Berichten

Geschreven door:

Producten verkopen via Instagram komt een stap dichterbij!

Sinds de overname van Facebook is er bij Instagram een hoop veranderd; zo zijn er bedrijfsprofielen toegevoegd, kun je sinds enige tijd adverteren en is het algoritme van de nieuwsfeed op de schop gegaan. Facebook is dus druk bezig om nieuwe mogelijkheden binnen Instagram zo optimaal mogelijk uit te rollen. Instagram Shopping Update Adverteren op Instagram heeft het… Lees meer »

Geschreven door:

3 verklaringen voor de grote groei van zoekmachine Bing

In het kader van kennisdeling en educatie schrijft DDMA commissie Search, waar SDIM lid van is, over inhoudelijke online marketingontwikkelingen op het gebied van search en vindbaarheid. Dit keer een artikel over over de opkomst van Bing binnen het zoekmachinelandschap. Google bleef niet geheel verrassend in 2016 de grootste speler onder de zoekmachines. Desondanks wordt Bing een… Lees meer »

Geschreven door:

Belangrijkste rankingfactoren 2016 (Searchmetrics Whitepaper)

Wie zijn website hoger wil laten scoren in Google, moet rekening houden met vele verschillende rankingfactoren. In totaal zijn dit er meer dan 200. Welke waren in 2016 de belangrijkste? En waar moet uw aandacht naar uitgaan in 2017? In de whitepaper van Searchmetrics gebaseerd op data uit de Verenigde Staten worden vele factoren behandeld…. Lees meer »

Geschreven door:

Google Analytics sessie, wat houdt dat eigenlijk in?

In Google Analytics wordt een sessie als volgt beschreven: “Een sessie is de periode waarin een gebruiker actief is op uw website, in uw app, enz. Alle gebruiksgegevens (schermweergaven, gebeurtenissen, e-commerce e.d.) zijn gekoppeld aan een sessie.” Kortom een sessie weerspiegelt een momentopname waarbij een websitebezoek van begin tot eind wordt geregistreerd. Een sessie word… Lees meer »

Geschreven door:

De 10 principes van Accelerated Mobile Pages (AMP)

In het kader van kennisdeling en educatie schrijft DDMA commissie Search over inhoudelijke online marketingontwikkelingen op het gebied van search en vindbaarheid. Dit keer schreef SDIM een meer technisch artikel over accelerated mobile pages(AMP) op Frankwatching.com Het is 2016 en moeilijk te geloven dat surfen op internet via de mobiele telefoon nog steeds frustrerend traag kan zijn…. Lees meer »

Geschreven door:

SDIM sponsor Friends of Search 2017

Als vanzelfsprekend is SDIM ook dit jaar weer actief betrokken en sponsor van Friends of Search. Met diverse sprekers uit binnen- en buitenland is Friends of Search hét nationale congres waar de laatste en belangrijkste ontwikkelingen op SEO- en SEA-gebied aan bod komen. Er zijn nog maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar voor het congres… Lees meer »

Geschreven door:

Uniek in Nederland. SDIM Google PREMIER partner op alle bedrijfsspecialisaties

Met trots kunnen wij mededelen dat SDIM nu ook Google PREMIER partner is op het gebied van videoadvertenties. Door de toekenning van deze Google-bedrijfsspecialisatie beschikt SDIM als een van de weinige bedrijven in Nederland over alle vijf bedrijfsspecialisaties. Een bevestiging van Google dat SDIM expertise en duurzame prestaties bij de klant heeft laten zien op… Lees meer »

Geschreven door:

De populairste bezoektijden van uw bedrijf zichtbaar in Google :: Update!

Bent u eigenaar van een fysiek bedrijf zoals een supermarkt, sportschool of restaurant? Dan gaat Google u inzicht geven in het totaal aantal fysieke bezoeken aan uw bedrijf verdeeld over een werkdag. Hoe Google dat doet? Door de populairste (bezoek)tijden van uw bedrijf direct te tonen in de Google zoekresultaten. Deze nieuwe functie genaamd populaire tijden… Lees meer »

Geschreven door:

Google Data Studio

Google Data Studio is een rapportage en data visualisatie tool van Google die het mogelijk maakt om op eenvoudige wijze een aangepast rapport aan te maken. Deze tool is onderdeel van de Google Analytics 360 Suite, de marketing oplossing van Google die enkele maanden geleden is aangekondigd. Enkele bekende tools in de markt op het gebied… Lees meer »