentiemarkt is in 2016 met 11,3% explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Digital advertising liet hiermee traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich. De toename in digitale advertentie-uitgaven vindt plaats over de hele breedte van de markt. En zowel display- als search advertising groeiden met dubbele cijfers… Lees meer »

Geschreven door:

100/100 in Google PageSpeed Insights scoren?

Google heeft aangegeven websites met een hoge sitespeed beter en hoger te gaan indexeren en tonen in de zoekmachineresultaten. Mensen zijn namelijk van nature ongeduldig en websitebezoekers al helemaal. Drie seconden wachten is veel, vijf seconden al helemaal. En om dit ‘ongemak’ voor websitebezoekers tot een minimum te beperken is sitespeed een belangrijke SEO-ranking-factor geworden…. Lees meer »

Geschreven door:

Trechterweergave & doelprocesstroom

Een website kunt u op verschillende manieren doormeten. Voor u hiermee aan de slag gaat, is het belangrijk om eerst de KPI’s (Key Performance Indicators) en uw websitedoelen te bepalen. Enkel door het bepalen van KPI’s is het mogelijk om de doelstelling van uw website te analyseren. Stel uzelf eerst de vraag wat u precies… Lees meer »

Geschreven door:

Instappunt – Wat is de definitie (Google Analytics)?

In 2012 heeft Google Analytics een nieuwe statistiek toegevoegd aan de rapportages: Instappunt. Het doel van de instappuntrapportage is om in uw Google Analytics-overzicht inzicht te bieden in de instappunten van uw website. Maar wat houdt een instappunt precies in? Met welk doel is instappunt toegevoegd? En nog belangrijker: wat kunt u met deze informatie?… Lees meer »

Geschreven door:

Google AdWords Prijsextensies nu weergegeven op alle apparaten

Om mensen te helpen bij het vergelijken van verschillende producten introduceerde Google in juli 2016 de prijs extensies.  Deze werden tot heden uitsluitend op mobiele apparaten weer gegeven maar wij worden op onze wenken bediend want nu worden de prijsextensies dus ook weergegeven op andere apparaten. Prijsextensie op Desktop Dit is hoe een prijsextensie wordt weergegeven… Lees meer »

Geschreven door:

Online marketing budget correct? Maximaal resultaat!

Alleen als uw bedrijf correct budgetteert kunt u maximaal resultaat, tegen de juiste kosten, realiseren. SDIM bestaat nu 10 jaar en als we iets nuttigs kunnen zeggen over de rode draad in online advertising dan is het wel over online marketing budgettering bij opdrachtgevers....Lees meer »