Berichten

Geschreven door:

Betalen voor conversies in Display campagnes

Google heeft op 13 december 2018 de optie “betalen voor conversies” beschikbaar gesteld. Bij het opzetten van Display campagnes in Google Ads kan je nu kiezen voor drie verschillende momenten waarop je wordt gefactureerd: Zichtbare vertoningen Klikken Conversies Betalen voor zichtbare vertoningen Als je kiest voor zichtbare vertoningen, dan factureert Google Ads de mediakosten bij… Lees meer »

Geschreven door:

Emerce Google Analytics User Conference 2018

Met data houdt men online en offline van alles bij wat te maken heeft met het doen en laten van een bedrijf en de mensen die in contact komen met het bedrijf. Het doel hiervan is om het product/de dienst waar je zelf in gelooft bij de juiste doelgroep te krijgen en deze ervan te… Lees meer »

Geschreven door:

Emerce Performance – De Belangrijkste Take Aways

Emerce Performance 2018 Onlangs was SDIM aanwezig bij het Emerce Performance Event, waar meerdere sprekers hun mening en ervaring deelden over Performance Marketing. In dit artikel delen wij een aantal take aways die u kunt gebruiken bij het versterken van uw Online Marketing Strategie. Gebruik POAS in plaats van ROAS Vergeet return on ad spend… Lees meer »

Geschreven door:

Benchmark data van Google: prijsvergelijking via Shopping

Vorige week kondigde Google een nieuwe betá aan: prijsvergelijkingen voor Shopping advertenties (of Price Benchmarks for Shopping Ads). Daarmee stelt Google nuttige benchmark data beschikbaar adverteerders. Benchmark data in Google Shopping Als grootste prijsvergelijker ter wereld heeft Google Shopping een oneindige bak aan data van webshops beschikbaar. Met die data zijn uiteraard allerlei interessante analyses… Lees meer »

Geschreven door:

Data Driven Marketing Onderzoek 2018, de belangrijkste insights

Deze week publiceerde branchevereniging DDMA voor de derde keer op rij het jaarlijkse Data Driven Marketing Onderzoeksrapport. Als deelnemer aan het onderzoek delen wij uiteraard graag de belangrijkste uitdagingen, trends en discussies op het gebied van datagedreven marketing met je. Maar waar wij vooral enthousiast over zijn, is de leuke extra feature van dit jaar:… Lees meer »

Geschreven door:

Hoe vaak staat uw advertentie nou écht bovenaan?

Dat het belangrijk is om goed zichtbaar te zijn in Google is inmiddels wel bekend. Een snelle en effectieve methode om dit te realiseren is door te adverteren in het zoeknetwerk van Google. Een volgende stap is dat u als kritische adverteerder wil weten of de advertenties goed worden vertoond. De ‘gemiddelde positie’ van een… Lees meer »

Geschreven door:

Grote update PageSpeed Insights van Google

Enkele maanden geleden kondigde Google al de Google Speed Update aan. Nadat eerder dit jaar de langverwachte mobile-first update werd aangekondigd.  Dit betekent dat ‘laadsnelheid’ weer een stuk hoger op de ‘SEO agenda’ mag komen te staan. De Speed Update van Google gaat in principe alleen over de laadsnelheid prestaties van je mobiele website.  Maar… Lees meer »

Geschreven door:

7 uitdagingen van SEO advies tot implementatie

Als website eigenaar of online marketeer ziet u maar wat graag de organische cijfers van uw website groeien. Hoewel hiervoor vaak een specialist wordt ingeschakeld, komt het in de praktijk nog regelmatig voor dat SEO aanbevelingen niet geïmplementeerd worden. “Zonde” hoor ik u denken, en dat is het natuurlijk ook! In dit blog leggen we… Lees meer »

Geschreven door:

Bing nieuws: Bing Ads updates oktober 2018

Wanneer adverteerders gebruik willen maken van alle mogelijkheden op het gebied van Search Advertising, dan mag Bing Ads zeker niet worden vergeten. Uit onderzoek van het IAB en de DDMA blijkt ook dat de populariteit van Bing al jaren toeneemt. In deze blog vindt u de meest interessante Bing updates van deze maand....Lees meer »

Geschreven door:

Search Advertising Study 2018 van de DDMA en IAB Nederland

IAB Nederland (branchevereniging voor digital advertising en marketing innovatie) en de DDMA (Data Driven marketing Association) publiceren de vierde Search Advertising Study. Het is een kwalitatief onderzoek wat is uitgevoerd door Deloitte. Belangrijkste conclusies Search Advertising Study 2018: 93% van de ondervraagde search professionals geven aan dat zij over 2018 meer verwachten uit te geven aan search… Lees meer »