Een duurzaam en uitgebreid partnership

Certified Google Premier Partner

SDIM werkt al sinds de oprichting in 2006 nauw samen met Google en ontving daarvoor het Google Premier Agency certificering. Al in 2007 behaalde SDIM de status Google AdWords Certified Partner (GACP). Tegenwoordig gaat het partnership veel breder en heeft SDIM de hoogst haalbare premier partner badge met certificeringen op alle specialisaties.

Waarom SDIM

  • Top 3 Emerce 100
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
  • Premier Partner
  • Google Analytics Certified
HomeCertificeringenCertified Google Premier Partner

Dit zijn de specialisaties waarop je als bureau een premier partner status kunt verdienen. Deze status wordt onder andere beoordeeld aan de hand van kwaliteit van de campagnes, toepassing van nieuwe features en ervaring met de verschillende mogelijkheden. SDIM heeft op alle specialisaties een premier partner status.

  • Mobile
  • Search
  • Display
  • Shopping
  • Video

Vereisten hiervoor zijn dat één of meerdere personen binnen het bedrijf:

  • Minimaal twee examens hebben behaald, bijvoorbeeld Google Ads fundamentals of Youtube Advertising
  • Dat er een voldoende groot en groeiend mediabudget wordt beheerd voor opdrachtgevers
  • Het bureau aan inhoudelijke kwaliteitseisen voldoet (en daaraan voldoet SDIM ruimschoots, zie onder)

SDIM kwalitatief beter dan 95% van alle partner agencies

Google vergelijkt partner bureau’s aan de hand van een groot aantal citeria. SDIM haalt een Google Partner agency “Prestatie Index” score van 99% en behoort daarmee tot de top 1% beste bureau’s volgens Google.  Ter vergelijk: de gemiddelde score is ongeveer 80%. Bekijk hier de profielpagina van SDIM van het Google Partnerprogramma.



Het Google Partner programma

Google lanceerde haar Partnerprogramma om een bureau kwaliteitskeurmerk te bieden aan adverteerders. Op het partner platform brengt Google adverteerders en bureaus samen. Elke partner heeft een eigen profielpagina. Ook zijn de vereisten aangescherpt door Google. Waar bedrijven in het verleden de GACP badge mochten voeren nadat één werknemer individueel gekwalificeerd was, zijn er nu een drietal vereisten:

1. Certificeringen De vereiste dat ten minste één werknemer individueel gekwalificeerd moet zijn blijft, maar Google spoort bureaus aan op hun personeel goed op te leiden om hun services effectief te gebruiken. Bij SDIM hebben alle Google Ads professionals de Google Ads Individual Qualification status behaald. Naast het basisexamen, heeft iedereen alle advanced examens behaald, in plaats van de verplichte één. Een extra kwaliteitswaarborg voor u dus.

2.Klantencentrum (MCC) Een Google Partner moet beschikken over een klantencentrum die minimaal 90 dagen oud is, en moet binnen deze 90 dagen minimaal €10.000 aan mediaspend hebben beheerd voor haar klanten.

3. Extra Kwaliteitseisen Enkele kwaliteitsfactoren die Google toepast op Google Ads campagnes, zijn vanaf nu ook een graadmeter voor bureau’s geworden. Zo moet een bureau aan een aantal strenge eisen voldoen om de Google partner-badge te mogen voeren, op basis van de kwaliteit van de campagnes die het bureau beheert. SDIM voldoet ruimschoots aan deze eisen, en is daarmee een bureau waarbij kwaliteit van Google Ads campagne set-up en campagnemanagement gewaarborgd is.

Onze status als officiële Google Partner verzekert u er dus van dat u te maken heeft met een serieuze toeleverancier voor Google Ads campagnes, het Google Ads advertentiebeleid volgen en dat uw campagnemanager over ruime kennis beschikt. U kunt de adviezen voor het werken met een third-party Google Ads services provider van Google nalezen op de pagina “working with third-parties“.

Bekijk hier de SDIM partnerpagina op het portal van Google.

Google Premier-Partner specialisaties

Google Premier-Partner specialisaties