Digital Marketing strategie

Budget advies online marketing

Wilt u  7,5 % van uw omzet in advertising te steken? Is het belang van uw website in uw totale succes naar schatting 33%? Dan is het reëel om dus 2,5% van uw totaal budget in online advertising te steken? Of toch iets meer, omdat online effectiever is dan traditionele media? Dit is het soort budget vraagstukken waar SDIM in adviseert.

Waarom SDIM

  • Alleen inzet op bewezen effectieve strategieën
  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
HomeDienstenStrategie & ConsultancyDigital Marketing strategieBudget advies online marketing

Online advertising budgetadvies opties

Online budgetteren kan nog een hele uitdaging zijn. Onderstaand vindt u de manieren van online budgetteren die SDIM in de praktijk in de afgelopen 10 jaar veelvuldig is tegengekomen:

  • Op basis van percentage van de omzet
  • Op basis van kosten per conversie en volume
  • Op basis van lifetime value van klanten
  • Op basis van reeds geformuleerde bedrijfsdoelstelling
  • Op basis van verdeling van totaal beschikbaar mediabudget
  • Verdeling advertising / non-advertising (contentmarketing, SEO, email)
  • Of……. toch taakstellend?

Wat levert SDIM

Zo veel organisaties, zoveel verschillende manieren van budgetteren. Vanuit een vast budget, een totaal budget, of juist vanuit een doelstelling? SDIM kent het klappen van de zweep en helpt organisaties met concreet advies en onderbouwing van online budgetten:

  • Standaard inbegrepen in een advertising totaal strategie
  • Geheel losstaand, of als onderdeel van een de-briefing
  • Of vanuit een bestaand online advertising middelen advies
  • Afgestemd op doelstellingen: awareness, bereik, omzet of leads etc.
  • Voor alle types organisatie: Goede doelen, e-commerce, franchise, lokaal of internationaal
  • Altijd onafhankelijk, zonder budgetcommitment

Daarnaast levert SDIM antwoord op budget vragen als:

  • Is online radio spot inkoop duurder/effectiever dan “traditionele” radio?
  • Hoe moet ik SEO budgetteren voor mijn organisatie?
  • Wat kost het binnenhalen van een nieuwe klant?
  • Hoe kan ik het best budgetteren als online media via een veiling wordt verhandeld en pricing dus niet fixed is?
  • Is Youtube advertising inderdaad goedkoop?
  • Etc.

 


Vragen over Budget advies online marketing?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op