De verschuivingen in het verzamelen van online data
Naast wetgeving en richtlijnen op gebied van privacy spelen er ook technische veranderingen die hier deels uit voortvloeien. Eén van de grootste veranderingen in het
Naast wetgeving en richtlijnen op gebied van privacy spelen er ook technische veranderingen die hier deels uit voortvloeien. Eén van de grootste veranderingen in het
Het nieuwe jaar is weer van start en dat betekent dat we gaan kijken welke trends we op het gebied van content marketing kunnen verwachten. Welke trends helpen mee met de ontwikkeling van jouw bedrijf? Wij zetten alle verwachtingen voor je op een rij. Zo weet jij wat je te wachten staat op het gebied van content marketing in 2023.
De ontwikkelingen op het gebied van social media gaan razendsnel. Bijna iedere dag worden socialmediaplatformen voorzien van updates. Daarom deelt SDIM maandelijks de belangrijkste veranderingen. In deze social update lees je meer over de nieuwe features voor LinkedIn bedrijfspagina’s, hoe Snapchat inspeelt op de groeiende AR-markt, YouTube’s emoji-tests, Instagram’s nieuwe functies en TikTok steeds transparanter over aanbevolen video’s. Lees je mee?
De afgelopen weken kan het je bijna niet ontgaan zijn. Elk zelfbenoemd internetspecialist slingert met volle trots automatisch gegenereerde teksten rond op social media, alsof ze dit taalverwerkingsmodel zelf hebben ontwikkeld. Mensen zijn opgewonden over de resultaten en lijken zich nu pas te beseffen dat AI toegankelijk is voor iedereen, terwijl ze hier al jaren gebruik van maken in verschillende vormen. Denk hierbij aan gezichtsherkenning van een telefoon, Google Translate of je suggesties in je favoriete muziekstreamingdienst. Tijd om een uitleg van GPT-3, de mogelijkheden, de beperkingen en mogelijke gevaren op te benoemen.
Influencer marketing is ondertussen een spraakmakend onderdeel van menig marketingmix. De afgelopen jaren heeft deze combinatie van paid en earned media voor veel merken zijn vruchten afgeworpen. Van indrukwekkende campagnes tot “per ongeluk” viral gaan. Het is niet meer te ontkennen dat influencers doelgericht bereik kunnen creëren. Vooral bij niche doelgroepen. En waar zolderkamerbloggers jaren geleden nog verrast hun mailbox openden wanneer daar een samenwerking voor een paar tientjes in stond, zijn influencers nu uitgegroeid tot volwaardige mediakanalen. In een online wereld die zo veranderlijk is, zetten wij de trends en ontwikkelingen op een rij. Zo weet jij wat je kunt verwachten op het gebied van influencer marketing in 2023!
De ontwikkelingen op het gebied van social media gaan razendsnel. Bijna iedere dag worden socialmediaplatformen voorzien van updates. Daarom deelt SDIM maandelijks de meest belangrijke veranderingen. In deze social update lees je meer over hoe je straks Reels kunt inplannen, waarom Shuffles misschien dé app voor jou is en hoe advertising op TikTok steeds interessanter wordt voor conversiedoelstellingen. Lees je mee?
Lees hier hoe je Reels maakt voor jouw bedrijf!
De funnel is namelijk meer dan zomaar een model, het is een trechter. En het principe dat geldt, is dat hoe meer consumenten je er aan de bovenkant in propt, hoe meer je er uiteindelijk overhoudt in de action fase.
De ontwikkelingen op het gebied van social media staan niet stil. Bijna iedere dag worden socialmediaplatformen voorzien van updates. Daarom delen wij maandelijks de meest opvallende veranderingen. In deze social media update lees je meer over het nieuwe advertentietype op LinkedIn, de vele Reels ontwikkelingen op Instagram en meer over de mogelijkheden van Pinterest Trends voor adverteerders.
Zoekmachine Google heeft onlangs een update aangekondigd waarbij structured data een belangrijkere rol gaat spelen in het vertonen van de producten van een webshop in de zoekresultaten. Structured data gaat vanaf het uitrollen van deze update nauwer samenwerken met Google Merchant Center, ook al heb je geen account. Lees in deze blog wat er verandert en waarom het nog belangrijker is de structured data op orde te hebben.
BrightonSEO is één van de grootste conferenties voor SEO specialisten en Search Marketeers. Twee dagen lang delen 80 sprekers de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van SEO. Danique, Lotte en Linda waren erbij en geven inzicht in welke lezingen ze bezocht hebben.