Berichten

Geschreven door:

De contentmarketing-trends die je in 2018 niet mag negeren

Het zal niemand zijn ontgaan dat we in een tijd leven waarin de consument de touwtjes in handen heeft. Niet alleen zitten consumenten op meer kanalen dan ooit, ze verwachten (eisen bijna) dat bedrijven ook overal aanwezig zijn en content bieden die aansluit bij hun continu veranderende wensen en eisen. Alles gaat en moet sneller,… Lees meer »

Geschreven door:

Meer op bol verkopen met bol.com Sponsored Products

Voor een webshop is het al een tijd mogelijk om op bol.com te verkopen. Met behulp van een productfeed kunt u tegen een vaste bemiddelingsbijdrage uw productaanbod op bol verkopen. En dit kan aanzienlijke extra omzet opleveren. Om het verkopen via bol.com nog aantrekkelijker te maken, heeft bol.com onlangs Sponsored Products geïntroduceerd. Wij brengen u… Lees meer »

Geschreven door:

Google verandert beleid omtrent klikbaarheid HTML5 banners

Vanaf 11 december zal het Google Display Netwerk geen HTML5 banners meer accepteren met modified clickability. Dit zijn banners waar alleen bepaalde delen van de banner klikbaar zijn. Deze banners moeten vervangen worden door banners die volledig klikbaar zijn. Voldoen uw huidige banners aan de vereisten? Indien er in het AdWords account gebruik wordt gemaakt… Lees meer »

Geschreven door:

Algemene SEO-rankingfactoren bestaan niet meer

Moesten online marketeers voorgaande jaren nog rekening houden met meer dan 200 algemene rankingfactoren om in de organische resultaten van Google te scoren, in 2017 spelen algemene rankingfactoren een veel kleinere rol. De grote ‘Google-updateshandleiding’ is dit jaar officieel aan haar einde gekomen. Vandaag de dag heerst Googles machine learning-algoritme en die is extreem industriegevoelig…. Lees meer »

Geschreven door:

Think with Google 2018 – Data, connectivity, automation & privacy

Jaarlijks organiseert Google het ‘Think with Google’-event. Hier deelt Google, in samenwerking met een aantal sprekers van marktleidende bedrijven uit Nederland, een aantal uiteenlopende best practices. Vanzelfsprekend bezocht S&D Interactive Media het event, dat dit jaar in het teken stond van data, connectivity (verbinden) automation (automatisering) en in mindere mate privacy (GDPR). De belangrijkste boodschap… Lees meer »

Geschreven door:

Google AdWords Store Visits uit bèta-omgeving en nu ook via YouTube en Display!

Goed nieuws voor websites die ook een fysieke locatie hebben, zoals hotels, autodealers, restaurants en winkels. Google AdWords Store Visits is namelijk uit de bèta-omgeving gehaald en is nu beschikbaar voor iedereen die genoeg data heeft. Ook heeft Google aangekondigd dat het vanaf nu mogelijk is om winkelbezoeken te meten via YouTube- en Display-advertenties. Store… Lees meer »

Geschreven door:

Geen minimum spend meer op Spotify na lancering Spotify Ad Studio

Goed nieuws voor ‘kleinere’ adverteerders die gebruik willen maken van de interessante adverteermogelijkheden op Spotify. Was voorheen een minimum spend van € 7.500 vereist, sinds kort is het mogelijk om zonder minimum spend audioreclame op Spotify in te kopen. Naast het self-serve-principe maakt Spotify het nu ook erg eenvoudig om zelf een reclamespot te maken…. Lees meer »

Geschreven door:

Google Conversion Linker

Met Google’s Conversion Linker is voor AdWords een oplossing gekomen op een probleem wat voor veel adverteerders nu speelt sinds de laatste update van Apple’s IOS en macOS. Sinds deze update wordt in de nieuwste versie van Safari, Safari 11, gebruikgemaakt van ‘Intelligent Tracking Prevention’ (ITP). De functie van ITP is dat Third Party Cookies… Lees meer »

Geschreven door:

Google Analytics – Aangepaste dimensies (custom dimensions)

Google Analytics is een perfecte tool om meer inzicht te krijgen in uw website. Na een Google Analytics setup kunt u al veel data verzamelen over uw bezoekers en het gedrag wat deze bezoekers op uw website vertonen. Google meet standaard al verschillende eigenschappen van uw gebruikers. Maar u verzamelt zelf ook gegevens die Google… Lees meer »

Geschreven door:

Nu ook andere prijsvergelijkers in Google Shopping

Afgelopen zomer was er veel ophef rondom Google Shopping, het vergelijkingsplatform van Google. Diverse Europese prijsvergelijkers hadden bezwaar aangetekend bij de Europese Commissie omdat Google voorrang zou geven aan zijn eigen vergelijkingsplatform. Daardoor zouden resultaten van prijsvergelijkers als Beslist.nl en Vergelijk.nl minder vaak worden getoond en zouden zij hierdoor cruciale omzet mislopen. Google laat Google Shopping los Na een… Lees meer »