Berichten

Geschreven door:

SEO ranking factoren anno 2018

Ranking factoren van zoekmachines worden regelmatig aangepast. Waar moet ik op letten, zodat mijn pagina snel en hoog rankt binnen de zoekmachines? Een veelbesproken SEO onderwerp! Afgelopen maand bezocht ons SEO team de grootste SEO conferentie; “BrightonSEO september 2018” en volgden we de volgende sessie over SEO ranking factoren; SEO ranking factoren 2018: 10 nieuwe… Lees meer »

Geschreven door:

[Exacte zoekwoorden] Hoe exact zijn ze nog nog?

Als wij bij SDIM praten over ‘exact match’ hebben wij het niet over Tinder, maar over Google Ads. Exact match is namelijk een zoektype voor zoekwoorden in Google Ads (exacte zoekwoorden in het Nederlands). Met ‘exact zoeken’ In Google Ads kan een advertentie worden vertoond aan gebruikers die exact het door u gekozen exacte zoekwoorden… Lees meer »

Geschreven door:

Intelligent Tracking Prevention (ITP) 2.0 & Facebook pixel update

Mogelijk bent u de afgelopen tijd ook berichten tegengekomen over Intelligent Tracking Prevention 2.0 en een update over de Facebook pixel. U bent dan niet de enige. Ook wij worden bestookt met deze berichten. Maar wat betekent dit precies voor u? En wat moet u nu gaan doen? First-party en third-party cookies Om duidelijk uit… Lees meer »

Geschreven door:

Brighton SEO conferentie – Samenvatting 28 september 2018

Brighton SEO is de grootste SEO conferentie in Europa. Vrijdag 28 september 2018 kwamen er meer dan 3.500 marketeers bij elkaar. Thijs, Bart en Wouter waren namens het SEO team van SDIM aanwezig om naar SEO experts over de hele wereld te luisteren, netwerken met SEO-tools en standhouders. In deze blog delen we onze learnings… Lees meer »

Geschreven door:

Google stuurt onlangs vele “Mobile-first indexing enabled” kennisgevingen

De afgelopen tijd heeft Google vele webmasters de kennisgeving “Mobile-first indexing enabled” gestuurd. Wellicht heeft u hem zelf ook al voorbij zien komen. Deze kennisgeving wordt gestuurd door Google wanneer een website is gemigreerd naar het mobile-first indexeringsproces van Google. U ontvangt deze melding wanneer de website is geverifieerd in Google Search Console met uw… Lees meer »

Geschreven door:

Google Life events: doelgroeptargeting voor Google Ads

‘Je moet het ijzer smeden als het heet is’. Een eeuwenoud spreekwoord dat ook vandaag de dag nog ontzettend relevant is. Iemand die onverwachts ten huwelijk wordt gevraagd is opeens in de markt voor een trouwjurk. De juiste mensen op ‘key moments’ kunnen bereiken brengt grote voordelen met zich mee. Google snapt dit uiteraard ook,… Lees meer »

Geschreven door:

Google CSS Partner (Comparison Shopping Services) | Google Shopping met korting?

E-commerce partijen worden de afgelopen tijd bestookt met aanbiedingen als: “goedkoper adverteren in Google Shopping, of “adverteren in Google Shopping met korting”. Sommige partijen vragen zelfs torenhoge, extra bedragen voor het “regelen” van korting. Hoe werkt dat nou precies?  In dit artikel gaan we dieper op deze vraag in. Google CSS erkenning Partijen die CSS… Lees meer »

Geschreven door:

Persbericht: Management Buy Out online marketing bureau SDIM

Management Buy Out digital marketing bureau SDIM SDIM blijft als een van de weinige online marketing bureaus zelfstandig Haarlem, 30 augustus 2018 – Online marketing bureau SDIM is na een Management Buy Out in handen gekomen van Pieter Borst en Tijmen van Duijvenvoorde. Beiden zijn ruim zes jaar werkzaam bij het bureau. Oprichter Jan Dirkzwager draagt… Lees meer »

Geschreven door:

Google Ads: Responsive Search Ads

Consumenten zijn tegenwoordig steeds nieuwsgieriger, veeleisender en verwachten sneller zaken gedaan te krijgen vanwege de razendsnelle ontwikkeling van de online mogelijkheden. Als gevolg hiervan verwachten ze dat advertenties nuttig en gepersonaliseerd zijn. Dit realiseren is verre van eenvoudig, vooral niet op zo’n grote schaal. Google heeft daarom sinds kort een nieuw advertentieformat uitgerold – Responsive… Lees meer »

Geschreven door:

Google Data Studio – 10 handige features

De data visualisatie tool Google Data Studio bestaat inmiddels een paar jaar, maar begint nu pas echt volwassen te worden. Met grote regelmaat blijven er nieuwe functionaliteiten bij komen wat deze tool steeds beter en krachtiger maakt. Reden genoeg om in dit blogartikel een 10-tal handige features te belichten. 1. Meerdere pagina’s aanmaken In plaats… Lees meer »