Berichten

Geschreven door:

Shopping Ads nu ook op YouTube en in Google Discover

Sinds 15 juli 2019 is het mogelijk om uw Google Shopping Ads door te plaatsen op YouTube en Google Discover. Door het toevoegen van deze plaatsingen maakt Google het (nog) makkelijker om d.m.v. uw productfeed een brede doelgroep aan te spreken. Hoe plaatst u  uw producten door op YouTube en Google Discover? Wanneer u al… Lees meer »

Geschreven door:

Google Ads Search update

Google kondigde kortgeleden aan dat de werking van de zoektypen gaat veranderen. Via de zoektypen van uw zoekwoorden heeft u invloed welke zoekopdrachten op Google uw advertenties kunnen activeren. Wat heeft dit voor impact op uw campagnes en wat gaat er “exact” veranderen?...Lees meer »

Geschreven door:

Online marketing workshops bij SDIM

SDIM biedt diverse online marketing workshops en trainingen aan, die meerdere keren per jaar worden georganiseerd. Dankzij onze 15+ jaar ervaring met online marketing, hebben wij veel relevante kennis in huis om u meer inzicht te geven in belangrijke onderwerpen. Wij vinden het erg belangrijk dat u de opgedane kennis en vaardigheden direct kunt toepassen… Lees meer »

Geschreven door:

Social Update – Juli 2019

De mogelijkheden op het gebied van Social Media advertising ontwikkelen razendsnel. Daarom zetten wij maandelijks een aantal belangrijke updates voor u op een rij. Facebook gebeurtenissen in Real-Time testen Om specifieke gebeurtenissen te meten, remarketing doelgroepen te maken en attributie data te ontvangen moeten Facebook adverteerders een stuk code op een website plaatsen, een Facebook… Lees meer »

Geschreven door:

Social Update – Juni 2019

Binnen Social zien wij bijna dagelijks veranderingen worden doorgevoerd in de mogelijkheden en algoritmes van de verschillende media. Ook voor Marketeers veranderen de best practices continu. Iedere maand zetten wij de belangrijkste wijzigingen op een rij. Deze maand een uiteenlopende update met nieuws over Snapchat, Facebook, LinkedIn en YouTube. Snapchat publiceert onderzoek naar Global Trends… Lees meer »

Geschreven door:

Bing Shopping vanaf nu beschikbaar in Nederland!

De lancering van Bing Shopping in Nederland is een feit. Dit brengt zeer interessante kansen met zich mee als u online producten verkoopt in een webshop. Bing Shopping, voorheen Bing Product Ads genoemd, is in november 2017 gelanceerd in de Verenigde Staten. Het is bijna de identieke tweeling Google Shopping. Het verschil met standaard zoekmachine… Lees meer »

Geschreven door:

Effecten van de Google core update van juni 2019

Op maandag 3 juni kondigde Danny Sullivan van Google aan dat er een grote Google core update zou worden uitgerold. Dit betreft een update aan het algoritme van Google. Na vijf dagen volgde het bericht dat de update volledig was geïmplementeerd. Wat de update precies inhoudt, wat de gevolgen zijn en wat u kunt doen… Lees meer »

Geschreven door:

Facebook Agency Day Dublin 2019 – De Key Take Aways

Op vrijdag 17 mei 2019 werd op het Europese hoofdkantoor van Facebook de Agency Day 2019 gehouden. Het thema was ‘A deep dive into Facebook Performance Marketing’. Michelle Oude Groen en Ruud Oostdam waren hier namens SDIM aanwezig om de contacten met Facebook verder te intensiveren en op de hoogte te worden gebracht van de… Lees meer »

Geschreven door:

Google vereenvoudigt programmatic advertising met first price auctions

Google heeft op 6 maart 2019 aangegeven dat het model wordt, waarmee wordt bepaald hoeveel je voor een advertentievertoning moet betalen niet meer via het Second-Pricing principe werkt, maar via het First-Pricing principe. Second-Pricing vs. First-Pricing Bij Second-Pricing is de prijs die je betaalt voor een reclamevertoning de hoogste prijs die is geboden (door de… Lees meer »